Fitness Seller

Aanslag met vrachtwagen op kerstmarkt Berlijn (minstens 9 doden en 50 gewonden)

Ik stel de volgende maatregelen voor:
Meer solidariteit en meer samenwerking

En nog iets een paar oneliners met bruggen bouwen, verdraagzaamheid en wijkagenten

Ik vraag me altijd af hoe vaak er nog een gek met een vrachtwagen op een menigte moet inrijden om het politieke tij te doen keren.

LOL,

zwaargelovige moslims in een vrachtwagen zijn ineens gek :gek:

jqrq6S9L.jpg

ze heeft, idd, wel wat down trekjes

• Topic Starter Topic Starter
Volgens CNN is de verdachte (Pakistaanse vluchteling) toch niet de dader.

goeie oplossing Merkel !! een kaarsje branden zal de nabestaanden zeker helpen ...

“Weerzinwekkend als dader echt vluchteling is” zegt Merkel

BBxlYDS.jpg
© Aangeboden door Newsmonkey
Angela Merkel heeft gereageerd op het drama dat zich gisteren in Berlijn voltrok. Daar reed een 23-jarige Pakistaanse vluchteling in op een kerstmarkt. Daarbij vielen 12 doden en tientallen gewonden.

De Duitse bondskanselier zei dat het “weerzinwekkend (widerwärtig) zou zijn als het daadwerkelijk om iemand gaat die deed alsof hij in Duitsland bescherming zocht".

Merkel spreekt van een "gruwelijke en onbegrijpelijke daad". "Ik ben net als miljoenen anderen ontzettend verdrietig om dat wat gisteren is gebeurd", zei ze.

"Ik denk op dit moment vooral aan hen en hun families en vrienden. Ik wil dat ze weten dat dit hele land aan hun zijde staat en hoopt en bidt dat ze verder kunnen na deze verschrikkelijke klap."

Merkel sprak dank uit voor alle hulpverleners, reddingswerkers en politiediensten die betrokken zijn bij de nasleep en het onderzoek. "Ik heb een groot vertrouwen in de mensen die eraan werken om deze daad op te helderen."

Merkel benadrukte dat duidelijk moet worden wat er precies is gebeurd en dat de dader of daders zo hard mogelijk moeten worden gestraft. Merkel gaat later vandaag langs bij de kerstmarkt.

“We hebben de verkeerde”: dader aanslag Berlijn zou nog vrij rondlopen

De Duitse politie is er steeds meer van overtuigd dat de verdachte Pakistaanse vluchteling die is opgepakt voor de aanslag in Berlijn, “niet hun man is”.

“Die Angaben des mutmaßlichen Täters seien überprüft und als korrekt erachtet worden” luidt het. Of: het verhaal van de 23-jarige Pakistaanse vluchteling dat hij niks te maken heeft met de aanslag, zou kloppen.

De echte dader zou nog op vrije voeten zijn. Bovendien is hij mogelijk gewapend en zou hij nog een keer kunnen toeslaan. Die Welt vernam bij de Berlijnse politie letterlijk “Wir haben den falschen Mann”.

De man die is opgepakt, werd gisteravond zo'n twee kilometer van de kerstmarkt aangehouden. Het gaat om een 23-jarige die op 31 december 2015 is binnengekomen in Duitsland. Volgens minister De Maizière van Binnenlandse Zaken komt hij waarschijnlijk uit Pakistan.

De man dook in februari op in Berlijn. Hij is een asielzoeker en komt niet voor op de lijst van terrorismeverdachten. Hij is wel een bekende bij de politie.

Pool dood, vuurwapen spoorloos
De Maizière bevestigde dat de man op de bijrijdersstoel van de vrachtwagen is doodgeschoten. Wat er precies is gebeurd, wordt nog onderzocht.

Volgens Duitse media is de man de Poolse chauffeur van de vrachtwagen. Mogelijk is hij door de dader van de aanslag ontvoerd, of doodgeschoten toen de dader zijn vrachtwagen stal.

Het vuurwapen waarmee de chauffeur is doodgeschoten, is nog niet gevonden.

Bij de aanslag kwamen twaalf mensen om het leven. De Maizière zei op een persconferentie dat er nog maar een paar slachtoffers zijn geïdentificeerd. Er zijn 48 mensen gewond geraakt, van wie 18 er slecht aan toe zijn.

Lijken nog warm. Guy Verhofstadt pleit voor EU-inlichtingendienst
My thoughts go to the victims of the #BerlinAttack. The German Chancellor is absolutely right, these terrorists must pay for their actions. This is an attack against Germany and against our European values. We have to learn from this: Attack after attack it becomes clear that the best way to protect ourselves is by working closer together in Europe. Foremost by creating capacities on the European level so that we can really manage our common borders and we can better exchange crucial information on potential terrorists. A European Intelligence and Investigation Agency and a European Border and Coast Guard with full capabilities are key to that. Europe is the way to make the life of our citizens safer.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Niets nieuws onder de zon dit hoor. Na elke misinterpretatie van de koran staat de federale kwakzalver vooraan met een oplossing. Hij riep zelfs een keer dat we nog heel veel kunnen leren van IS, omdat ook zij geen grenzen en nationaliteiten kennen. Maar goed. Een "European Intelligence and Investigation Agency with full capabilities," dat klinkt uit Guy's mond natuurlijk even eng als het in werkelijkheid zou worden. Wat het toch met de EU? Waarom wil het een eigen strijdmacht terwijl intensievere samenwerking in NAVO-verband zoveel meer voor de hand ligt? En waarom een EU-inlichtingendienst terwijl je ook buiten de EU om nationale inlichtingenapparaten verder kunt synchroniseren? Ga eens gewoon weg en laat Europa met rust.
GeenStijl: Lijken nog warm. Guy Verhofstadt pleit voor EU-inlichtingendienst

Daar pleit hij na elke aanslag voor.

Terug
Naar boven