Fitness Seller

2 min whey muffin

Op hoe veel watt hebben jullie de magnetron gezet?
Ik neem aan dat je dit niet te hoog moet hebben omdat het anders gortdroog word

Gisteren voor de tweede keer gemaakt(met succes), eerste keer was zeker geen succes(Veel te hard, droog).

- Schep whey (Vanille)
- 2 theelepels Cacao
- Ei
- Scheutje melk (15ml)
- Water (15 ml ong) (Melk en water niet afgemeten, maar ervoor gezorgd dat het een beslagje bleef en niet te waterachtig).

Mixen, daarna in een kommetje gegoten.

Eerst een minuutje in de magnetron. 'Muffi'n' was nog wat waterachtig. Daarna 20 sec extra, 'Muffin' begon zich net na 19 sec 'op te blazen'.
Eruitgehaald. Hoewel het geen harde muffin was, was het meer een soort puddinkje met een dun laagje 'saus'. (Je zou hem evt 10 sec langer erin kunnen doen, zodat het hard wordt. Maar met de eerste poging in mijn achterhoofd, niet gedaan). Vond hem erg lekker, heb helaas geen pics.

Dus probeer het door naast melk, water toe te voegen. Zorgt er in ieder geval voor dat het lekker wordt. Een muffin zal het nooit worden, denk ik. Zeker het proberen waard.

Verpest je hiermee de whey niet? Het word warmer dan 49 graden?

Whey is bedoeld voor snelle opname en extra denaturatie helpt daar alleen maar bij ;).

Als we het over caseïne hebben daarentegen zou het niet handig zijn nee.

Ik bedoel, als je whey hoger dan 49 graden brengt breek je sommige eiwitten...

Je breekt de eiwitten niet, je brengt ze alleen uit hun natuurlijke structuur.

Net geprobeerd, super!

1,5 scoop cappuccino whey
1 ei
1 eetlepel magere melk
1 eetlepel water

1 min 45 seconde op 750 watt

In het midden een tikkeltje droog maar voor rest laat het meer aan een "pudding" denken. Beslag gewoon in een glas gemaakt en verwarmt.

kan het ook met aleen maar water?

Net ook maar eens geprobeerd zag er niet echt uit maar was goed te eten met whey isolaat banaan!

Ook net geprobeerd, is goed gelukt moet ik zeggen. Ik heb de volgende ingredienten gebruikt:

- Eiwit van 1 ei
- 1 shep whey (Chocolade)
- Scheut melk (1 whey maatbekertje)

Flink roeren en het zag er zo uit:
whey-muffin1.jpg

Daarna 90 seconden in de magnetron op 1000 watt, kwam er zo uit:
whey-muffin2.jpg

En van binnen:
whey-muffin3.jpg

Smaak was ook wel goed. Prima tussendoortje!

Laatst bewerkt:
Ik bedoel, als je whey hoger dan 49 graden brengt breek je sommige eiwitten...
Eiwitten worden toch afgebroken tot aminozuren en door het lichaam opnieuw gebruikt om nieuwe eiwitten te vormen. Bij denaturatie gaan alleen maar de kenmerken van het eiwit verloren, de aminozuren blijven intact.

Heeft iemand dit al geprobeerd met strawberry whey? Ik denk niet dat het lekker is maar ik ga toch proberen.

Ziet er goed uit...

Ga ik ook eens moeten proberen

iemand met vanilie geprobeerd? hoe smaakt dat

Eerste keer sinds maanden dat ik een iets anders klaarmaak dan hetgene wat op mijn schema staat.

Het voelt wel alsof ik nu aan het cheaten ben met mijn muffin. Maar het is goed gelukt, en het is bovendien nog eens lekker ook.

Een dikke :thumbs: voor topicstarter :bow:

Juist een halve appelwheymuffin gegeten. Met choco zal het idd wel lekkerder zijn. Na een halve had ik mijn buik er al vol van. Letterlijk en figuurlijk. :)

Maar het is vooral superhandig om mee te nemen naar school/werk. :thumb: De andere helft ga ik morgen zo meedoen. Care dat het te droog is, heb al goordere shit naar binnen gesmeten.

Terug
Naar boven