Fitness Seller

254 gecut.

kapiteinkoek

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m73
Massa
70kg
Vetpercentage
12%
Bbers,

Op mijn 16 had ik serieus overgewicht in de vorm van obesitas, vervolgens ben ik gaan trainen maar je kent het. Op die leeftijd heb je geen idee en doe je voornamelijk cardio naarmate van tijd ben ik met kracht begonnen en door de jaren heen veel vet verbrand en spier opgebouwd. Er zijn tijden geweest dat ik maar 3 keer ging soms een week niet maar gemiddeld ben ik altijd 4x per week gegaan en ben nooit gestopt.

Echter had ik nooit echt het resultaat geboekt wat ik echt wou en vanaf afgelopen Februari ben ik dus serieus gaan cutten. Ik heb keto gehanteerd omdat ik merkte dat het voor mij het best werkte en me eigenlijk veel beter en zelfs fitter voel wanneer ik weinig koolhydraten consumeer. Daarnaast heb ik alleen maar "clean" foods gegeten, geen cheats. De enige cheats waren toen ik 11 dagen op vakantie was. Voor de rest was het onafgebroken straight cutten.

Trainingsschema was 6x per week trainen (Wanneer ik nog energie had ging ik 10/20 min crossen na het hardlopen).

Ma: Benen/buik - 15 min hardlopen
Di: Borst Triceps - 15 min hardlopen
Wo: Rug biceps - 15 min hardlopen
Do: Benen schouders buik - 15 min hardlopen
Vr: Borst triceps - 15 min hardlopen
za: Rug biceps - 15 min hardlopen

Gister was mijn laatste cut meting en vanaf aankomende maandag ga ik clean bulken tot medio maart/april. Deze week leef ik me uit en eet wat ik wil. Momenteel ben ik ook nog bezig met het samenstellen van mijn bulk schema die maandag dus start!

Het mooie is dat toen ik februari begon mijn doel was "ik wil een platte buik". Mijn doel nu is meer massa aanzetten en als het allemaal lukt over enige tijd het podium op en het natural zo ver mogelijk schoppen.

Hieronder de resultaten te zien.

2087jnk.jpg

wu1lcp.jpg

respect kerel!

Top gedaan !

Nice!
En dan maar 67kg en toch zo goed ogen!
Ik ben 1 cm langer en 83kg met geen enorm vetpercentage, 14% schat ik. Vraag me dan wel eens af wat er bij mij 'tevoorschijn zal komen' als ik ga cutten.
Maar mijn ego wil nog niet... Begin nu eindelijk lekkere gains te maken in kracht en massa.
Wie heeft dat mooie overzichtje voor je gemaakt? Had je begeleiding of alles zelf uitgedacht etc?

Wauw wat een progressie!

Respect :D

• Topic Starter Topic Starter
Wauw wat een progressie!

Respect :D

Thanks!

Nice!
En dan maar 67kg en toch zo goed ogen!
Ik ben 1 cm langer en 83kg met geen enorm vetpercentage, 14% schat ik. Vraag me dan wel eens af wat er bij mij 'tevoorschijn zal komen' als ik ga cutten.
Maar mijn ego wil nog niet... Begin nu eindelijk lekkere gains te maken in kracht en massa.
Wie heeft dat mooie overzichtje voor je gemaakt? Had je begeleiding of alles zelf uitgedacht etc?

Thanks thanks!

Ja wat het bij mij dus eigenlijk is geweest is dat ik door de jaren heen gewoon gematigde gains heb gemaakt maar nooit heb kunnen zien door al dat vet. En nu ik alles weg gecut heb lijkt het inderdaad spectaculairder dan het is haha. Wat betreft kracht heb ik juist gains gemaakt (omdat ik nooit op deze serieuze wijze heb getraind, ik doe bijna alleen maar compound en soms als finisher een machine voor de pomp/verzuring) wat betreft massa zoals te zien is bij de meting resultaten heb ik zelfs 4kg spier verloren en toch lijk ik veel gespierder dan daarvoor. Best grappig wat een laag vet% doet.

Wat betreft voeding-en-kracht schema heb ik inderdaad alles zelf gedaan en momenteel begeleid ik ook andere naast mijn studie. Omdat ik echt wou zien of ik wel goedbezig was steeds heb ik de metingen laten doen bij de diëtiste dmv de Bia methode. Dat houd in 2 electrode stickers op me hand en 2 op me voet en terwijl ik stil lig op een bankje meet ze alles door. Dus behalve het meten van mijn vet% heb ik inderdaad alles zelf gedaan.

En nu precies hetzelfde doen maar dan natuurlijk bulken en daarna weer cutten etc etc tot ik mezelf goed genoeg vind om op natural podium te gaan.

Laatst bewerkt:
Wat een progressie! Echt mooi om te zien. Mijn respect voor al dat harde werk.

Zeer netjes! Ook dat je zo weinig cheats hebt gedaan. Niks minder dan respect voor jou!

Zeer netjes! Ook dat je zo weinig cheats hebt gedaan. Niks minder dan respect voor jou!

Thanks, ik moet zeggen afgelopen week woensdag tot zondag heb ik me uitgeleefd en gegeten wat ik wou. Het viel erg tegen al dat voedsel geeft me geen voldoening meer heb er totaal geen behoefte aan en geniet er niet meer van haha.

Wow, hele nice progressie. Heb je enig idee hoeveel koolhydraten je gemiddeld at? Want maandenlang keto lijkt me behoorlijk zwaar, mentaal. En hoe zat het met energie tijdens het trainen? Gebruikte je nog bepaalde supplementen?

Wow, hele nice progressie. Heb je enig idee hoeveel koolhydraten je gemiddeld at? Want maandenlang keto lijkt me behoorlijk zwaar, mentaal. En hoe zat het met energie tijdens het trainen? Gebruikte je nog bepaalde supplementen?

Thanks! Gemiddeld genomen 25-35 gram en ik vind het juist heerlijk. Op een of andere manier functioneert mijn lichaam veel fijner op low carb zelfs mentaal. Behalve de stoelgang in het begin maar door elke avond ongezouten pinda's en eventueel walnoten te nuttigen had ik daar geen last meer van.

Afgelopen week weer begonnen met koolhydraten (kwark, zilvervlies, volkoren pasta) ik moet zeggen dat ik het totaal niet fijn vind. Ik heb doorgaans een opgeblazen gevoel dus vandaar dat ik ook aan het onderzoeken ben of bulken mogelijk is met low carb. Wat ik ook krijg door carbs is een slapend gevoel en voel me wat sufjes. Juist met low carb ben ik energiek en voel ik me goed..

Ik kan evenzwaar trainen met carbs als in keto heb ik gemerkt. Ik ga nog steeds failure bij hetzelfde gewicht en dezelfde reprange..

Kan je je voedingsschema posten?

Kan je je voedingsschema posten?

Ik begon met 2000 kcal en steeds wanneer me gewicht niet meer zakte, zakte ik 100 kcal.
Ik ben bijvoorbeeld een lange tijd blijven haken op het zelfde gewicht de laatste maanden toen ik 1700/1800 at.

Dit schema is van mijn laatste weken.

Overigens is mijn weegmoment elke ochtend na het opstaan nadat ik naar de wc ben geweest.

schema 1.png

Schema 2.png

Voortgang 1.png

Voortgang 2.png

Laatst bewerkt:
:bow2::bow2::bow2::bow2::bow2::bow2:Respect:thumbs:

Super resultaat in 8 maanden. Waarschijnlijk zul je de komende 8 maanden minder resultaat gaan zien, maar laat dat je niet tegenhouden door te blijven trainen!

Heel goed gedaan vent, ik denk dat voor jou de volgende tip handig is: durf te eten na zon cut, wees niet bang om onverhoopt wat vet aan te zetten (dit ook omdat je eerst obese was). Ga voor de clean gains, dan ben ik benieuwd naar het resultaat

Super gedaan

Terug
Naar boven