MuscleMeat

7 dagen hardlopen?

jaartje geleden begon ik met hardlopen.. elke dag een uur.. eerste dag was het een hel maar de volgende dag ging ik gewoon door (ook al stopte ik 10 tot 20 keer).. in die jaartje ben ik meer dan 20 kg afgevallen. Bodyfat is gedropt van 25 naar 9 en helemaal geen last van blessures gehad. ( Maarja niet alleen vet gaat weg ook je spieren gaan naar de klote.. nu bikkel ik elke dag in de sportschool. Spier verliezen is makkie maar opbouwen ...)

totaal heb ik meer dan 1100 KM hardgelopen volgens Runtastic.

jaartje geleden begon ik met hardlopen.. elke dag een uur.. eerste dag was het een hel maar de volgende dag ging ik gewoon door (ook al stopte ik 10 tot 20 keer).. in die jaartje ben ik meer dan 20 kg afgevallen. Bodyfat is gedropt van 25 naar 9 en helemaal geen last van blessures gehad. ( Maarja niet alleen vet gaat weg ook je spieren gaan naar de klote.. nu bikkel ik elke dag in de sportschool. Spier verliezen is makkie maar opbouwen ...)

totaal heb ik meer dan 1100 KM hardgelopen volgens Runtastic.

Dat is 20km per week...

( Maarja niet alleen vet gaat weg ook je spieren gaan naar de klote.. nu bikkel ik elke dag in de sportschool. Spier verliezen is makkie maar opbouwen ...)

Verliezen van spieren kwam dan omdat je te weinig at, niet door het hardlopen.

En als je elke dag van de week loopt, nog geen 3 km per keer. Dat lijkt me wat weinig als je een uur hardloopt...

---------- Toegevoegd om 06:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:05 ----------

Verliezen van spieren kwam dan omdat je te weinig at, niet door het hardlopen.
Klopt, hardlopers moeten ook gewoon voldoende eten. De meesten eten iets boven onderhoud. Doe je dat goed dan verlies je zeker geen spieren.
In de atletiek worden dezelfde formules als in de krachtsport gebruikt. Alleen zijn de verhoudingen van koolhydraten/eiwitten/vetten in de voedingsschema's totaal anders (ideaal of richtlijn):
50%/30%/20% Kracht
60%/15%/25% Duursport

Meer dan 20 km per week. Want een sessie was minimaal 10 km. En 't langste wat ik tot nu toe heb gedaan is 40 Km

Meer dan 20 km per week. Want een sessie was minimaal 10 km. En 't langste wat ik tot nu toe heb gedaan is 40 Km

Dus je hebt niet elke dag een uur gelopen? Want dan zou je veel meer kilometers hebben dan die 1100 in een jaar? En die 40km heb je vast ook niet in 1 uurtje gedaan? ;)

De informatie die je geeft moet wel kloppen, anders heeft niemand er wat aan, of je komt niet geloofwaardig over.

Dus je hebt niet elke dag een uur gelopen? Want dan zou je veel meer kilometers hebben dan die 1100 in een jaar? En die 40km heb je vast ook niet in 1 uurtje gedaan? ;)

De informatie die je geeft moet wel kloppen, anders heeft niemand er wat aan, of je komt niet geloofwaardig over.
Ik zei ook meer dan 1100.. Want ik kwam pas later aan Runtastic. Mijn normale sessie was 10,16 en 25 km. Hoe wil je 40 km in een uurtje doen?

???7 dag per week wtf

gast ga lekker 3 max 4 keer lopen maak jezelf niet kapot

Ik zei ook meer dan 1100.. Want ik kwam pas later aan Runtastic. Mijn normale sessie was 10,16 en 25 km. Hoe wil je 40 km in een uurtje doen?
Dat vraag ik juist aan jou?
Probeer in je posts eens gelijk alle informatie te zetten zodat het totale verhaal klopt.

Hallo,

Ik heb echt een conditie van 0.
Daarom wil ik zo snel mogelijk conditie opbouwen om het hardlopen langer vol te houden en dus ook meer vet te verbranden.

Hardlopen om vet te verbranden is niet de meest optimale manier. Een dieet werkt veel beter. Van hardlopen wordt je moe (waardoor je de rest van de dag gaat compenseren met meer zitten, liggen , slapen) en krijg je meer honger (waardoor je meer en anders gaat eten).

Vet verbranden doe je het beste met een dieet, veel wandelen en af en toe wat intensieve intervallen (oh ja en krachttraining uiteraard)

Ik ben op het moment bezig om 6 of 7 dagen per week hard te lopen, ik doe dit in de avond i.v.m. het warme weer.
Meestal kan ik maar 2 minuten op normaal tempo rennen dan houd ik het al niet meer vol. dan wandel ik rustig 2 minuten verder en dan ren ik weer totdat ik niet meer kan.
Dat doe ik dus iedere avond, is dit wel een goede manier om conditie op te bouwen/vet te verbranden?

Niks mis met af en toe wandelen. Houdt de intensiteit laag en dat werkt spier-besparend. Ik heb vorig jaar 1700 km hard gelopen en wandel nog steeds om de paar minuten als ik langer loop dan 5 km.

Oh en 6-7 dagen per week.. .leer ook eens wat vaker rust nemen, kon je conditie wel eens ten goede komen als je conditie per see een eis is.

Terug
Naar boven