MuscleMeat

2 maal per dag trainen

Jonas1985

Cool Novice
Waardering
0
Alo medeforumbewoners,

Ik heb een vraagje over het trainen. Ik heb vanaf nu tot en met begin Juni de mogelijkheid 6 dagen per week om 2 X per dag te kunnen en mogen trainen. Ik kan smorgens en savonds trainen, Is dat aan te raden, zodat ik meer en korter train en specifieker, a la Ronnie Colemen? Dus ik bedoel voorkant schouders en achterkant schouders apart, benen en kuiten. Ect Ronnie deed dat toch ook in Unbelivable, of the cost....

Ik heb de mogelijkheid, en als jullie mij dit aanraden, wil ik dat zeker 2 maanden volhouden. IK train nu 4 a 5 keer in de week, waarvan 2 keer in de week of schouders OF borst, dat wisselt per week dus.

Zoja, hoe kan ik dan me schema dan beste inrichten?

BVD Jonas

Kan, maar je moet je rusttijd per spiergroep goed in de gaten houden. Dus deed je normaal borst-triceps op 1 dag, dan doe je borst smorgens en je triceps savonds.

Hou het gewoon lekker bij een keer per dag, 4-5 keer per week. De meerwaarde van twee keer een half traininkje is nihil. Als je in een kuur zit kan het een ander verhaal zijn, dan kan je veel meer aan en kun je soms twee hele trainingen op een dag doen.

• Topic Starter Topic Starter
Ja, zo ver was ik ook al :p

Maar jij hebt er ervaring mee Yzord?

bedankt voor die suppersnelle reactie

/Edit
En ik zit niet in een kuur

/Edit

Ik heb er ervaring mee ja. Ik heb meerdere malen als trainer gewerkt en dan moet je je 9 uur werken aardig indelen :)
Maar je spieren moeten kunnen rusten, anders raak je overtraind en heb jeer zowieso niks an. Het voordeel ervan is dat je in dat uur je helemaal kan geven voor die ene spiergroep. En savonds natuurlijk ook.

Met kuur zou je eventueel meer kunnen trainen, maar het blijft goed luisteren naar je lichaam.

Aha, das mooi.

Ik kan hard en vaak trainen, maar eenmal in me ritme krijg ik geen spierpijn < heb daar al ooit een topic over geopend.> Maar Yzord, wat trainde jij op 1 dag bijvoorbeeld? Kan je een schematje voor mij maken? Want, daar heb ik nix van gevonde bij de zoekfunctie.

BVD Jonas

Wat men vaak doet ik een grote spiergroep combineren met een "kleine" spiergroep. Dus borst-triceps, rug biceps en ik doe altijd benen-schouders. Dus smorgen borst, savonds triceps, volgende dag smorgens rug, savonds biceps etc. etc.

Voorkant en achterkant schouders neem ik aan, waarvan de voorkant pas 1 dag later mag als borst. Deed je ook je lats en rug apart?

Achterkant schouders pak ik mee met rug. Lats met rug en schouders....ligt er maar net aan hoe afgepeigerd ik ben van mijn training.

Aha, okey

Dan ongeveer dit schema vasthoude
mandag 1 rug +achterkant schouders 2 Triceps
Dinsdag 3 hamstrings 4 Onderarmen + buik
Woedag 5 Borst 6 Biceps
donddag 7 voorkant schouders 8 Kuiten + buik
Vrijdags rust

Zaterdag overnieuw beginnen.

OF als iemand anders een beter idee heeft, laat maar komen aub, schemas maken is niet echt mijn ding TBH :P

BVD Jonas

HST 12x per week...

Wou dat ik het ook eens kon doen...

(imo een beter idee :-p)

Heb het zelf een paar keer gedaan en ik vind het (als je de tijd eroor heb) een prima manier van trainen.

Zolang je maar een goede indeling maakt en de workouts kort houd (dus niet 1.5uur smorgens en 1.5uur savonds) en je voeding goed afstelt (2 keer trainen betekent 2 keer pre- en postworkout)

PM Unregistered met die vraag. Hij post niet meer dus Pm'en is de manier.

2 keer per dag..ik zou het zelf nooit doen of je zou 2de training enkel cardio moeten doen. Ik meen ooit eens gehoord te hebben dat je zenuwstelsel moet herstellen na een training. En dat is niet binnen de dag.

Ik doe het ook, maar niet iedere dag.
Idd moet je erg kijken dat je niet teveel doet.

Eigenlijk zou je er niet aan moeten beginnen als je een beginner bent in deze sport.
Gebruikers kunnen er wel veel voordeel uit halen.

Ik heb het wel eens gedaan en dan overdag een grote spiergroep en sávonds een kleine

Wat ik de laatste tijd wel eens doe is achter elkaar op een dag met ongeveer 4 uur rust , een cardio training van een uur of iets langer gevolgd door sávonds een krachttraining van een uur , ik vind het heerlijk

Heeft misschien wel voordelen voor mensen met aanleg. Anders zie ik het niet zo behalve zonde van de tijd

je kan het doen. als je genoeg rust tussen je 2trainingen hebt minimaal 6uurtjes ;) en 2 priergroepen perdag train..ik ga het zelf ook doen deze zomer

Kijk, nog meer reacties, das mooi, en ook nog mense die hetzelfde deden, maar nu heb ik een vraagje, aan mensen met flink wat ervaring zoals 3XL hoe zag jouw schema eruit dan? Enja rust en eten heb ik zelf in de hand, en dat zit gelukkig wel snor :D

BVD Jonas

2 keer per dag trainen kan wel, meeste resultaat behaal je dan met een rust van max. een uur, rust je bijv. een middag uit, dan zal dit alleen nadelig zijn voor je herstel

Terug
Naar boven