Testosteronbom
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 749
Ik mis wel je onderbouwing waarom 2 x per week ideaal is. Ik ben het met je eens dat 1 x per week voor een natural atleet te weinig is, maar wat mij betreft is 3 keer en zelfs 4 of 5 keer per week voor 'n spiergroep geen overkill. Ligt er maar net aan met welk volume en intensiteit je een spiergroep aanpakt. Onderzoek toont aan dat de eiwitsynthese bij een gevorderde natural atleet korter is dan 24 uur, waaruit je zou kunnen concluderen dat je een spiergroep vaker per week kunt trainen. Ik ben nu zelf bezig met een high frequency opzet waarbij ik alle spiergroepen 4 x per week aanpak. Het enige nadeel wat ik ervaar is dat ik deze manier van trainen niet eerder ontdekt heb.
Een spiergroep heeft 48-72 uur tijd nodig om te herstellen na een training. Merk zelf ook op dat ik best 2 dagen tussen laat alvorens dezelfde spiergroep te trainen, 72u rust dus

Als ik bijvoorbeeld maar 48u rust heb dan kan ik niet zo diep gaan tijdens training, ook al was vorige training van die spiergroep niet heel intensief.
Voor mij werkt 2 keer per week elke spiergroep trainen het beste en kan ik heel diep gaan, hetgeen nodig is om mijn grenzen te verleggen.
Wat betreft jouw manier van trainen, 4x per week, dan kan je nooit heel intensief gaan. In theorie zal je dan wel vaker een impuls geven zodat je optimaal voordeel kan halen uit die 24u eiwitsynthese na trainingsprikkel maar in praktijk push je je lichaam niet voldoende om vooruitgang te maken. Wat heb je er dan aan?
Als je een andere sport zoals hardlopen doet, dan kan je inderdaag 4-5 keer per week gaan trainen maar intervaltraining zal men dan ook maar 1-2 keer per week doen omdat intervaltraining te intensief is om vaker te doen, maar wel nodig wil je vooruitgang maken.
Laatst bewerkt: