AndroidHealthClinic

Nieuws 9 fitnessfouten die je work out verknoeien

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
[
5) 'Squats' met de Smith-machine

Bij een squat buig je door je knieën om dan een gewicht om hoog te duwen omdat je je lichaam opricht. Sommige fitnesscentra hebben een machine om deze beweging mee te oefenen, maar de meeste mensen gebruiken hem verkeerd. Ze zetten hun voeten (lichtjes) voor hun lichaam en maken een verkeerde beweging in een poging de bar toch om hoog te duwen.

Hoe moet het dan wel? Sta recht met je voeten op schouderbreedte. Beweeg je heupen en kont naar achteren, alsof je zou gaan neerzitten in een stoel. Probeer je gewicht boven je voeten te houden, met je hielen op de grond. Dan buig je je knieën tot maximaal 90 graden, en keer zachtjes terug naar de beginpositie.

Hier stopte ik met lezen.
 
artikel is mb wel dikke shit .. maar is inderdaad wel belangrijk dat je de oefeningen goed doet.
Je ademhaling, pose, juist inschatten van gewichten, mentale opbouw etc.

Veel mensen beginnen er inderdaad nogal onbezonnen aan. Ze belasten hun rug & nek abnormaal veel door oefeningen verkeerd te doen of teveel gewicht op te scharen.

Stretchen van de spieren en dus even opwarmen is zeer belangrijk.

Ik zou soms graag wat meer uitleg zien van experts over bepaalde oefeningen.

Want in een fitnisclub lopen er tussen die begeiders serieus wat onnozelaars
 
eindelijk nu weet ik wat ik al die jaren verkeerd heb gedaan ...karma en stickiewaardig
 
ach dat alleen beginners hun oefeningen verkeerd doen is dikke bullshit
bij ons trainen er ook brede gasten die vrolijk tot failure behind the neck press doen waarbij je denkt hoe kan het toch dat het nooit fout gaat :o een keer een gast die echt nog zijn neus meehad bij zijn laatste herhaling toen hij hem nog net over zijn hoofd kreeg :D
en iemand die een omgekeerde cable cross beweging maakt met dumbbells (van onder naar boven) om zijn biceps te trainen maar met een vaste plooi in zijn arm.. wat kan je zeggen? die gast is groter dan mij en je zal je biceps wel voelen met die beweging maarja...
 
ach dat alleen beginners hun oefeningen verkeerd doen is dikke bullshit
bij ons trainen er ook brede gasten die vrolijk tot failure behind the neck press doen waarbij je denkt hoe kan het toch dat het nooit fout gaat :o een keer een gast die echt nog zijn neus meehad bij zijn laatste herhaling toen hij hem nog net over zijn hoofd kreeg :D
en iemand die een omgekeerde cable cross beweging maakt met dumbbells (van onder naar boven) om zijn biceps te trainen maar met een vaste plooi in zijn arm.. wat kan je zeggen? die gast is groter dan mij en je zal je biceps wel voelen met die beweging maarja...
die oef. bestaat dus wel degelijk:rolleyes: en is voor borst

Zij snappen er niets van want zij trainen zwaar :o Blijf jij maar met 6kg dumbbells spelen dan :thumbs:
 
bullSHeisse
 
die oef. bestaat dus wel degelijk:rolleyes: en is voor borst

Zij snappen er niets van want zij trainen zwaar :o Blijf jij maar met 6kg dumbbells spelen dan :thumbs:

met dumbbells?
dat wist ik niet :p
ik geraak idd niet meer vooruit maar mijn doel was geen ecto meer zijn en nu zie ik er "normaal" uit, niet TE dun en niet dik dus ik heb mijn doel al bereikt, mijn tweede doel is beachboy maar daar heb ik een termijn van 3 jaar op gezet dus heb ik nog veeeeeeeel tijd !!!!
 
Wat een bullshit, gewoon knallen met die hap, wat weten een stel nerds er nou van die elke avond zitten te trekken voor Oprah.
 
ik vind dat iedereen hier wat overdrijft.. (is altijd makkelijker als overzwemmen) :D
er zijn kwakkels genoeg die veel jaren trainen en nog steeds basic stuff verkeerd doen en erger nog denken dat het zo hoort.. ik ken veel te veel van die pee's
soms is het eens leuk om wat simpele stuff eens terug te zien..
net zoiets als het verkeersreglement..
nooit slecht om eens wat <basics> te overlezen als is het kris kras... :cool:</basics>
 
Bedankt voor de waanzinnige tips El Smurfo!!!!!
 
Hier durf ik wel te vertellen dat ik weleens prikkeltje van r gehad heb :p

(Ben een golddigger)

Och als ik d'r aan de haak zou kunnen slaan graag, even geduld hebben, en op een dag doen de remmen van d'r auto het niet meer :D

Ahh nee dat is te erg :rolleyes:
 
Och als ik d'r aan de haak zou kunnen slaan graag, even geduld hebben, en op een dag doen de remmen van d'r auto het niet meer :D

Ahh nee dat is te erg :rolleyes:

Heb je wel 1,5 miljard dollar...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven