AndroidHealthClinic

3-daagse split over 5 dagen, tijdens cut?

KJLJ

Novice
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
87kg
Vetpercentage
17%
Mensen,

Ik zou graag wat advies krijgen over mijn schema, zit deze goed in elkaar of hebben jullie op- / aanmerkingen?

Ik zit momenteel met 192cm op 87kg en 17% bf.

Ik heb het afgelopen jaar gecleanbulkt en ben van 76kg naar 87kg gegaan. Mijn bf is daarbij gestegen met 4%. Ik werkte het eerste halfjaar met een 4 daags UB/LB schema en het tweede halfjaar met een 3-daags full body schema.

Nu ben ik begonnen met cutten en wil graag tot 10% bf zakken. Ik zit nu 500kcal onder mijn calorische behoefe en ik train nu met een 3-daagse split die ik over 5 dagen (ma,di,wo,do,vr) verspreid, dus:

week 1: dag1,dag2,dag3,dag1,dag2, za-zo rust
week2: dag3,dag1,dag2,dag3,dag1, za-zo rust
week3: dag2,dag3,dag1,dag2,dag3, za-zo rust
etc.

Mijn schema staat hieronder, ik voer nu iedere oefening uit met 3 sets van 8 herhalingen tot net geen falen. Is dit aan de weinige kant of is het prima zo? Voorheen trainde ik met 4 sets, maar omdat ik nu iedere dag ga heb ik gekozen voor 3 sets (trainingsduur: 45-50 minuten).

Dag 1: Borst en biceps

barbell bench press 65kg
decline dumbell press 22kg
dumbbell chest flyes 18kg
chest press (machine) 65kg

cable pulldown 35kg
skull crusher 27,5kg

Dag 2: rug en triceps

deadlift 95kg
bent over barbell row 60kg
seated row 65kg
pull up lichaamsgewicht

hammer curls 14kg
barbell preacher curls 30kg

Dag 3: Benen en schouders

military press 35kg
dumbell lateral raise 10-12kg
arnold press 12-14kg

squat 70kg
calf raises lichaamsgewicht
leg press 140kg

Graag hoor ik jullie mening/visie wat betreft verbeterpunten en dergelijke. Ik heb ook het gewicht per oefening aangegeven omdat ik ook wel benieuwd ben naar wat jullie hiervan vinden. Zit ik per oefening goed qua kracht of kom ik bij bepaalde oefeningen kracht tekort? Zoja, op welke manier zou ik dit kunnen verbeteren?

Wat betreft het cutten, hoelang zou ik dit moeten volhouden? Is het verstandig om eerst twee maanden te cutten en te kijken hoever ik kom in %bf, daarna een tijdje op onderhoud te trainen en dan weer een cut-periode doen? Of gewoon in een keer naar de 10% proberen te werken (dus meerdere maanden achter elkaar cutten?)

Alvast bedankt voor jullie reacties :)

Laatst bewerkt:
Je kan beter borst triceps en rug bicep

wissel inderdaad je biceps en triceps om. nu ga je met vermoeide biceps een dag later je rug doen. en daarna met vermoeide triceps shoulderpressen.

---------- Toegevoegd om 12:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:45 ----------

wel jammer dat je schouders overlap hebben met je chestday, je moet het zelf weten maar ik zou het niemand adviseren. kijk eens naar een push/pull/leg voor minimale overlap van spiergroepen.

en als je dit wil houden, doe dan iets van reardelts bij je schouder

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt! Biceps en triceps omwisselen is inderdaad een goede, niet aan gedacht. Ik ga ook even kijken naar een push/pull/leg! En wat is eventueel een goede oefening voor de reardelts?

Bedankt! Biceps en triceps omwisselen is inderdaad een goede, niet aan gedacht. Ik ga ook even kijken naar een push/pull/leg! En wat is eventueel een goede oefening voor de reardelts?

Rear raise en facepulls zijn goede oefeningen voor je achterkant schouders.

• Topic Starter Topic Starter
Top, ik heb de biceps/triceps omgedraaid qua dag.

Ik zal ook nog gaan kijken naar overlap of evt. push-pull-leg

Nu ben ik nog benieuwd wat jullie vinden van de 3 sets 8 reps?
Zal dit voldoende zijn of kan ik beter 4 sets 8 reps pakken, of eventueel 4 sets van 12 - 10 - 8 - 6?

Terug
Naar boven