AndroidHealthClinic

32kg db presses zwaar?

de leeuw zei:
Heb je een typefout gemaakt? Normaliter zie ik mensen meer gewicht op de flat pakken als incline.

Nope, geen type fout. Komt waarschijnlijk omdat ik eerst incline doe en dan pas flat. ;)

Ziekelijk hoe hoe sommigen zo zwaar fly's doen :eek:
IK doe het met 10 hele kilo's :D uiteraard wel goed strict.
Ach ja zolang je groeit :) .

Nu
incline benchpress laatste set 105kg x4 reps --> flat db press laatste set 5x48kg db's
Eerst flat db press: 52kg db's x6-8 hh laatste set
Platte bench laatste set met 120kg weer (thank god 7mnd gerevalideert ervoor!)

Incline bench nu weer een maand en heb het hiervoor 6mnd niet gedaan, dus dat komt goed :)

Marky zei:
Nou, Coleman had dumbbells van 90 kg (200 lbs) in elke hand. ;)
ja bertil fox(jaren tachtig) deed met dumbbell bench press 10 x 90 kilo
dat was een zwart hulkje, net als coleman.
weet iemand wat greg kovacs pakt met deze oefening?

renato3 zei:
ja bertil fox(jaren tachtig) deed met dumbbell bench press 10 x 90 kilo
dat was een zwart hulkje, net als coleman.
weet iemand wat greg kovacs pakt met deze oefening?
Ik heb weleens training clips van Bertil fox gezien, mijn god wat trainde die man afschuwelijk.

ik doe nu 32 plat alleen daarna zijn er alleen nog maar dumbbells van 40 kg en niets daartussen ???

Nu 6 x 42 incline
8 x 42 plat
10 x 28 fly's

flat db press 34 kg (zijn geen zwaardere db's, ik schat dat ik 40 kg ook wel aan kan)
incline db press 34 kg (zal ook wel zwaarder kunnen)
Incline db flyes 28 kg

Als magarventje druk in in de dumbbell press 6x46kg niet slecht voor zo`n ouwe lul van 38jaar.

Marky zei:
Nou, Coleman had dumbbells van 90 kg (200 lbs) in elke hand. ;)

Coleman heeft nieuwe dumbbells gekregen van brian dobson als cadeautje :cool: Die zijn 220 pound :cool:

Mijn dumbbell presses en bench presses lopen zwaar achter. Benchen kan ik maar tot 130KG en dumbbell presses iets van 36 met veel moeite. Deadliften en squatten gaat me veel beter af (190/160) Flyes doe ik wel lekker zwaar (32 kg) :eek:

Vraag nie hoe het komt, maar er zit zoveel verschil tussen die zwakke en sterke oefeningen. Het meest bizarre zijn de preacher curl bewegingen.. ik krijg nog geen 16KG dumbbell de lucht in voor een paar goede reps. Normale curls doe ik wel met zo'n 24KG.

Laatst bewerkt:
sanniejj zei:
Vraag nie hoe het komt, maar er zit zoveel verschil tussen die zwakke en sterke oefeningen. Het meest bizarre zijn de preacher curl bewegingen.. ik krijg nog geen 16KG dumbbell de lucht in voor een paar goede reps. Normale curls doe ik wel met zo'n 24KG.
Heb ik met concentration curls, db curls met 24kg, maar CC's met 14kilo en dan max 6 reps :S

Ik deed db press met 40kg maar toen deed een pro ff een andere uitvoering voor (heel dicht bij lichaam (schouders aantikken, db's licht gebogen), en nu train ik met 24kg max maar het voelt wel veel beter :)

Welke pro :o

Chewie zei:
Heb ik met concentration curls, db curls met 24kg, maar CC's met 14kilo en dan max 6 reps :S

Ja heb ik ook met CC curls. Is nagenoeg hetzelfde als preacher curls, maar dan uit een iets minder scherpe hoek.

Het is zo triest om gastjes te zien die de helft van jou zijn en hetzelfde gewicht pakken met deze oefeningen :D

Ik doe plat dumbbell press 5x 50 kilo

Ik pak flatt dumbl 45 kg

en mijn maatje pakt 50 kg dumbl

Dit 8x :D

Maar precies wat ze hiero zeggen ligt ook op welke manier je de oefn uitvoert.

Laatst bewerkt:
Incline flyes 24 kg

Dumbbell press 40 kg
Met decline pak ik hetzelfde, incline denk ik iets minder.

Veel progressie gemaakt sinds m'n blessure, maar m'n borst is nog steeds erg klein. :(

Platte flyes: tijd niet gedaan...vind ze plat niet zo fijn.
Incline flyes:26kgx12

Plat dumbbell press: Ook tijd niet gedaan...2 maanden terug 37x6 gehaald wel.
Incline dumbbell press: 37kg x4

Terug
Naar boven