Fitness Seller

5dagen split schema

hendrie

Huge Freak
Waardering
317
Lengte
1m84
Massa
99kg
Vetpercentage
15%
vanavond volgende maand heb ik het voorrecht 5dagen te kunne trainen
nu wil ik dit opdelen in:

maandag:benen
dinsdag:borst
woensdag:biceps/triceps
donderdag:rug
vrijdag:schouders

is dit oke zo?dan ga ik verder met de oefeningen!

Schouders de dag na rug kan wel gaan tegensteken.

• Topic Starter Topic Starter
En omdraaien maakt het alleen maar erger. Als je donderdag en maandag omdraait is dat probleem opgelost :thumbs:
oke bedankt ga ik dat proberen!!! en dan hoeveel oefening is het beste voor alles?? train voor massa ga de bulk in 5oefeningen moet wel lukken toch?

maandag;rug

Deadlift, bent over row,pull down breed,dumbbell row,vertical row.chinnen breed.

dinsdag:borst

bench press,inciline dunbell press,incline fley,peckdeck,cabbel cross over,pull over

woensdag:armen

barbell curl,hammer curl,preacher curl,Skullcrushers,reversed grip triceps pulldown,weighted dipping,triceps press

donderdag:benen

Squat,leg extensens,leg curl,2aparaten voor de kuiten

vrijdag:schouders

military press,side raise,front raise,barbell optrekken,shrugs,

is dit een beetje een oke schema???

Maandag:
Deadlift, Bor, Pull ups, dumbbell row, shrugs.

Dinsdag:
Bench, Inclinde d press, Dipping, Flys.

Woensdag:Benen
Squat, leg press, Lunge, leg curl, leg extension.

Donderdag:Schouders
Military press, side raise, Front raise.

Vrijdag:Armen
Skullcrushers, Small Bpress, barbell curl, hammer curl,

Zo zou ik het doen en dan eigenlijk schouders en armen op een dag zie maar wat je ermee doet.

oke tanks dat andere was teveel?? teveel oefeningen zeg maar?

oke tanks dat andere was teveel?? teveel oefeningen zeg maar?

Ik vind persoonlijk van wel, ik maar dat is omdat ik zelf ook nooit meer dan 3 oefeningen (3 sets p oefening) voor een spiergroep doe, ook zou ik in een splitschema borst, schouders en triceps op maandag doen rug, traps en biceps op de woensdag en benen, buik op de vrijdag.

en waarom dan niet elke dag training???en 3oefeningen leek me zo weining???ben je dan neit heel snel klaar?of doe je dan 5setje ofzo

---------- Toegevoegd om 11:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:37 ----------

Ik vind persoonlijk van wel, ik maar dat is omdat ik zelf ook nooit meer dan 3 oefeningen (3 sets p oefening) voor een spiergroep doe, ook zou ik in een splitschema borst, schouders en triceps op maandag doen rug, traps en biceps op de woensdag en benen, buik op de vrijdag.
zo heb ik trouwens nu altijd getraint met zon verdelling van de dagen omdat ik de dinsdag en de donderdag altijds nog volleybalde maar daar ben ik mee gestopt wil alleen nog mar bbd doen

ja tuurlijk ben je snel klaar daarom zou ik het ook gewoon samenvoegen, je hoeft geen 6 oefeningen voor borst te doen, 3 met een nette intensiteit moet genoeg wezen, ook heb je in je eigen schema bij borst en benen teveel isolatie erbij gevoegd je moet je focussen op samengestelde oefeningen daar groei je juist van.

ja tuurlijk ben je snel klaar daarom zou ik het ook gewoon samenvoegen, je hoeft geen 6 oefeningen voor borst te doen, 3 met een nette intensiteit moet genoeg wezen, ook heb je in je eigen schema bij borst en benen teveel isolatie erbij gevoegd je moet je focussen op samengestelde oefeningen daar groei je juist van.
en dat zijn precies??wat zijn samengestelde oefningen allemaal?? oke ja is nog zo moeilijk te begrijpen allemaal ik denk altijd lekker veel oefningen doen om meer te berijken en zoveel mogelijk altijd trainen maar zo werkt het dus niet??? en 2x per week alles pakken?? dat doe jij nu toch???is dat ook wat voor mij?

of word 2x alles pakken teveel?

oke dan bedankt maar wat zijn nou die samengevoegde oefingen waas je dus het beste mee kan groeien?

oke dan bedankt maar wat zijn nou die samengevoegde oefingen waas je dus het beste mee kan groeien?

Met samengesteld oefening bedoeld hij compound oefeningen (oefening waarbij je meerdere spiergroepen gebruikt). Een voorbeeld is bankdrukken, daarbij gebruik je naast je borst ook je schouders en triceps.

Het is niet zo dat je van isolatie oefening niet groeit hoor. Elke oefening waarmee je microtrauma aanricht (kleine scheurtjes in de spiervezels) stimuleren hypertrofie (spiergroei). Compounds horen wel centraal te staan in je schema, isolatie is meer om je targetspier aan het eind van je training nog even apart goed af te beulen. Je kunt nagaan dat het moeilijk is om je borstspier totaal 100% uit te putten met bankdrukken omdat op een gegeven moment je schouders en triceps ook zullen falen.

Laatst bewerkt:
Met samengesteld oefening bedoeld hij compound oefeningen (oefening waarbij je meerdere spiergroepen gebruikt). Een voorbeeld is bankdrukken, daarbij gebruik je naast je borst ook je schouders en triceps.

Het is niet zo dat je van isolatie oefening niet groeit hoor. Elke oefening waarmee je microtrauma aanricht (kleine scheurtjes in de spiervezels) stimuleren hypertrofie (spiergroei). Compounds horen wel centraal te staan in je schema, isolatie is meer om je targetspier aan het eind van je training nog even apart goed af te beulen.
oke bedankt!
maar nu wou ik eigelijk dus mijn eerste schema gaan doen ja die oefeningen kan ik dus allemaal wel aanpasenne aan wat einstein zei das wel een goeie maar om nu weer borst en schouders en triceps op 1dag te doen vindt ik niet zo ben nu eindelijk blij dat ik meer dagen kan gaan trainen omdat ik van volleybal af ben wantg toen ik dat dee was ik na borst al helemaal gesloopt en dan moest ik daarna nog schouders gaan doen vandaar? is dat 2de schema dan niet oke voor me? die einstein maakte ik vindt hem wel mooi

Meer dagen training per week vind ik persoonlijk zelfs efficiënter, omdat je op die manier elke spiergroep goed en gericht kan trainen. Als je borst en triceps bvb combineert zullen je triceps altijd een beetje voorvermoeid zijn voordat je die gaat trainen.

Zorg er in ieder geval voor dat ook elke spiergroep voldoende rust krijgt, en let daarbij dus ook op oefeningen waarbij je meerdere spiergroepen gebruikt. Zo belast je je triceps bij alle presses, dus bij het trainen van schouder en borst.

Qua aantal sets per oefening is dit een goede richtlijn:
Voor grote spiergroepen 4 á 5 sets per oefening, middelgrote spiergroepen (borst / schouders) 3 á 4 sets per spiergroep en kleine spiergroepen 2 á 3 sets per oefening.

Meer dagen training per week vind ik persoonlijk zelfs efficiënter, omdat je op die manier elke spiergroep goed en gericht kan trainen. Als je borst en triceps bvb combineert zullen je triceps altijd een beetje voorvermoeid zijn voordat je die gaat trainen.

Zorg er in ieder geval voor dat ook elke spiergroep voldoende rust krijgt, en let daarbij dus ook op oefeningen waarbij je meerdere spiergroepen gebruikt. Zo belast je je triceps bij alle presses, dus bij het trainen van schouder en borst.

Qua aantal sets per oefening is dit een goede richtlijn:
Voor grote spiergroepen 4 á 5 sets per oefening, middelgrote spiergroepen (borst / schouders) 3 á 4 sets per spiergroep en kleine spiergroepen 2 á 3 sets per oefening.
oke dan denk ik dat ik gewoon 5dagen ga trainen elke dag 1spiergroep en dan rustig aan doe met setje enzo lekker wat rust tussendoor want trainin nu altijd met zon 1minuutje rust mestaal nog wel minder tussen de setjes door maar dan kan ik beter lekker zwaar gaan trainne 4oefeningen ofzo en dan met wat meer rust erin en dan is het dus niet erg als je met 3kwartier klaar bent?

Als je 5 dagen traint is het juist logisch dat je met drie kwartier klaar bent. Als je meer spiergroepen in 1 training moet proppen ben je toch langer bezig!?! ;)

Qua rust moet je maar een beetje kijken wat goed aanvoelt. Je hebt per dag 1 spiergroep dus neem genoeg rust om elke set vol gas te kunnen vlammen. Tussen de squatsetjes in zul je meer rust nodig hebben om weer vol gas te kunnen gaan, dan tussen een setje bb curls. Je hoeft niet precies de secondes af te tellen, daar gaat het niet om.. je moet het zelf aanvoelen. Zelf hou ik gemiddeld 45 tot 90 seconden rust aan.

Als je 5 dagen traint is het juist logisch dat je met drie kwartier klaar bent. Als je meer spiergroepen in 1 training moet proppen ben je toch langer bezig!?! ;)

Qua rust moet je maar een beetje kijken wat goed aanvoelt. Je hebt per dag 1 spiergroep dus neem genoeg rust om elke set vol gas te kunnen vlammen. Tussen de squatsetjes in zul je meer rust nodig hebben om weer vol gas te kunnen gaan, dan tussen een setje bb curls. Je hoeft niet precies de secondes af te tellen, daar gaat het niet om.. je moet het zelf aanvoelen. Zelf hou ik gemiddeld 45 tot 90 seconden rust aan.
train jij ook 5dagen?elke dag 1 ding?

Terug
Naar boven