XXL Nutrition

Aankoop Headphones, advies?

WESC

zoek op WESC headphones ;)

kwaliteit + goeie prijs

• Like
Waarderingen: BoTo
  • Topic Starter Topic Starter
Is een kwestie van goed schoonmaken

Heb eens gehad dat het hele plaatje dat ervoor zat daardoor mee kwam. :o

---------- Toegevoegd om 21:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:54 ----------

Ik zou zelf voor een Sennheiser gaan.

Kameraad heeft laatst deze gehaald. Het is wel een Sony maar er zit verassend goed geluid in.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Beetje vervelend modelletje. Heb oortjes/headphone soms trouwens wel een paar uurtjes op, zo'n plastieken ding aan je oren gaat dan ook nogal snel irriteren denk ik.

Heb eens gehad dat het hele plaatje dat ervoor zat daardoor mee kwam. :o

Weet niet welke je had? Ik heb Sennheiser CW300's; moet er wel regelmatig bij met wasbenzine en een wattip, maar ze komen altijd weer in orde.

Heb duidelijk wel ranzige oren :rolleyes:

Khad eens Pioneers bij welke dat het gebeurde (oren zijn nogthans proper :p, maar om den duur wordt dat toch vuil en heb er met mijn vingers in zitten prutsen) maar dat waren er ook zonder ijzeren plaatje maar plastiekachtig. En andere (+ nog eens met standaardoortjes) waarbij ik geruis kreeg doordat ze het volume niet aankonden denk ik? Mijn cx300's weetk zelf niet waarom ze kapot gingen, niets aan te zien ofzo, heb ook geruis en geluid valt soms weg.
Zou ze eens allemaal moeten binnen doen voor garantie, 2 van die oortjes ervan zijn nog binnen het jaar aangekocht. Gebruik verlopig even standaardoortjes voor sporten enzo, ondingen vallen constant uit. :mad:

Hoe dan ook, ik wil een degelijke headphone. :D Bedankt voor advies allemaal, meer is nog welkom, ik ga dan eens wat rondzoeken alsk wa meer tijd heb. :)

gewoon zoiets kopen van wat deftige kwaliteit

http://www.made-in-china.com/image/...Ear-Headphone-with-Crystal-Black-Red-Blue.jpg

Heb zo'n oortjes, als ik ze gewoon al insteek zonder muziek hoor ik al half niet meer... Zijn een beetje als oordopjes. Feit is ook dat je de muziek stukken minder hard moet zetten door het gedempt buiten geluid...

Hoop dat je er wat aan hebt.
no offence, maar dat zou ik echt niet kopen. Goed om je oren naar de kloten te doen:). Koop maar uitwendige. Veel beter

In-ear is echt slecht voor je oren. Er kan geen trilling meer binnen (demping) dus ook geen trilling meer buiten. Waardoor alles zeer geconcentreerd zit en er veel meer druk op je trommelvlies ontstaat.

• Like
ik heb de sennheiser PX200 (de extra bass versie). Super ding, gebruik m rond de 5/6 uur per dag. Geluid is heel lekker en het is een klein en licht ding vergeleken met de rest. Wat ook super handig is, is de mogelijkheid om m op te vouwen!

• Like
AKG is topkwaliteit, echt waar voor je geld. Zeker als je volle basweergave belangrijk vindt.

http://www.akg.com/personal/K_142_HD,pcatid,114,pid,840,_psmand,12,show,specs.html

Ja had die ook al gezien. Duurdere prijsklasse ook maar ziet er wel degelijk materiaal uit. Wil ik wel eens testen. Die kabel is alleen standaard 3 meter lang? :o

ik heb de sennheiser PX200 (de extra bass versie). Super ding, gebruik m rond de 5/6 uur per dag. Geluid is heel lekker en het is een klein en licht ding vergeleken met de rest. Wat ook super handig is, is de mogelijkheid om m op te vouwen!

Is hij een beetje stevig? Voornamelijk aan dat kliksysteem en bij de oortjes waar hij vast zit lijkt hij wat fragiel. En hoe is het draagcomfort met deze on-ear?

Mag mss al eens gaan kijken voor nieuwe mp3 ook.. Mn ipod video 4de generatie zit zonder livesets ook al even tegen zijn max aan. Zijn er een beetje alternatieven op de markt buiten die ipod video 160gb?

Waar kopen jullie al die dure shizzle? Gewoon de mediamarkt ofzo?

de nokia 5800 xpressmusic :P standaard 8gig geheugenkaartje erbij en fijne oordopjes :P

Ik zou zelf voor een Sennheiser gaan.

Kameraad heeft laatst deze gehaald. Het is wel een Sony maar er zit verassend goed geluid in.

Als je dan toch voor een koptelefoon gaat, doe er dan wel een die sluitend om je oren heen is. Nu heb je alsnog een dikke lek van geluid van buitenaf.

---------- Toegevoegd om 17:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:01 ----------

In-ear is echt slecht voor je oren. Er kan geen trilling meer binnen (demping) dus ook geen trilling meer buiten. Waardoor alles zeer geconcentreerd zit en er veel meer druk op je trommelvlies ontstaat.

De kans dat je trommelvlies knapt van geluid, is klein.
Verder is een grote druk op je trommelvlies niet erg, dit zorgt er niet voor dat de geloofshaartjes in je oren eerder stuk gaan/minder gevoelig worden. Dat doet alleen luide muziek/hard geluid.

Is hij een beetje stevig? Voornamelijk aan dat kliksysteem en bij de oortjes waar hij vast zit lijkt hij wat fragiel. En hoe is het draagcomfort met deze on-ear?

Ik ben geen voorzichtig persoon. Heb ook enorm veel oordopjes versleten.
Hij is nog steeds stevig terwijl ik er soms vrij ruw mee omga. Als je 'm in zijn doosje doet als je m niet op doet zal hij sowieso vrij lang heel blijven lijkt mij (ik gooi m namelijk wel gewoon in mn tas tussen alle spullen :D) .

En qua draagcomfort; sluit goed af om de oren en zit zeker comfortabeler dan bijvoorbeeld in-ear oordopjes.

[Link niet meer beschikbaar]

alsjeblieft ;)

ze zijn van goeie kwaliteit + ze zien er dope uit!

de nokia 5800 xpressmusic :P standaard 8gig geheugenkaartje erbij en fijne oordopjes :P

Heb geen telefoon nodig. :p 8gb is zo'n beetje een tiende van wat ik minstens nodig heb voor muziek alleen al. :o

Ik ben geen voorzichtig persoon. Heb ook enorm veel oordopjes versleten.
Hij is nog steeds stevig terwijl ik er soms vrij ruw mee omga. Als je 'm in zijn doosje doet als je m niet op doet zal hij sowieso vrij lang heel blijven lijkt mij (ik gooi m namelijk wel gewoon in mn tas tussen alle spullen :D) .

En qua draagcomfort; sluit goed af om de oren en zit zeker comfortabeler dan bijvoorbeeld in-ear oordopjes.

Oke bedankt.

alsjeblieft ;)

ze zijn van goeie kwaliteit + ze zien er dope uit!

Hoe sluiten deze af trouwens? En waar kan je ze zoal kopen? Draad is trouwens 50cm lang, lijkt mij net te kort als je van hoofd tot broekzak gaat. Heb trouwens al her en der gelezen dat de geluidskwaliteit niet veel soeps is. Sowieso het feit dat een textielbedrijf opeens headphones gaat maken... :x

Edit : Iemand ervaring met Audio-Technica (athes7 bv?) of Grado?

Oke, heb heel wat gelezen over de Grado's, schijnen topdingen te zijn en de instapmodelletjes zijn niet zo gek duur. De SR60 of SR80i geniet mijn voorkeur.

Iemand een idee of ze deze ook in België ergens verdelen? Laten shippen uit Amerika zou wel spotgoedkoop zijn, voor een model van 140€ hier (de SR80i) betaal je daar 100$, pakweg 70€ dus.
http://www.turntablelab.com/dj_equipment/71/144/ :eek:

Hej boto,

Ik raad je aan om de sennheiser pmx200 te kopen. De speakertjes op de oren zijn hetzelfde als bij de sennheiser px200. Maar het draagcomfort van de pmx200 is vele malen groten. Bij de Pmx200 zit het stangetje waar de 2 speakertjes verbind achter de nek. Ook heeft deze headphone beugeltjes om je oren heen waardoor hij lekker blijft zitten en goed aansluit. De geluidsweergave is goed gedetailleerd.

mvg,

Niek

Als je dan toch voor een koptelefoon gaat, doe er dan wel een die sluitend om je oren heen is. Nu heb je alsnog een dikke lek van geluid van buitenaf.

---------- Toegevoegd om 17:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:01 ----------

De kans dat je trommelvlies knapt van geluid, is klein.
Verder is een grote druk op je trommelvlies niet erg, dit zorgt er niet voor dat de geloofshaartjes in je oren eerder stuk gaan/minder gevoelig worden. Dat doet alleen luide muziek/hard geluid.
niet waar man:). Trouwens... Wanneer is muziek luid of hard? De grens dat er schade wordt aangericht ligt lager dan de pijngrens. Concreet gezegd, als het pijn begint te doen of te tuten, is het al langer echt slecht voor je oren.
In ear is echt echt niet goed. Je weet dat je af en toe eens lekker harde muziek wilt. Koop dan beter een hele "kask". Veel minder schadelijk.

Terug
Naar boven