Ectomorph137
Novice
- Waardering
- 3
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 78kg
- Vetpercentage
- 12%
Ik focus inderdaad vooral op mijn bovenborst, want die is enorm slecht. Ik zal men trainingen wat vereenvoudigen en focussen op de grote lifts. Dank je!het lijkt mij, dat het advies voor deze gast inderdaad is dat hij zijn training lekker basic moet/mag houden, focus op de grote lifts en dan daarnaast voor zijn upperchest, incline of narrow gripp werk.
alle flauwekulletjes waar eleiko het over heeft zijn voor een bb-doel niet zulke flauwekulletjes, voor een powerlifter wellicht wel.
tis net voor wat je traint en wat je goals zijn.

Eigenlijk man, moet je gewoon doen wat ervoor zorgt dat jij met volle motivatie blijft trainen.
Als dat nu cable flyes, geen cable flyes, push/pull/legs of bro split is, maakt niet uit. Wat je het met hart en ziel doet zal je het meeste resultaat bieden. Zoek een routine die jij het aangenaamst vindt en een 'dieet' die jouw toelaat een leuk leven te hebben.
Overigens is mijn advies werken aan je chest. Het probleem met lacking chest of schouders is dat het individu meestal genetisch voor de ene spier een betere aanleg geeft dan de andere. Daardoor heb je veel mensen met een goeie borst en slechte schouders, of andersom zoals bij jou.
Als je dat zou gaan bijwerken met compounds voor chest zouden je 'sterkere' schouders veel werk gaan doen, waardoor je qua verhouding niet veel zal opschieten, dus daarom denk ik dat jij er wel goed aan zou doen wat meer volume aan je chest workout toe te voegen met 'isolation' exercises. Althans dat is mijn advies, je hoeft et niet te volgen, maar ik zou zeggen: probeer het en zie wat het geeft. Baadt het niet dan schaadt het niet.
Inderdaad, het gaat om een trainingswijze zoeken waarbij ik me goed voel in mijn vel
ik zal deze isolation exercices zeker invoeren, alles kan helpen! Dank je voor je response!TS mirin dat jinitix of teh gods
nette waist-lats verhouding
en lucky dat je lange armen hebt ...of lijkt dat zo?
manlet arms in verhouding met wanneer de rest lang is oogt ugly as f
Mijn armen lijken me average in vergelijking met leeftijdsgenoten van me
, maar toch bedankt voor je positieve reactie man! Doet me goed! Mijn waist-latsverhouding was altijd al goed
Nette progressie hoor.
Zou je misschien je volledige trainingsschema en voeding even kunnen posten? Dan kan men in ieder geval advies geven!![]()
Dank je
! Ik heb niet echt een vast trainingsschema, ik zorg gewoon dat ik alle spiergroepen train per week, en doe meestal altijd andere oefeningen om er zo de variatie wat in te houden. Ik zal morgen eens kijken om mijn voedingsschema te uploaden

. 
. Wel eens van de term eiwitsynthese gehoord?
! Momenteel train ik ze in principe elke derde dag. Ik heb dan vrijwel nooit spierpijn meer, dus lijkt het geen probleem te zijn. Echter.. Ik wordt vrijwel niet sterker.
van FB naar LB/UB naar Push/Pull en toen uiteindelijk met de split begonnen die ik nu al anderhalf jaar doe. Train normaal maar 2-3x per week (2x per week vechtsport, dermate intensief dat ik dag voor of na bijv geen schouders kan trainen) maar groei nu harder als toen ik 4-5x per week trainde. Train tegenwoordig wel erg lang en zeer intensief (zeer zwaar gecombineerd met lichter en veel meer reps), reageer ik alleszins veel beter op. Merk wel dat ik vaker rustdagen nodig heb maar ach, is ook wel lekker voor het lichaam.