AndroidHealthClinic

32kg db presses zwaar?

ik doe:

flat db : 34 x 6
incline : 30 x 8
decline: 30 x 6
flyes: 24 x 6

BP max 87kg 1rm

gewicht: 69kg
grootte: 1m 76

• Topic Starter Topic Starter
Damn!! Wat een beesten allemaal zeg! Ik kijk echt op tegen die grote gasten in de sportschool, maar nu besef ik pas dat ik gewoon met die grote gasten op internet ben :D

db flyes: 32 x 8

presses doe ik eigenlijk alleen maar met barbell

dumbbell press: 6*22kg
flyes: 6*14kg

Strikt en rustig aan.

:o

toen ik nog met mn bro trainde op de oude gym waar dumbbells tot 71kg gingen..

vlakke presses nooit gedaan...
Incline presses: 56kg 6-8reps
Shoulder Presses: 42kg ook die reprange
en Flyes: 30kg zelfde aantal reps, pakte ik nooit egt zwaar.

Maar mn huidige gym gaat maar tot 32 kg, dus dat is peanuts, maar tegen einde van de training wil ik er nog wel ns mee worstelen zonder spotter haha.

Zoutzak zei:
toen ik nog met mn bro trainde op de oude gym waar dumbbells tot 71kg gingen..

vlakke presses nooit gedaan...
Incline presses: 56kg 6-8reps
Shoulder Presses: 42kg ook die reprange
en Flyes: 30kg zelfde aantal reps, pakte ik nooit egt zwaar.

Maar mn huidige gym gaat maar tot 32 kg, dus dat is peanuts, maar tegen einde van de training wil ik er nog wel ns mee worstelen zonder spotter haha.

Muf man dat je door gebrek aan zware dumbbells nooit tot je uiterste kan gaan! Verder zeer goede lifts! :thumbs:

Rob G zei:
Muf man dat je door gebrek aan zware dumbbells nooit tot je uiterste kan gaan! Verder zeer goede lifts! :thumbs:
thanks bro
is idd jammer want ik heb tijdje gefocused op die incline dumbbell presses en dat ging snel omhoog, zat nog wel wat progressie in... ook Dumbbell curls deed ik toen meer als de de zwaarste dumbbell 32 kg...

Damn zoutzak...sterke jonguh :P ...wat bank/squat/dl / bent over row jij?

KaLe zei:
dat zul je altijd houden. Het is en blijft internet, dus mensen kunnen idd opscheppen/overdrijven. Ik kan alleen zeggen dat ik mezelf aardig voor de gek zou houden, als ik zou liegen over mijn krachtstats.

Hier ben ik het zeer mee eens.

Ik vind dat veel mensen ontzettend zwaar gaan met flyes ( of ik kan het zelf gewoon niet ) ik pak flyes zelf altijd als 3e oefening en dan kan ik het echt hooguit met 18kg doen wil ik een setje van 8 a 10 kunnen vol maken. ( vlakke bank dan wel maar dat zal weinig uitmaken )

Doe ik zwaarder, dan voel ik toch echt mijn voorschouders en biceps asociaal veel werk verrichten en dat is niet de bedoeling, ook moet ik dan mijn armen veel te veel buigen om schouder problemen te voorkomen en zodoende klopt mijn uitvoering niet meer.

Ontopic :

Bench : 3x8 a 95kg
Incline db press : 3x8 a 34kg
Flyes is bekend. :)

Chewie zei:
Damn zoutzak...sterke jonguh :P ...wat bank/squat/dl / bent over row jij?
grote 3 ben ik nu beetje op kracht aant trainen. zit nu weer op mn oude lifts (bench 130-squat 170-dead 200) dus totaal van precies 500 :D

bent over rows 90kg setjes... dumbbell rows 60kg (als dumbbells toereikend zijn)

Zoutzak zei:
grote 3 ben ik nu beetje op kracht aant trainen. zit nu weer op mn oude lifts (bench 130-squat 170-dead 200) dus totaal van precies 500 :D

bent over rows 90kg setjes... dumbbell rows 60kg (als dumbbells toereikend zijn)

indrukwekkend b*ch! op wat voor manier train je je kracht?

Zoutzak zei:

Zijn dat je 1 rm gewichten van de grote 3?
Bent over row pak ik zwaarder (yeuh ikkuh blij :P) ..wel met riem ivm rug, db row 60kilo, netjes ik pak net aan 40kilo....

Flat Dumbbell press : 8x30/arm
Incline Dumbbell press : 8x30/arm

Heb nog 2kg te gaan en dat is dan het maximum van dumbbells bij ons...echt klote, misschien es op zoek gaan naar een andere zaal?

Chewie zei:
Zijn dat je 1 rm gewichten van de grote 3?
Bent over row pak ik zwaarder (yeuh ikkuh blij :P) ..wel met riem ivm rug, db row 60kilo, netjes ik pak net aan 40kilo....
jah zijn 1rm's maar daar ga ik binnekort wel weer overheen (oude lifts)

die barbell rows zijn heavy na deads, gek :D

klempic zei:
indrukwekkend b*ch! op wat voor manier train je je kracht?
geen uitgekiende trainingsmethod hoor;
grote 3 doe ik meestal meer sets met lager aantal reps, als andere oefeningen. ook altijd aan begin van training...

Laatst bewerkt:
Je kan ook zelf dumbbells kopen, aan 1 standaard dumbbell kan je volgens mij 60 kg hangen (3 schijven van 10 kg aan elke kant).

heb nog maar éénmaal met dumbbells schuin geduwd de laatste maanden, was dan 42kg, ging nog easy, maar zwaarder hebben ze niet bij ons :(

check mn signature maar:D *trots*:P

Vorig jaar tijdens het bulken lukte me 38 kg 4-5x oid incline db press.
Incline DB fly's deed ik maximaal met 24 kg 8-10 x (heel diep zakken). Dat was net na het cutten.

Nu til ik amper een glas water :(

plat dumbbell drukken: laatste setje 6*30kg
Flyes: laatste setje 6*18kg (ben een flye noob, vond het vroeger echt een k*t oefening, vind hem nu juist een van de lekkerdere, vooral aan de zijkanten van de borst heb ik veel resultaat geboekt sinds ik hiermee ben begonnen)

Terug
Naar boven