AndroidHealthClinic

Aankomen, maar geen dikke buik etc

Groen1

Novice
Waardering
0
Aankomen, maar geen dikke buik. Tips gevraagd!

Hallo,

Als gevolg van een periode van veel drukte en spanning ben ik nogal afgevallen (11 kg). Ik wil die kilo's er graag weer aan hebben. Ik wil vooral weer in m'n gezicht en qua algemene bouw weer wat voller worden zoals ik ook was, en niet dat de kilo's vooral bij de buik eraan komen. Hoe kan ik dit het beste doen? Wat is dan met name belangrijk in mijn voeding (naast logischerwijs meer eten)?

Bvd.

Laatst bewerkt:
maaltijden goed verspreiden, eiwitrijk voedsel, minimaliseer de hoeveelheid ongezonde vetten maar vervang die door gezonde vetten (lijnzaadolie, noten, ...)

Doe een search op dit forum en lees de stickies.
Als je dan nog specifieke vragen hebt, open je zelf een topic.

Dit onderwerp is echt al 1000en keren besproken.

Alvast veel succes!

train je?

Eten en trainen :)

Hoezo? Maaltijdfrequentie is niet van belang.

Het is wel een goed systeem om gecontroleerd netjes aan de kcal inname te komen zonder te proppen. En je voorkomt honger gevoel waardoor je wilt gaan 'snaaien'. En het betwiste 'starvation process' kun je hierbij voorkomen.

Het is wel een goed systeem om gecontroleerd netjes aan de kcal inname te komen zonder te proppen. En je voorkomt honger gevoel waardoor je wilt gaan 'snaaien'. En het betwiste 'starvation process' kun je hierbij voorkomen.

Dit heeft totaal niks met maaltijdfrequentie te maken. Leg dan eens uit waarom het goed zou zijn met een bron erbij. Je lichaam gaat pas zuiniger om met voedsel zodra je onder onderhoud gaat eten. Hoe verder eronder, hoe zuiniger je lichaam zal worden. Nogmaals, maaltijdfrequentie is totaal niet van belang bij het aanzetten van massa. De enigste reden die je zou kunnen bedenken om maaltijden te spreiden is het grote aantal kilocalorien dat een persoon op een dag binnen moet krijgen. Verspreiding zorgt er dan voor dat men het eten beter op krijgt.

Dit heeft totaal niks met maaltijdfrequentie te maken. Leg dan eens uit waarom het goed zou zijn met een bron erbij. Je lichaam gaat pas zuiniger om met voedsel zodra je onder onderhoud gaat eten. Hoe verder eronder, hoe zuiniger je lichaam zal worden. Nogmaals, maaltijdfrequentie is totaal niet van belang bij het aanzetten van massa. De enigste reden die je zou kunnen bedenken om maaltijden te spreiden is het grote aantal kilocalorien dat een persoon op een dag binnen moet krijgen. Verspreiding zorgt er dan voor dat men het eten beter op krijgt.
Zorgt het verspreiden van maaltijden er niet voor dat je metabolisme stijgt? Of is dit ook een fabeltje?

Zorgt het verspreiden van maaltijden er niet voor dat je metabolisme stijgt? Of is dit ook een fabeltje?

Ja dat is een fabeltje. Van bulken stijgt je verbranding wel, omdat je lichaam meer als voldoende voedingsstoffen/calorieën binnen krijgt hoeft het minder efficiënt om te gaan met het voedsel.

Terug
Naar boven