XXL Nutrition

5 Minuten alleen met Back Squats

Volgende week woensdag doe ik het met 80 kg.

• Topic Starter Topic Starter
Ik doe 'm zeker eens, wss volgende vrijdag/zaterdag. Mijn werksets op squat de laatste weken waren 5x8 rond de 6-7 minuten, dus ik ben al ietwat geconditioneerd :)
Ik denk overigens dat Gijs dit makkelijk wint op pure uithouding en conditie!

De topic titel mag wel stoerder voor die 5 minuten hel!

gijs zen squat is niet zen sterkste punt he... ik denk dat je nog verrast kan gaan worden door andere leden van het forum ;)

enne de titel is koel mawfukka!

Volgende week woensdag doe ik het met 80 kg.

have fun! we zien het dan wel :D

Even voor de duidelijkheid. Wanneer gaat de teller lopen?
Vanaf het unracken of vanaf het moment dat je aan de eerste squat begint?

• Topic Starter Topic Starter
mag je ondertussen de bar terugrackken? na 2 min ofzo ?

mag je ondertussen de bar terugrackken? na 2 min ofzo ?

Ja om even uit te puffen :D wij zijn +- even zwaar Maxi.

---------- Toegevoegd om 18:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:22 ----------

Heb net gegeten, en ga om 19:30u even kijken welk gewicht het word.

Waarom nu !
PR vorig jaar was 22x120 in weet ik niet meer seconden, ff opzoeken

---------- Toegevoegd om 18:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:34 ----------

48sec

unracken. raadzaam is dus wel dat je een trainingsmaatje de tijd laat bij houden :D
Misschien toch raadzaam om te beginnen wanneer je goed staat. Het gaat er toch om hoeveel squats je maakt en bij powerliften begint de squat ook pas op aangeven van de judge. Uiteindelijk is het ook belangrijk dat je de tijd neemt om een goede setup te hebben.

Dus als iemand met een stopwatch de start aangeeft begint de tijd te lopen en begin je te squatten.

Ga ik ook doen.

Leuke uitdaging, klinkt heavy.

Misschien dat ik het volgende week een keer meepak. 50% van je 1rm lijkt me optimaal.

Nee tijd begint bij het unracken...tijd loopt ook door als je racked en weer unracked op de 3min ofzo...Dat kost je setup je ook gewoon tijd. Dat jij met 60kg 3min nodig heb om je setup goed te krijgen is all part of the game....maw met deze gewichtjes heb je geen setup nodig man!

Nee tijd begint bij het unracken...tijd loopt ook door als je racked en weer unracked op de 3min ofzo...Dat kost je setup je ook gewoon tijd. Dat jij met 60kg 3min nodig heb om je setup goed te krijgen is all part of the game....maw met deze gewichtjes heb je geen setup nodig man!
Dat is imo nou juist een mooie straffactor omdat je niet door kunt gaan.

Maar wat jullie willen, leek mij alleen vreemd om ook de tijd vanuit rack tot de squat te beoordelen als het om de squat zou moeten gaan.

10x10x100 al gehad maar dan 20 minute ofzo :P

kzal is kijke wannee rik tijd heb hiervoor, lijkt me goede uitdaging :)

Mensen hebben vaak geen idee hoe lang een setje duurt. Vaak haal je de 10 seconden amper, dus 5 minuten is echt lang...

Dit hypertrofie programma van Dave Tate sluit hier wel bij aan: hierbij doe je setjes van 30 seconden en verlengt dit elke week met 5 seconden. Als je dit niet gewend bent dan is dat killing.

Ik heb het geluk dat ik in de cut zit, en alles al op veel reps doe. ook Squats.
Maar ID 5 min. is lang gelukkig zit er tijd van even bijkomen bij in.

Count me in! Wordt wel ergens volgende week dan. Ik zet vantevoren wel een emmertje naast het squatrack.

Ik ga het eens proberen, wordt echt killing. Denk wel dat ik maar 50-55 kg kan pakken

Dit is de koploper in de competitie van Sherdog met 72x 209 lbs. Hier squat ie 42x 315 lbs in 3,5 minuut:

Pfff ga vanavond voor de 10x10, maar no way dat ik die in 5 minuten squat (hoop het in 5x die tijd te doen).

Terug
Naar boven