MuscleMeat

21 jaar en vrouw wil er voor gaan!

Haha laten we het hopen. Hoop tegen de zomer wat resultaat te kunnen zien, 5 maandjes dus ongeveer! En dan gewoon doorgaan uiteraard!

Maar met dit eetschema en trainingsschema zit ik in de goede richting? zoals ik al zei, vind het een soort van eng relatief veel te gaan eten.. Heb een beetje bevestiging nodig hihi;)
Snap ik niemand wilt ergens induiken waarvoor die bevestiging nodig heeft van een vertrouwd iemand.

Aan de hand van jouw schema zie ik dat je al heel goed ingelezen hebt. Ziet er een gezond schema uit. Zou toch hoger gaan in kcal 400 kcal anders doe je in mijn ogen overkill... niet doen meid. xD Ong 10 gr vet meer en ong. 25 gr eiwit en de rest extra carbs en je komt er wel.

Hopelijk krijg je daar mee je bevestiging en gewenste resultaat. ;)

Nu een deftig trainingschema en je zit zo aan je gewenst resultaat.

BTW: na een tijd ga je de alcohol of snoepjes niet meer missen, je gaat dan vreugde vinden in andere dingen ;)

Laatst bewerkt:
Heb paar dingetjes aangepast in mn eetschema, omdat niet alles makkelijk te doen was met lange dagen op school. Kwark ongekoeld heel de dag meenemen is dan niet zo'n strak plan..

Heb de dumbbells van mn vader gisteren even bij hem gehaald en mee naar huis genomen, deze zijn met losse schijven max 9 kilo per stuk.. heb de lichtste meegekregen, de rest gebruikt ie zelf.

Is het slim 3x per week full body te trainen? en dan gewoon benen, borst, rug en armen.. Als je het in grote lijnen bekijkt zeg maar?

Ik denk dat Full body in het begin het meest ideale is, en dat je (als je het volhoud) na +- een half jaar overstapt naar een ander programma als je wil.

Misschien is nakijken voor Starting Strenght?

Mvg,

• Topic Starter Topic Starter
Snap ik niemand wilt ergens induiken waarvoor die bevestiging nodig heeft van een vertrouwd iemand.

Aan de hand van jouw schema zie ik dat je al heel goed ingelezen hebt. Ziet er een gezond schema uit. Zou toch hoger gaan in kcal 400 kcal anders doe je in mijn ogen overkill... niet doen meid. xD Ong 10 gr vet meer en ong. 25 gr eiwit en de rest extra carbs en je komt er wel.

Hopelijk krijg je daar mee je bevestiging en gewenste resultaat. ;)

Nu een deftig trainingschema en je zit zo aan je gewenst resultaat.

BTW: na een tijd ga je de alcohol of snoepjes niet meer missen, je gaat dan vreugde vinden in andere dingen ;)

Haha ja je snapt me! :D

Thanks nog voor de tips, zal er wat mee doen!

Wat versta jij precies onder een deftig trainingsschema??

Ik dacht eraan deze het eerste half jaar/5maanden te gaan volgen..
http://forum.dutchbodybuilding.com/...or-startende-kinderen-tieners-vrouwen-148533/

BTW: laten we het hopen, even doorzetten denk ik in het begin!

ik heb ook even naar je schema gekeken.

Waarom zit je op 1600kcal ipv 2000 die voor de cut worden aangegeven met jou gegevens?
Persoonlijk zou ik de vetten wat verhogen (lijnzaadolie, avogado, noten oid) en daarvoor de kh wat verlagen.
Je eiwit mag imo wel wat hoger of neem je na je training ook nog een eiwitshake??

Veel succes met je afval programma.
Op naar de zomer!!

Zal mn schema even opnieuw posten, heb hem ietsje aangepast aan de hand van tips van jullie. En ook omdat het niet lekker uit kwam met colleges volgens, als ik een lange dag heb, is het lastig de hele dag kwark ongekoeld mee te sjouwen, iedere dag op de uni kopen, vind ik zonde van mn geld!

Die vorige was idd wat laag, er zat ook één foutje in, bij kwark stond 20 gr ipv 250, dat scheelt dus al.
En had wat ruimte gelaten voor mn avondeten, aangezien dit vaak wel hoger in kcal zit en het verschilt dagelijks! Overdag kan ik prima telkens hetzelfde eten, alleen 's avonds wil ik wel ff wat anders.

Denk dat ik na mn training inderdaad ook nog een shake ga nemen, om mn eiwitten omhoog te krijgen!

Hmmmm lekker avocado's, ik was een beetje vergeten dat daar natuurlijk lekker veel vet in zit! THANKS!
Ook dacht ik voor de volle melk te gaan, heb ik weer wat vet erbij!

Bijlagen

Haha ja je snapt me! :D

Thanks nog voor de tips, zal er wat mee doen!

Wat versta jij precies onder een deftig trainingsschema??

Ik dacht eraan deze het eerste half jaar/5maanden te gaan volgen..
http://forum.dutchbodybuilding.com/...or-startende-kinderen-tieners-vrouwen-148533/

BTW: laten we het hopen, even doorzetten denk ik in het begin!
Yoga hunnie en krachttraining en cardio xD

Zoiets als dit bv. weet niet wat jij kan maar hier is die dan. (miss even posten wat je in huis hebt liggen van materiaal)

Maandag: borst/triceps/biceps

- bench press incline 3*10
- bench decline 3*10
- flat bench dumbbell flies 3*10

voor vrouw zou ik licht gaan op triceps en biceps (vind het zelf niet aantrekkelijk), same voor rug... maar dat zal nog wel een stukje weg zijn maar in het verre vooruitzicht rekening mee houden

- standing curls 3*10
- hammer curls 3*10
- lying triceps extention 3*10
- kickbacks 3*10

dinsdag: yoga (vind je op't net heel veel van) + cardio

woensdag: benen - buik

- squats 3*10
- deadlift 3*10 (zou beginnen met gewoon de bar, preventie van kwetsuren of verkeerde houding)
- lunges 3*10

- doe allerlei ab oefeningen
- crunches 3*10 met 5 kg achter het hoofd
- standing side crunches kun je ook gewicht voor gebruiken
- bicycles crunch

donderdag: cardio

vrijdag: rug/schouders

- One arm rows 3*10
- pulldowns 3*10
- barbell bend over rows 3*10

- military press 3*10
- shrugs 3*10
- side laterals 3*10

zaterdag: yoga + cardio

zondag rust ofzo :p je kan ook zaterdag rust pakken en dan zondag yoga + cardio doen :)

Dit is iets simpel kan moeilijk beslissen wat voor jouw werkt maar zo heb je al een begin idee.

Toch altijd leuk om te zien dat als er een V ivm een M staat dat er meer interesse is :)

OT
ontbijt: goed
tussendoor: neem anders verschillende noten en laat die appel weg (zie er niet de meerwaarde van)
middag: ipv shake kan je ook nog 2 boterhammen (70gr) met pindakaas/tonijn oid nemen
tussendoor: waarom een rijstewafel? ja kan evt. ook rijst meenemen of een salade of brood. Kwark lijkt me lastig met bewaren (misschien omwisselen met de noten in de ochtend)
Avond: reken hier normaal toch wel minimaal 500kcal voor. Dit is erg weinig.
Kwark voor het slapen is meestal goed. maar als je wilt afvallen weet ik het niet zeker.

"Je lichaam gaan in rustig in "herstel"stand. ik ben van mening dat het extra's gaat opslaan."
Maar goed 100 mensen 100 meningen.

Superr, hier kan ik zeker wat mee!!

heb 2 dumbbells van mn vader meegenomen, kunnen allebei max 9 kg, maar dat ik denk wel genoeg eventjes!

Ga het denk ik zo aanpakken
Maandag: Hockeyen + yoga
Dinsdag: Krachttraining
Woensdag: Rust
Donderdag: Krachttraining
Vrijdag: Heel de dag werken en 's avonds bij mn ouders, dus nooit echt tijd
Zaterdag: Cardio
Zondag: Krachttraining

Hoe ik die krachttraining in ga vullen ga ik nog even precies kijken, deze week doe ik gewoon even full body!
Daarna, jouw schema nog eens bekijken, vind ik ook wel wat!

Superr, hier kan ik zeker wat mee!!

heb 2 dumbbells van mn vader meegenomen, kunnen allebei max 9 kg, maar dat ik denk wel genoeg eventjes!

Ga het denk ik zo aanpakken
Maandag: Hockeyen + yoga
Dinsdag: Krachttraining
Woensdag: Rust
Donderdag: Krachttraining
Vrijdag: Heel de dag werken en 's avonds bij mn ouders, dus nooit echt tijd
Zaterdag: Cardio
Zondag: Krachttraining

Hoe ik die krachttraining in ga vullen ga ik nog even precies kijken, deze week doe ik gewoon even full body!
Daarna, jouw schema nog eens bekijken, vind ik ook wel wat!
3 maal per week krachttraining raad ik niet aan. Maar je gaat nog niet echt hard dus het kan wel. Je kan misschien een simpel bankje dat incline, decline kan aankopen op latere trein. Kijk eens wat je zoal kan doen. Iig die yoga ik doe die zelf voor het eerst gisteren. En damnnnnn mijn buikspieren zijn stijf xD.

Veel succes mevrouw!

---------- Post toegevoegd Mon 4 Mar 2013 om 12:36 ----------

Toch altijd leuk om te zien dat als er een V ivm een M staat dat er meer interesse is :)

OT
tussendoor: neem anders verschillende noten en laat die appel weg (zie er niet de meerwaarde van)
middag: ipv shake kan je ook nog 2 boterhammen (70gr) met pindakaas/tonijn oid nemen
tussendoor: waarom een rijstewafel? ja kan evt. ook rijst meenemen of een salade of brood. Kwark lijkt me lastig met bewaren (misschien omwisselen met de noten in de ochtend)
Kwark voor het slapen is meestal goed. maar als je wilt afvallen weet ik het niet zeker.

"Je lichaam gaan in rustig in "herstel"stand. ik ben van mening dat het extra's gaat opslaan."
Een man zou zoiets zelf moeten kunnen en als die jong is dan heeft die nog wat hulp nodig. Denk je zo ook niet?

Appel, geen meerwaarde?! eeuhm zoek maar eens op dan. :p
kwark voor het slapen ook doen maar niet teveel. Voor rest klopt het wat je zegt.

OT

Hahaha het M/V verschil laat ik me verder niet over uit ;)

Heb je aanpassingen verwerkt, die kwark als tussendoortje voor t avondeten moet lukken, op een enkele keer na ben ik dan wel al thuis!

Boterhammetjes extra idd in de middag, ook fijner dan zo'n shake weg tikken.
Tussendoortje voor t eten neem ik kwark en wat komkommer/tomaat met tonijn!

Verhoudingen zijn nu zo
Kcal 1829
Eiwit 146
KH198
Vet 57

Die speling tot 2000 dus die 180 Kcal kan ik lekker gerbuiken in mn avondeten, want dat zal toch altijd wel meer zijn dan dat hier staat..

3 maal per week krachttraining raad ik niet aan. Maar je gaat nog niet echt hard dus het kan wel. Je kan misschien een simpel bankje dat incline, decline kan aankopen op latere trein. Kijk eens wat je zoal kan doen. Iig die yoga ik doe die zelf voor het eerst gisteren. En damnnnnn mijn buikspieren zijn stijf xD.

Veel succes mevrouw!

---------- Post toegevoegd Mon 4 Mar 2013 om 12:36 ----------

Een man zou zoiets zelf moeten kunnen en als die jong is dan heeft die nog wat hulp nodig. Denk je zo ook niet?

Appel, geen meerwaarde?! eeuhm zoek maar eens op dan. :p
kwark voor het slapen ook doen maar niet teveel. Voor rest klopt het wat je zegt.

Hoezo niet 3x in de week krachttraining?

Kwark voor het slapen gaan kan prima, zolang je binnen je macro's zit en onder je onderhoud als je wilt cutten.

---------- Post toegevoegd Mon 4 Mar 2013 om 14:37 ----------

OT

Zal s'ochtends halfvolle of magere melk nemen.
Schema is nu 35/40/30, eventueel vetten iets verlagen.

Btw je zegt, ik heb 180kcal speling met avondeten maar zal toch wel meer zijn dan hier staat.. Stel je avond eten komt op 700 kcal dan zit je dus al weer veel hoger in kcal. Zal het gewoon even precies afwegen/uitrekenen en in je schema laten passen. Pas dan kan je echt zien hoe je lichaam reageert op dit schema, anders kon je hoogstwaarschijnlijk alsnog veel hoger uit.

Laatst bewerkt:

Kwark voor het slapen gaan kan prima, zolang je binnen je macro's zit en onder je onderhoud als je wilt cutten.

Staat toch ook dat het kan... en het gaat om FB.

Btw je zegt, ik heb 180kcal speling met avondeten maar zal toch wel meer zijn dan hier staat.. Stel je avond eten komt op 700 kcal dan zit je dus al weer veel hoger in kcal. Zal het gewoon even precies afwegen/uitrekenen en in je schema laten passen. Pas dan kan je echt zien hoe je lichaam reageert op dit schema, anders kon je hoogstwaarschijnlijk alsnog veel hoger uit.

Wat je zegt over het avondeten klopt inderdaad.. Ben bang dat het daar fout gaat. Hoe doen jullie dat? Gewoon iedere avond hetzelfde eten? Of maaltijden met dezelfde waardes??

Ik zou rijstwafels niet nemen, en daar brood (volkoren) nemen met pindakaas + banaan.. vult lekker en super goeie combi

ochtend geen volle melk, ongezonde verzadigde vetten, halfvol/mager is beter.. alhoewel ik neem gewoon water

anyways, bij jou laaste vraag kan ik geen goed antwoord op geven

de meeste prof. BB hier eten idd elke dag hetzelfde.. of ze variëren met hun eten gezien ze ongeveer alle voedingswaardes redelijk uit hun hoofd kennen.. (of alle goeie food)

maar, ik daarentegen, eet in principe altijd wel hetzelfde: 200g groenten en 150g vis

groente hoef je niet zo op te letten, levert weinig carbs/kcal op, je kan wel je stukje kip en je normale opschepgroente wegen.. dan weet je ong hoe jou portie eruit moet zien

ik zal alleen wel je eiwitten omhoog halen, en je kh lager imo

btw: we hebben bijna hetzelfde doel en stats (in verhouding) :)
succes!

Laatst bewerkt:

OT

Ik geef je wel aandacht aai over je bol, nu weer alles goed?;)

---------- Post toegevoegd Mon 4 Mar 2013 om 16:23 ----------

groene groenten kun je vrijwel onbeperkt eten, en je kunt best brood eten krijgt er misschien wel een opgezet gevoel van maar dan merk je vanzelf wel.

verzadigde vetten zijn niet ongezond... :/

Niet per definitie, hangt van de hoeveelheid af. Maar als we het zo gaan bekijken is cocaïne ook niet ongezond. Beter probeer je verzadigde vetten waar mogelijk wat te mijden, je krijgt er toch wel wat van binnen via vlees. In plaats daarvan kan je dan visolie nemen, wat ontzettend veel voordelen heeft op alles in het lichaam.

Wat je zegt over het avondeten klopt inderdaad.. Ben bang dat het daar fout gaat. Hoe doen jullie dat? Gewoon iedere avond hetzelfde eten? Of maaltijden met dezelfde waardes??

Als je een strak schema hebt voor de rest van de dag, zul je moeten streven naar zelfde waarden (op onderhoudsdagen).

Plan je vooruit, dan kun je jezelf wat meer vrijheid geven. De ene maaltijd bevat namelijk al snel meer in kcal dan de ander. En het is zeker niet voor iedereen even praktisch om dagelijks hetzelfde te eten. Reken dan simpelweg vooruit.

Heb je normaal bijv. twee volkoren boterhammen met pindakaas als lunch, wat ca 200 kcal beleg is; maar weet je dat je nu 's avonds al wat "vetter" zal eten omdat die lekkere avocado erin verwerkt zit, kun je bijv. de pindakaas vervangen door plakjes kipfilet.

Op trainingsdagen kun je eventuele extra intake ook compenseren door enige extra cardio na je krachttraining.

Uiteindelijk hangt het er een beetje af wat voor jezelf het gemakkelijkst is, persoonlijk zou ik er echter nooit voor kiezen om iedere dag exact hetzelfde te eten echter.

Als je een strak schema hebt voor de rest van de dag, zul je moeten streven naar zelfde waarden (op onderhoudsdagen).

Plan je vooruit, dan kun je jezelf wat meer vrijheid geven. De ene maaltijd bevat namelijk al snel meer in kcal dan de ander. En het is zeker niet voor iedereen even praktisch om dagelijks hetzelfde te eten. Reken dan simpelweg vooruit.

Heb je normaal bijv. twee volkoren boterhammen met pindakaas als lunch, wat ca 200 kcal beleg is; maar weet je dat je nu 's avonds al wat "vetter" zal eten omdat die lekkere avocado erin verwerkt zit, kun je bijv. de pindakaas vervangen door plakjes kipfilet.

Op trainingsdagen kun je eventuele extra intake ook compenseren door enige extra cardio na je krachttraining.

Uiteindelijk hangt het er een beetje af wat voor jezelf het gemakkelijkst is, persoonlijk zou ik er echter nooit voor kiezen om iedere dag exact hetzelfde te eten echter.

Logisch als je het zo zegt, gewoon beetje schuiven inderdaad!

Bedankt voor alle tips! :D

Terug
Naar boven