AndroidHealthClinic

24/7 honger :(

wazzup zei:
Nee, kan niet.

Je kunt alleen spieren aanzetten op een caloriesurplus
Je kunt alleen vet verbranden op een calorietekort.
Die twee sluiten elkaar uit.

(uitzonderingen zijn newbies (vooral met eenhoog vet%) en AS gebruikers).

Wat je wel kunt doen is om-en-om (desnoods de eerste helft van de week vet verbranden (cutten) en de tweede helft van de week spier opbouwen (bulken)

Ben je het daar 100% zeker van of zeg jij dit nu omdat iemand van de board dat jou verteld heeft?

Met juiste voedingschema, supschema, trainingschema en juiste genen. Kun je vet verbranden en massa aanzetten. Er zijn meerdere mensen die dit voor elkaar gekregen hebben.

Wel ben ik het eens dat als je wilt groeien dat je genoeg moet eten (overschot) en als je wil afvallen dat je minder moet eten (tekort).
Maar van die schema`s waar in je om-en-om werkt lijkt mij niet optimaal, omdat je lichaam niet continue prikkelt van wat jij wil.

zou zo'n om-en-om schema kunnen, maar dan met periodes van 1 a 2 maanden? dat je je 1 maand te pletter vreet en de maand daarna licht cutten

klinkt logisch dat je dan nooit(dus ook niet in de winter) last zult hebben van een dikke vet pens

tenzij het je zal jeuken hoe droog je erbij loopt uiteraard

jopiepoekie zei:
Ben je het daar 100% zeker van of zeg jij dit nu omdat iemand van de board dat jou verteld heeft?

Dat zeg ik omdat iedereen dat zegt
omdat ik dat overal lees (en dat het enige is wat logisch lijkt)
en omdat iedereen dat doet.

Degenen die het niet doen zijn of beginners, of AS gebruikers, of genetische freaks wellicht.

Met juiste voedingschema, supschema, trainingschema en juiste genen. Kun je vet verbranden en massa aanzetten. Er zijn meerdere mensen die dit voor elkaar gekregen hebben.

show me. (lijkt me de heilige graal van BB).

Wel ben ik het eens dat als je wilt groeien dat je genoeg moet eten (overschot) en als je wil afvallen dat je minder moet eten (tekort).
Maar van die schema`s waar in je om-en-om werkt lijkt mij niet optimaal, omdat je lichaam niet continue prikkelt van wat jij wil.

huh ?

Nu kan ik je even niet volgen... eerst zeg je dat je niet gelooft wat ik zeg en dan zeg je dat je moet doen wat ik zeg, en dan zeg je dat het weer niet moet ??... hoe kun je beiden tegelijkertijd doen dan ? Overschot en tekort sluiten elkaar uit lijkt me.

Adema zei:
zou zo'n om-en-om schema kunnen, maar dan met periodes van 1 a 2 maanden? dat je je 1 maand te pletter vreet en de maand daarna licht cutten

klinkt logisch dat je dan nooit(dus ook niet in de winter) last zult hebben van een dikke vet pens

tenzij het je zal jeuken hoe droog je erbij loopt uiteraard

als je TE veel eet zul je TE veel vet aankomen... gematigd bulken heeft een beter resultaat, maar er is niks tegen op afwisellen lijkt me. Of je het nu 9 maanden bulkt en 3 maanden cut, of 2 weken bulkt en 1 week cut... (lijkt me)

ok dat snap ik.

maar het lijkt mij logischer dat je iets langere periodes neemt, aangezien je (theoretisch) dan telkens voor de laatste spiergroep uit de week nooit genoeg herstel+supercompensatie bouwstoffen hebt

stel dat je je benen op de zondag traint, en je bulkt die week.
dan hebben de spiergroepen van de eerste dagen dus de hele week bouwstoffen om te herstellen, maar je benen zijn de lul omdat je de week daarna gaat cutten

dan zou ik aan iets denken van 2 maand bulken, 1 week rust, cutten tot je tevreden bent(zal paar weekjes oid zijn) en dan weer 2 maand bulken

Niet als je full-body workouts doet :)

wijsneus :mad: !

;)

wazzup zei:
huh ?

Nu kan ik je even niet volgen... eerst zeg je dat je niet gelooft wat ik zeg en dan zeg je dat je moet doen wat ik zeg, en dan zeg je dat het weer niet moet ??... hoe kun je beiden tegelijkertijd doen dan ? Overschot en tekort sluiten elkaar uit lijkt me.

nee klopt.
Ik wilde zeggen dat er wel een mogelijkheid bestaad van massa aan zetten en groeien tegelijk.
Daarin tegen ben ik wel meer een voorstander van een ding tegelijk. Zodat je daar voor 100% voor kunt gaan.

oftwel, ga niet lopen zeggen dat het niet mogelijk is om massa aan te zetten en vet verliezen tegelijk. Als je goede genen hebt, en alles juist hebt gevonden wat voor jou werkt. Dan zou het mogelijk kunnen zijn.

Terug
Naar boven