Daar ben ik het niet mee oneens. "That is not to say isolation exercises are useless. They absolutely have their place, but they can never rival compound exercises and should never be prioritized over them when it comes to getting big or strong."
Wat betreft het bolded stuk, het doel van de principes is compoundoefeningen te kiezen die alle spieren wél evenredig belasten, waardoor isolatie-oefeningen niet/minder nodig zijn.
Ik weet niet naar welk stuk je nu refereert precies, maar het zou kunnen dat ik het inderdaad verkeerd heb verwoord ergens. Het veranderen van de resistance is alleen van toepassing op cirkelbewegingen ed, zoals curls of leg extensions, waar de arm van de kracht verandert. Verder zorgt alleen de strength curve voor zwakke punten.
Zeker.
Als dat voor je werkt is het goed, maar mijn ervaring is dat een rep erbij doen voor gevorderden simpelweg niet mogelijk is.
Dit gedeelte dus:
''For pushing exercises, the resistance is generally greatest at the beginning of, or halfway through, the concentric part of the movement. This is why, in the case of the overhead press, bench press, or squat, you're more likely to fail at the bottom of the rep or before reaching the halfway point.
For pulling exercises, the resistance is generally greatest at the
end portion of the concentric. This is why, for example, so many people find it nearly impossible to actually touch their chest to the bar when doing pull-ups. Note: This is giving you a cop-out for such an inability. If you can't touch your chest, you're weak or fat. Either build some mid and lower trap strength or cut some fat, pudgy.''
Dat moet dus zijn strenght is smallest ipv resistance is greatest?
Nog over microloading, in mijn ervaring kan kracht bij een gevorderde in een periode wel snel omhoog gaan maar gaat het meer in golven. de auteur van het eerst artikel dat ik heb genoemd (fantastisch artikel overigens) beschrijft ook dat een effectieve methode voor gevorderden is om submaximaal trainen af te wisselen met periodes van overreaching, om alsnog enige progressie af te dwingen.
Met lineaire progressie zal de vooruitgang in gewicht bij een gevorderde inderdaad bijzonder traag zijn, maar ik denk dan ook dat zo'n lineaire methode waarbij je gedwongen microloading gebruikt suboptimale resultaten zal geven.