Fitness Seller

3 keer sneller gewicht verliezen dan met de traditionele manier

Bezoekers in dit topic

el smurfo

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
14 sep 2006
Berichten
7.728
Waardering
481
Lengte
1m78
Massa
71kg
Vetpercentage
11%
8 seconds key to weight loss | NEWS.com.au

belangrijkste stukje in het engels:


Researchers at the University of NSW and the Garvan Institute studied 45 overweight women over 15 weeks, putting them through a 20 minute cycling regime in which they sprinted on a stationary bike for eight seconds followed by 12 seconds of cycling lightly.
"They lost three times more weight as other women who exercised at a continuous, regular pace for 40 minutes," UNSW Associate Professor Steve Boutcher said.

vertaling naar het nederlands:

onderzoekers uit een of andere universiteit hebben 45 zwaarlijvige vrouwen 15 weken lang cardio laten doen door hen op een fiets te zetten waar ze DOORLOPEND telkens 8 seconden moesten sprinten gevolgd door 12 seconden lichtjes fietsen.
Ze verloren 3 keer meer gewicht dan vrouwen die 40 minuten op een gemiddeld tempo fietsten.
 
Is wel logisch, ze maken gebruik van de eerste brandstoffen (ATP en creatine) die je lichaam aanspreekt tijdens inspanning. Deze worden ook supersnel weer aangevuld, waardoor je de intervalherhaling klein kan houden. Ik vind 8 in en 12 uit erg kort, zou eerder kiezen voor 10 in en 20 uit. Maar goed, ik ben dan ook geen wetenschapper :D

Grappig is wel dat ze dus tijdens een training weinig energie verbruiken, maar dat bijna alles uit verhoging van het metabolisme moet komen........

Met name voor BB-ers is dit dus een interessante methode
 
wel interessant dan dat je het allemaal van de afterburn moet hebben... natuurlijk niet slim om dan na de training carbs te gaan eten... dan heeft het effect ook geen vrijspel...
 
ehm ik heb hier mijn vraagtekens bij


stel

huisvrouwtje.....
veel te dik
geen conditie


zo'n interval laten doen ???

lijkt mij nu niet echt veilig ofzow.


voor BB'ers is het wel degelijk interessant.
daar gaat het juist om die afterburn
 
hoelang werd het 'HIITsT' fietsen volgehouden? Ook 40 min?

Waarom zijn dergelijke artikelen vaak zo onvolledig?
 
wel interessant dan dat je het allemaal van de afterburn moet hebben... natuurlijk niet slim om dan na de training carbs te gaan eten... dan heeft het effect ook geen vrijspel...

Maakt niet uit wat je eet, als je maar onder onderhoud eet. (en zeker niet gaat compenseren met extra eten). Sprintjes van 8 seconden verbruiken gene glycogeen, dus wat dat betreft is er in ieder geval niet een reden om KH aan te raden ofzo, maar echt negatief zal het vast niet werken.
 
hoelang werd het 'HIITsT' fietsen volgehouden? Ook 40 min?

Waarom zijn dergelijke artikelen vaak zo onvolledig?

Staat er toch bij --> DOORLOPEND:

onderzoekers uit een of andere universiteit hebben 45 zwaarlijvige vrouwen 15 weken lang cardio laten doen door hen op een fiets te zetten waar ze DOORLOPEND telkens 8 seconden moesten sprinten gevolgd door 12 seconden lichtjes fietsen.
Ze verloren 3 keer meer gewicht dan vrouwen die 40 minuten op een gemiddeld tempo fietsten.

Dus m.a.w. 15 weken aan 1 stuk fietsen, geen wonder dat je hard afvalt :D

OT:
Denk sowieso dat dit beter is aangezien de totale inspanning in die 40 minuten bij huisvrouwen kennende op zo'n laag niveau ligt dat ze ondertussen een boekje zitten te lezen, tv te kijken én te ouwehoeren, en met die interval training moeten ze gewoon.:p
 
Back
Naar boven