AndroidHealthClinic

24/7 honger :(

kishan

Novice
Waardering
0
Ik heb een klein probleem :S Ik heb echt letterlijk de hele dag honger....Weet nie of dit door het trainen komt.... maar het is best wel irritant :| eet nu minstens 12 a 13 keer per dag ( en ik kom niet aan, ik zie wel vooruit gang in de spiegel).
Is dit wel normaal?
Wordt ik hier niet dik van ofzo?

eet je volgens voedingsschema? wat zijn je kcal per dag? ik zou het aantal keer eten per dag terugbrengen naar maximaal 8 keer, liefst zes keer per dag, en dan een grotere calorieinname per maaltijd dan je nu doet

begin de dag ook met een meer dan stevig ontbijt

Vvm

De spiegel is de enige echte manier om je vooruitgang te beoordelen.
De weegschaal geeft aan hoeveel je weegt, maar dat is spieren, vet en vocht samen.

Als je in de spiegel vooruit gang merkt en op de weegschaal geen verschil ziet, betekent dat waarschijnlijk dat je vet hebt omgezet in spieren.
Dat willen we allemaal.......dus je bent denk ik goed op weg.

Is een weightgainer misschien iets voor jou?
Zijn je maaltijden wel groot genoeg? (13 keer 1boterham met light jam is niet genoeg !)

• Topic Starter Topic Starter
Ik drink 3 keer perdag mijn weight gainer.
Maaltijden bestaan meestal uit pot kwark(of liter melk) met 2 broodjes gezond en noodles

als je vooruitgang ziet in de spiegel wordt je schijnbaar niet dikker, en nee, dit is niet normaal.

Ik weet wel dat al te kleine maaltijden niet een vol en verzadigd gevoel geven, maar wat jij opschrijft zijn geen kleine maaltijden (> 400 Cal), dus dat zou moeten werken.

owh nu ik mijn laatste post terug lees :P Zie ik dat het niet echt klopt. Ik zal mijn eet schema maar tentoonstellen ( ben vegi btw, dus A.U.B geen preken :P)

ontbijt 8:00
4 boterhammen + shake + kwark 500 gr.

maaltijd #2 12:00
2 boterhammen+Noodles

Lunch
Kwark+shake+ Iets waar ik trek in heb

Maaltijd #4 15:00
Zie maaltijd #2

Avond eten 18:00

Na training
Shake

Voor slapen gaan
Warme melk, wat nootjes

That's it :S

En het lijkt nie tveel maar ik zit dan echt vol!
maar na 15 a 20 minuten weer honger.
Dus dan komen er allemaal kleine dingetjes tussen de maaltijden bij..(gezonde snacks..)

Laatst bewerkt:
btw als er boterhammen staan kunnen dat ook broodjes gezond zijn( hangt er af of ik er zin in heb enzo)

gewoon doorgaan

Zoals ik al zei ben je toch gewoon prima bezig. Je verruilt vet voor spieren, dat zegt jouw spiegel tenminste.
Als ik je voedingsschema zie dan heb ik een paar kleine opmerkingen:

* in 500 gr kwark zit 65 gr. eiwitten. Dat is wel vrij veel om in 1 keer te eten, lijkt me. Maar ik zie meer mensen dit doen, dus het zal wel goed zijn. Oh ja, kwark houdt toch ook vocht vast?

* ik neem aan dat jouw shakes vooral veel koolh. bevatten?

* tussen je ontbijt en maaltijd #2 zit 4 uur ! Als je toch honger hebt, eet dan gewoon om de 2 uur.

* ik zie 3 shakes. Ik zelf neem alleen een eiwit-shake voor het slapen gaan. Die shakes zijn vloeibaar en worden enorm snel verteerd. Ja, na een shake heb ik ook maar een kwartier een vol gevoel omdat die shake gewoon tegen m'n maagwand ligt te klotsen. Maar dat gaat inderdaad snel weg.

ADVIES: vervang je shakes is door wat vaster voedsel. Gewoon wat bruin brood met zalm / tonijn / kipfilet / paardenrookvlees of zoiets.
Misschien dat dat helpt.

Succes

heb ik ook. blijf al tijdje op zelfde gewicht, maar merk toch wat verschil in de spiegel.
hier thuis zeggen ze al dat ik nog is moddervet ga worden omdat ik meer eet...

Het kan ook aan je stofwisseling en leeftijd liggen. Toen ik 17 was at ik ook heel veel en ik was 1.85 zo'n zestig kilo, BF close to zero, en ik kwam niet aan. Normaal is het niet, maar het komt wel voor. Verder zou ik een meet lintje kopen om je exacte middel/buik omvang bij te houden, blijft die hetzelfde dan zal je niet aankomen op de 'verkeerde' plaatsen zeg maar. Ik bedoel zo'n eenvoudig dingetje wat vrouwen in hun naaikastje hebben liggen.

kishan zei:
owh nu ik mijn laatste post terug lees :P Zie ik dat het niet echt klopt. Ik zal mijn eet schema maar tentoonstellen ( ben vegi btw, dus A.U.B geen preken :P)

ontbijt 8:00
4 boterhammen + shake + kwark 500 gr.

maaltijd #2 12:00
2 boterhammen+Noodles

Lunch
Kwark+shake+ Iets waar ik trek in heb

Maaltijd #4 15:00
Zie maaltijd #2

Avond eten 18:00

Na training
Shake

Voor slapen gaan
Warme melk, wat nootjes

That's it :S

En het lijkt nie tveel maar ik zit dan echt vol!
maar na 15 a 20 minuten weer honger.
Dus dan komen er allemaal kleine dingetjes tussen de maaltijden bij..(gezonde snacks..)
hier van zou ik doodvallen van de honger. VEEL grotere maaltijden maken. :)

had ik maar honger :( krijg neits weg

maurice86 zei:
vet omzetten in spieren kan niet.

Sporten en vervolgens vet verbranden voor je energie en je proteine rijke voedsel gebruiken voor spieropbouw, dat kan wel toch? Dat noemt men in de volkmond dan 'vet omzetten in spieren'.

Na, ik vindt niet eens dat je veel eet. Dus dat 24/7 honger begrijp ik wel, grote van de maaltijden uitbreiden, en indien nodig, gewoon meer eten.

pahlplp zei:
* ik zie 3 shakes. Ik zelf neem alleen een eiwit-shake voor het slapen gaan. Die shakes zijn vloeibaar en worden enorm snel verteerd. Ja, na een shake heb ik ook maar een kwartier een vol gevoel omdat die shake gewoon tegen m'n maagwand ligt te klotsen. Maar dat gaat inderdaad snel weg.

ADVIES: vervang je shakes is door wat vaster voedsel. Gewoon wat bruin brood met zalm / tonijn / kipfilet / paardenrookvlees of zoiets.
Misschien dat dat helpt.

Succes

Hij is vegetarier bro ;)
Je neemt geen whey dan toch voor t slapen? Voor het slapen moet je juist vast voedsel eten (eiwit) icm vetten voor een tragere opname gedurende de nacht.

@kishan: je eet nauwelijks vet zo te zien. Zo ongeveer iedereen hier neemt wel lijnzaad/visolie en ander meervoudig onverzadigd vet. Vet helpt goed tegen de honger en levert relatief veel calorien. Bereken verder eens wat je onderhoud is en hoeveel calorien je nu ongeveer binnenkrijgt.

Marc W zei:
Sporten en vervolgens vet verbranden voor je energie en je proteine rijke voedsel gebruiken voor spieropbouw, dat kan wel toch? Dat noemt men in de volkmond dan 'vet omzetten in spieren'.

Nee, kan niet.

Je kunt alleen spieren aanzetten op een caloriesurplus
Je kunt alleen vet verbranden op een calorietekort.
Die twee sluiten elkaar uit.

(uitzonderingen zijn newbies (vooral met eenhoog vet%) en AS gebruikers).

Wat je wel kunt doen is om-en-om (desnoods de eerste helft van de week vet verbranden (cutten) en de tweede helft van de week spier opbouwen (bulken)

Dus gewoon wat grotere maaltijden maken , en wat lijnzaad(dit kan ik gewoon in de tuinen ofzo kopen?).

Thanks for helping the newbie ^^

lijnzaadolie kun je in de reformzaak kopen :)

De tuinen heeft lijnzaad, gebroken lijnzaad en ... lijnzaadolie !

Terug
Naar boven