XXL Nutrition

2 vragen over kwark en 1 vraag over..

ItsMitch

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m89
Massa
108kg
Vetpercentage
18%
Beste dbb,

Ik heb eigenlijk 2 snelle vraagen en 1 lange vraag :D,

eerst ff snel wat info:

Lengte: 187CM
Gewicht: 103 Kilo
Bodyfat: 5 maanden geleden was het 16% met huidplooi meter, wel gestop tmet trainen dus ik denk 17 - 18%

1. Is het verkeerd om 2 maal per dag 500ML magere kwark te eten?
(per 100gram 49 kcal en 9.1 eiwitten)

2. IS het verkeerd om voor het slapen gaan 500ML magere kwark te eten?

3. Ik woog 113 kilo, ben in 6 weken afgevallen naar 103 nu ongeveer.
ik wil afvallen tot 95 kilo ofz maar ook aankomen in spieren. Als ik goed op het forum heb gelezen moet ik dus gewoon kracht training blijven doen en minimaal 150gram en maximaal 250 gram eiwitten innemen?

Het heeft geen haast ofz :P

Zou iemand mijn antwoord(en) kunnen geven :D?

Alvast bedankt :)

Laatst bewerkt:
1. Nee
2. Nee
3. denk het wel

:p

1 ja
2 nee
3 hoe lang ben je eigenlijk?

en je vet%

• Topic Starter Topic Starter
1: Het is niet verkeerd, maar ik zou voor meer variatie kiezen aan eiwitten.
2: Nee, tussen de 250 en 500 gram is wel oke.
3: :dunno:

Als je een kilo kwark eet heb je toch nog zo'n 150gr eiwit over die je kan aanvullen met andere soorten eiwit?

Als je een kilo kwark eet heb je toch nog zo'n 150gr eiwit over die je kan aanvullen met andere soorten eiwit?

Ja ik neem ook in de ochtend 350 ML melk (3,5gram eiwit per 100ML) dus 10,5 eiwit.
Ik neem daarbij 40Gram brinta en 30 Gram whey 30gram whey = 21 gram eiwit.

Ik eet 3 broodjes in de ochtend = 10 Gram eiwit. en 3 x kalkoen file = 10gram eiwit.

Verder ook Broodje zalm en half blikje tonijn :P water gebasseerd 65 Gram dus waarvan per 100 gram 27 eiwitten.

Wil nog wel meer eiwitten in me voeding doen, zit ook wel in het avond eten maar verschilt ik eet wat de pot schaft.
Iemand die nog andere eiwitrijke bronnen kent :D? naast brood, kwark, whey, brinta en vis

Laatst bewerkt:
Ja ik neem ook in de ochtend 350 ML melk (3,5gram eiwit per 100ML) dus 10,5 eiwit.
Ik neem daarbij 40Gram brinta en 30 Gram whey 30gram whey = 21 gram eiwit.

Ik eet 3 broodjes in de ochtend = 10 Gram eiwit. en 3 x kalkoen file = 10gram eiwit.

Verder ook Broodje zalm en half blikje tonijn :P water gebasseerd 65 Gram dus waarvan per 100 gram 27 eiwitten.

Wil nog wel meer eiwitten in me voeding doen, zit ook wel in het avond eten maar verschilt ik eet wat de pot schaft.
Iemand die nog andere eiwitrijke bronnen kent :D? naast brood, kwark, whey, brinta en vis

Brood en brinta zijn geen eiwitbronnen.
Kip,kalkoen,rundvlees en eieren.

Laatst bewerkt:
Ja in theorie wel, maar ik zou er niet vanuit gaan dat je aanzienlijk veel spiermassa pakt tijdens een cut ;)

Ik denk dat je helemaal gelijk hebt !!! Maar tijdens die 6 weken dat ik 10 kilo ben afgevallen ben ik meer gaan benchpressen.
Ik begon met 60 kilo, en ik zit nu op setjes van 70 kilo van 8 herhalingen en 2 setjes op 80 kilo met 5 herhalingen.
Ik merk wel dat ik grotere armen heb gekregen maar was wel bekend dat dit eventueel altijd bij een beginner kan gebeuren.
Maar als ik veel eiwitten neem, 3 x per week kracht train en 15 - 20 minuten cardio..

Zou ik dan niet op een lager vetpercentage uitkomen? en geen of nauwelijks spierafbraak ervaren?

Laatst bewerkt:
Zou ik dan niet op een lager vetpercentage uitkomen? en geen of nauwelijks spierafbraak ervaren?

Het is ook mogelijk om als beginner zeker kracht en ook wel spiermassa te winnen tijdens de cut. Ik zou zeggen, geniet ervan zolang het duurt. Ik wil niet meteen negatief doen maar, als je minder vet hebt, komen je spieren beter uit waardoor ze ook groter lijken. Ze kunnen best groter zijn hoor, maar ik denk een beetje van beiden :thumbs:

Spierafbraak kun je beperken tot 0 als naturel tot 10% bf, mits je voeding en training goed zitten.

1)nee, maar meer variatie is beter
2)nee
3) hangt ervan af

good luck:cool:

1. NEE ABSOLUUT NIET
2. Zie 1.
3. Hoe hoger de eiwitten hoe beter , maar als je wil afvallen wel de KH laag houden

Terug
Naar boven