AndroidHealthClinic

aan/opmerkingen gevraagd over dit voedingsschema...

nijmegen

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
85kg
Vetpercentage
12%
Hallo,

kan iemand mij van commentaar voorzien op dit voedingsschema.
leeftijd 33, lengte 184cm, gewicht 84,5 kg, vetp. ca.12,5%

Dit is versie 1 en ik ben nieuw hiero, dus verwacht de nodige op-aanmerkingen .......

Alvast bedankt!!!

Bijlagen

's Ochtends zou ik een snelle eiwitbron nemen zoals whey of melk ipv kwark. Ontbijtkoek bevat suikers die totaal niet bijdragen aan je spiergroei, dat kan eruit dus.

Direct na je training zie ik het nut van havermout niet in. Na je training heeft je lichaam behoefte aan snelle eiwitten en eventueel snelle koolhydraten voor een insuline respons. Een banaan lijkt leuk maar de suikers hieruit zijn nog relatief langzaam. De vezels uit de banaan vertragen de opname snelheid van de kh's, en als je ook nog havermout eet word de opnamesnelheid helemaal waardeloos. Je kunt beter Dextrojuice nemen in combinatie met whey.

Waarom om 8 uur nog whey? je hebt dan niet zoveel meer aan snelle eiwitten, neem dan liever nog wat tonijn of een dergelijke vis.

Bij je laatste maaltijd zou ik geen fruit meer nemen, het zijn relatief 'snelle' koolhydraten die je dan niet meer verbruikt. Na je training krijg je nog voldoende koolhydraten binnen om te herstellen. Fruit zou ik beperken tot de ochtend en rondom je training (tenzij je een ontzettende hardgainer bent, dan zou ik er lekker van genieten). 's Avonds bij je kwark liever wat noten, olijfolie is ook gezond maar die neem je 's ochtends ook al. Beetje variatie kan geen kwaad toch? en daarbij zijn noten veel lekkerder. ;)

• Topic Starter Topic Starter
kijk, daar heb ik wat aan, thanks!!!
Ga er me aan de slag en dan post ik het aangepaste schema weer...

Ik heb het schema op jou aanraden aangepst.
Maar kom hier en daar wat tekort, nog suggesties voor me???

Bijlagen

Wat doet dat verdwaalde stukje tonijn om 20:00 daar?:P
Oh ik zie dat dat op aanraden van Ace1990 is. Persoonlijk had ik gewoon die kwark
als laatste maaltijd gedaan, ik bedoel wat is er nou aan om een blikje tonijn leeg te lepelen.
Je moet dat eiwit om de 2 uur niet te letterlijk nemen imo.
Je kunt dan evt. 500gr kwark als laatste maaltijd nemen om de boel wat te compenseren. En om je kcal. te uppen zou je maaltijd 3 een stuk groter kunnen maken. Die is namelijk wat karig. Bv rijst met kip/vis of brood met kipfilet etc.

zoiets????

En dan de laatste maaltijd (kwark) om 21:00 pakken.
Kan ik daar evt. wat proteine shake bij gooien voor de smaak????

Bijlagen

Hoe werk jij die portie olijfolie weg? Sla je die gewoon achterover?

gewoon door de kwark of shake heen gooien en huppakee!!!

Wat doet dat verdwaalde stukje tonijn om 20:00 daar?:P
Oh ik zie dat dat op aanraden van Ace1990 is. Persoonlijk had ik gewoon die kwark
als laatste maaltijd gedaan, ik bedoel wat is er nou aan om een blikje tonijn leeg te lepelen.
Je moet dat eiwit om de 2 uur niet te letterlijk nemen imo.
Je kunt dan evt. 500gr kwark als laatste maaltijd nemen om de boel wat te compenseren. En om je kcal. te uppen zou je maaltijd 3 een stuk groter kunnen maken. Die is namelijk wat karig. Bv rijst met kip/vis of brood met kipfilet etc.

Ja klopt, hij nam nog whey met melk oid om 8 uur wat natuurlijk op dat moment niet veel bijdraagt aan herstel. Vandaar dat ik ook adviseerde iets eiwitrijks te eten zoals tonijn (geen vet en kh's). Tonijn bevat ook langzame en kwalitatief goede eiwitten.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven