MuscleMeat

800kcal verbranden in 8 min..

ze hadden op zijn minst ronnie coleman op zijn ding moeten zetten :/

xzibit-wtf.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Och wat heerlijk, al die naïeve mensen die denken dat vet verbranden zo snel gaat, en dus in dergelijke apparaten investeren! Moet er altijd weer om lachen.

maakt dat de kat wijs....

Geweldig; kan ik eindelijk stoppen met cardio doen. Ik verbrand maar 250kcal per half uur ongeveer, maar met zo'n apparaat ben ik dan al na 3 minuten klaar. :rolleyes:

Dat zijn wetenschappers, proffessionals, ervaringsdeskundigen die mogen alles zeggen, roepen en beweren en komen er ongestraft mee weg, sterker nog zij worden aangemoedigd om zo geld te maken...

Als mensen zonder diploma's en titels dit doen worden zij opgepakt, aangepakt, bestraft en moeten betalen...

Dat zijn wetenschappers, proffessionals, ervaringsdeskundigen die mogen alles zeggen, roepen en beweren en komen er ongestraft mee weg, sterker nog zij worden aangemoedigd om zo geld te maken...

Als mensen zonder diploma's en titels dit doen worden zij opgepakt, aangepakt, bestraft en moeten betalen...

Tja...zeg dat je het een uur volhoudt op zo'n apparaat dan zou je dus 6.000kcal hebben verbrand. Laat ze eerst eens nadenken voor ze onzin roepen.

Als mensen met titels en diploma's de minderen, ontwetende, ongeschoolde, goedgelovende voor de gek houden, voorliegen, bedriegen wordt er gezegt:
-Als het te mooi klinkt om waar te zijn is dat meestal ook zo
-Lees de kleine lettertjes
-Eigen keuze niemand heeft je gedwongen etc.

Als de mensen niet van goede huize komen dan heet dit:
-Oplichting
-Bedrog etc.

800 cal INCLUSIEF naverbranding. 800 cal kunnen ze makkelijk claimen want de precieze condities voor die afterburn staan nergens beschreven.

Dat verhaal van vele spiergroepen tegelijk trainen is onzin. Bij de roeifunctie op dat apparaat gebruik je niet eens je beenspieren!

Zoveelste cardiogimmick. Maar het verkoopt blijkbaar. Je hebt de categorie mensen die gewoon trainen om vet te verbranden en je hebt de categorie mensen die geld uitgeven in de hoop vet te verbranden.. Die tweede groep moet je steeds met nieuwe apparaten tevreden houden.

Het onderzoek van TNO roept nergens 800 kcal binnen 8 minuten. Dat is iets wat juist door het bedrijf geroepen wordt. Het enige welk binnen het onderzoek beschreven wordt is dat de doorbloeding in een groot aantal spieren gestimuleerd wordt (wat bij gebruik van de spieren nu niet de meest interessante bevinding is) en wordt er een discutabel verlies aan vetmassa beschreven (zonder verlies in gewicht).

De nonsense claims worden vaak juist gemaakt door mensen zonder diploma's en titels.

dan doe ik die 8 min wel ondertussen dat ik mijn pizza in de oven klap!
hoef ik me nergens meer zorgen om te maken

Mijn BMR is 2141 kcal (20 jaar, 1,89, 94kg), dat is een verbranding van 1,487 kcal per minuut, dus ongeveer 12 kcal in 8 minuten. Mijn BMR is (waarschijnlijk) hoger dan gemiddeld, als ik in die 8 minuten 800 kcal wil verbranden, ipv van 12, heeft deze activiteit een MET waarde van 66,7. Is mogelijk maar zeer onwaarschijnlijk. Ligt een beetje aan je leeftijd en fysieke gesteldheid hoe hoog je MET waarde is bij een activiteit.

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/clc.4960130809/pdf
Staat een tabel in met de MET waardes van verschillende activiteiten.

Mijn BMR is 2141 kcal (20 jaar, 1,89, 94kg), dat is een verbranding van 1,487 kcal per minuut, dus ongeveer 12 kcal in 8 minuten. Mijn BMR is (waarschijnlijk) hoger dan gemiddeld, als ik in die 8 minuten 800 kcal wil verbranden, ipv van 12, heeft deze activiteit een MET waarde van 66,7. Is mogelijk maar zeer onwaarschijnlijk. Ligt een beetje aan je leeftijd en fysieke gesteldheid hoe hoog je MET waarde is bij een activiteit.

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/clc.4960130809/pdf
Staat een tabel in met de MET waardes van verschillende activiteiten.

En met welke activity zou het ook maar theoretisch mogelijk zijn een waarde van 66.7 te behalen? De meeste dingen hebben namelijk een redelijk lineaire trend, en niet zozeer exponentieel.

Bijv. roeien is nagenoeg lineair, sterker nog, het buigt mogelijk zelfs gering af naar beneden. Berekenen we de lineaire trend dan komen we uit op MET = 0.8325 * km/u + 2.97.

Willen we een MET van 66.7 behalen, dan zouden we met 76.5 km/u dienen te roeien. Gezien olympische snelheden gaan tot ruim 23 km/u, kunnen we deze alvast afschrappen van het lijstje binnen het kader welk theoretisch mogelijk is.

Een andere fraaie is fietsen, MET = 0.25 * km/u + 2.2. Willen we uitkomen op MET 66.7 dan dienen we een theoretische fietssnelheid van ca. 258 km/u te behalen. Ik denk dat dit weinig verdere toelichting nodig heeft om aan te duiden hoe onmogelijk dit is.

Eén mogelijkheid voor welk enkele factoren afzonderlijk binnen het bereik liggen is backpacking, slope 5%, 20kg backpack. Bij een loopsnelheid van ruim 45 km/u zou een MET van ruim 65 behaald worden. Een loopsnelheid van 45 km/u is zo'n beetje net de max welk voor mensen vastgelegd is. Uiteraard was dat een sprint op vlak terrein over een korte afstand. Zelfs theoretisch blijft het dus vrij gemakkelijk afschieten, en in de praktijk zal niemand er ooit in slagen om met zo'n snelheid gedurende 8 minuten dat te volbrengen.

Uiteraard zit er de nodige variatie in van individu tot individu. Maar dit soort verbrandingen van 800 kcal voor 8 minuten workout ga je simpelweg niet behalen.

Dus door te roeien en pressen tegelijkertijd, verbrand ik 800 cal in 8 minuten. Dit is namelijk wat het apparaat doet...

Om te begrijpen dat dit bullshit is hoef ik geen studies te zien.

Terug
Naar boven