MuscleMeat

4-Day Split Advies Beginner

GlennJulio

Novice
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
76kg
Hallo Allemaal,
Heb mijn schema samengesteld en ga morgen beginnen bij de sportschool heb alle sticky`s doorgelezen en daar veel informaties uit kunnen halen. Nu wil ik van jullie weten wat je van mijn schema vind en tips zijn welkom.

22, 75kg, 1,78
Combinatie Schema (massa-droog)

Maandag
Borst/Triceps/Buik
Bench press (3 sets)
Incline dumbbell press (3 sets)
Dips (2 sets)
Close grip bench press (3 sets)
Skullcrushers (3 sets)

Dinsdag
Rug/Biceps
Deadlift (4 sets)
Barbell rows (3 sets)
Pullups (3 sets)
Dumbbell rows (2 sets)
Barbell curls (3 sets)
Incline dumbbell curls (3 sets)

Woensdag
Rust/Cardio

Donderdag
Schouders/Buik
Seated dumbbell press (3 sets)
Side laterals (3 sets)
Shrugs (3 sets)
Rear laterals (3 sets)

Vrijdag
Benen/Borst/Biceps
Legpress (3 sets)
Leg extensions (3 sets)
Leg curls (3 sets)
Standing calf raise (3 sets)

Weekend Rust

Laatst bewerkt:
2x borst, 2x 4 oefeningen ? ik hoop van niet

ook geen 4 oefeningen doen voor biceps/triceps

Als je op vrijdag je borst weglaat is het een prima schema. Let er alleen wel op dat je, zoals Mercapto zegt, niet teveel oefeningen voor biceps en triceps doet.

• Topic Starter Topic Starter
Oke bedankt dan laat ik borst op vrijdag weg kan ik daar eventueel nog wat toevoegen of is het helemaal goed zo? Ik las dat je de eerste 5 jaar best sommige spiergroepen 2 keer per week kan pakken is dat zo? Heb het schema even duidelijker gemaakt laat maar weten wat jullie ervan vinden

Laatst bewerkt:
wat is het bezwaar 2x borst in de week?

Doe om de 5 dagen de zelfde spiergroep gaat prima niks mis mee,Soms om de 4 dagen

Dus sommige spiergroepen zoals de borst kun je gewoon 2x per week trainen met 4 dagen er tussen? De ene zegt van wel de ander niet.

Is het slim om bijvoorbeeld zaterdag een full body dag te doen?

je kan borst best 2x per week doen, zelfs 3x, maar als de frequentie van je workouts omhoog gaat ( het aantal x dat je borst trained ) moet je intensiteit naar beneden ( minder oefeningen ).
je kan dus best 2x 2 oefeningen, of 3 x 1, maar je kan niet 2x 4oef of 3x 4oef.

veel mensen denken dat als iets achterstaat, je dat als een zot moet beginnen trainen en maar meer en meer tegenaan gooien, de meeste mensen die problemen hebben met borstontwikkeling hebben dit in de eerste plaats al door tevéél werk te doen, borst is geen grote spier

je kan borst best 2x per week doen, zelfs 3x, maar als de frequentie van je workouts omhoog gaat ( het aantal x dat je borst trained ) moet je intensiteit naar beneden ( minder oefeningen ).
je kan dus best 2x 2 oefeningen, of 3 x 1, maar je kan niet 2x 4oef of 3x 4oef

+1

kleine aanvulling hierop is dat de frequentie van de spieren dat je aanpakt ook samengaat met het soort schema dat je doet. Waardoor je spieren ook nog altijd voldoende rust krijgen;).

Je volgorde van je trainingsdagen is ook niet optimaal ivm secundaire spieren.
Neem eerste 2 dagen is borst en tri en rug en bi en daarna benen een dag en een dag schouders;)

je kan dus best 2x 2 oefeningen, of 3 x 1, maar je kan niet 2x 4oef of 3x 4oef.

veel mensen denken dat als iets achterstaat, je dat als een zot moet beginnen trainen en maar meer en meer tegenaan gooien, de meeste mensen die problemen hebben met borstontwikkeling hebben dit in de eerste plaats al door tevéél werk te doen, borst is geen grote spier

vriend van me was inderdaad geobsedeerd door ze borst.. deed 4x per week ze borst trainen zowat.. maar na 2 maanden was ie wel flink gegroeid.

Bij mij op de sportschool geven ze je ook het zelfde advies, van gewoon vaker trainen. Als je wou biceps en triceps elke dag... zei de instructeur daar.

Dat lijkt me echt onzin. Elke dag trainen vooral biceps en triceps. Als ze aan het herstellen zijn lijkt het me niet slim om gewoon weer te trainen. Spieren hebben tijd nodig om te herstellen om er het maximale uit te halen.

Bedankt metal zal dat gaan proberen. Moet nog aardig wat switchen voordat ik mijn perfecte schema heb voor komend half jaar.

Heb mijn schema weer aangepast zou het zo kunnen? En natuurlijk vrijdag pak ik borst en biceps niet met veel oefeningen

Ben al blij dat je inziet dat het BS is. Maar waarom wil je je borst en biceps meer trainen dan andere spieren. Je zult hiervan later alleen meer spijt van krijgen.

Als je echt je spieren meerdere malen per week wilt aanpakken. Neem dan een UB-LB schema en dan pak je alles 2x aan;)

Terug
Naar boven