AndroidHealthClinic

Aanslag Parijs.. MOSLIMS

Status
Niet open voor verdere reacties.
jezus

strong cherrypicking :roflol:

Als je intelligentie definieert als iq, dan meet iq inderdaad intelligentie. Of maw, iq meet iq.
Dat is natuurlijk een zeer dwaze vorm van redenatie en het klopt helemaal niet dat 'de wetenschap' een dergelijke definitie hanteert. Intelligentieonderzoekers beargumenteren net het belangrijke onderscheidt tussen iq en intelligentie.

Nee, dit is echt weer zo'n staaltje antiwetenschap om circulaire logica te pushen. Ik kots daarvan. Let even op:

Het resultaat wat door de metingen die door de iq-test worden bekomen noemen we intelligentie, omdat die metingen gekalibreert zijn om intelligentie te meten.
Er zijn psychologen die vinden dat er alternatieve vormen van intelligentie zijn(zoals muziek), maar gezien dat niet kwantificeerbaar is(anders zat het al in de iq test), én blijkbaar niet relevant genoeg is in academisch potentieel te meten, who cares.

Je ontwikkelt een vragenlijst:
Hoe graag eet je champgnons? 1Zeer graag, 2 graag 3 helemaal niet graag etc.

En jij claimt dat mensen die 3 antwoorden extravert zijn.

Iemand geeft kritiek: maar hoe weet je nu dat je vragenlijst extraversie meet?

Jij: shhht, extraversie is datgene wat mn vragenlijst meet en niks anders.

Ja leuk

Figure-1.jpg

Letterlijk uit mn lesmateriaal. Steek die champignons maar in je reet. Je vergeet dat we in wetenschap hypothesen testen.

Laatst bewerkt:
de kartels vinden dat wat ze doen "goed" is. kanibalen vinden dat wat ze doen "goed" is Hitler vond dat wat hij deed "goed" is idem bij stalin, etc... Wanneer en hoe bepaal je wat goed is en wat slecht is. En wat geeft jouw het recht en het gezag om dat te bepalen?

dat er een paar rotte appels zijn die de normen en waarden niet respecteren betekent niet dat iedereen die niet in de islam gelooft zich zo gedraagt. er zijn net zo goed islamieten die op dezelfde manier blind zijn voor ethische waarden

brb

article-2198838-0989D918000005DC-776_638x505.jpg

de kartels vinden dat wat ze doen "goed" is.

kanibalen vinden dat wat ze doen "goed" is

Hitler vond dat wat hij deed "goed" is

idem bij stalin, etc...

Wanneer en hoe bepaal je wat goed is en wat slecht is.

En wat geeft jouw het recht en het gezag om dat te bepalen?

Wanneer en hoe bepaalt allah wat goed is en wat slecht is?
En wat geeft hem het recht en het gezag om dat te bepalen?

allah heeft dat recht want staat in de koran

en wat in de koran staat is waarheid want dat zegt allah

en wat allah zegt is waar want dat staat in de koran

en wat in de koran staat is waar want dat zegt allah

---------- Toegevoegd om 00:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:21 ----------

wow haha vet grappig deze redenering gaat oneindig door haha soort van rondje

dat er een paar rotte appels zijn die de normen en waarden niet respecteren betekent niet dat iedereen die niet in de islam gelooft zich zo gedraagt. er zijn net zo goed islamieten die op dezelfde manier blind zijn voor ethische waarden

brb

article-2198838-0989D918000005DC-776_638x505.jpg

het doden van onschuldige burgers is verboden.

in islam.

Wat die terroristen doen is verkeerd.

allah heeft dat recht want staat in de koran

en wat in de koran staat is waarheid want dat zegt allah

---------- Toegevoegd om 00:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:21 ----------

wow haha vet grappig deze redenering gaat oneindig door haha soort van rondje

:roflol: :roflol:

Wanneer en hoe bepaalt allah wat goed is en wat slecht is?
En wat geeft hem het recht en het gezag om dat te bepalen?

De edele koran.

Allah (swt) is de schepper van iedereen en alles.

Wat geeft een moeder het recht om haar kind op te voeden?

Wij moslims weten wat de waarheid is. En weten wat goed is. En weten dat het goede wordt beloond.

Wij hebben een beter beeld van onze goede en slechte daden. En kunnen dus van onszelf zeggen of wij goed of slecht zijn.

Dit kunnen ongelovigen niet (atheisten in het bijzonder).

Wat is goed voor jouw en wat is slecht voor jouw?

Wat zijn jouw morele waarden en waarom baseer jij die.

(een kanibaal vindt het bijv. normaal om mensen te eten. Is normaal voor hem. Als hij doodgaat zal hij daar bijvoorbeeld niet voor gestraft worden. Als een moslim dit doet wel. Je wordt gestraft als je weet dat wat je doet slecht is.)

Een atheist. Wat is slecht voor jouw?

Allah (swt) knows best.

Morele waarden is niet gelijk aan wat normaal is voor een bevolkingsgroep.

Het verschil tussen goed en slecht is ook niet zo moeilijk. Iedereen weet het, alleen niet iedereen wil het weten.

Iedereen kan dit, staat los van geloof. Dit is gelijk aan de ontwikkeling van de mensheid.

Hoe weet jij dan dat een kannibaal niet gestraft zal worden als het geen moslim is? (krijg er honger van)

het doden van onschuldige burgers is verboden. in islam. Wat die terroristen doen is verkeerd.

er zijn dus islamieten die dat anders opvatten en jouw normen en waarden van de islam negeren, net zoals dat in een atheïstische maatschappij is

Nee, dit is echt weer zo'n staaltje antiwetenschap om circulaire logica te pushen. Ik kots daarvan. Let even op:

Het resultaat wat door de metingen die door de iq-test worden bekomen noemen we intelligentie, omdat die metingen gekalibreert zijn om intelligentie te meten.
Er zijn psychologen die vinden dat er alternatieve vormen van intelligentie zijn(zoals muziek), maar gezien dat niet kwantificeerbaar is(anders zat het al in de iq test), én blijkbaar niet relevant genoeg is in academisch potentieel te meten, who cares.

Ja leuk

Figure-1.jpg

Steek die champignons maar in je reet. Je vergeet dat we in wetenschap hypothesen testen.

Antiwetenschap? Ik probeer je earl hunts punt duidelijk te maken (en eigenlijk een basale kennis inzake diagnostiek :p).

Je kan de resultaten van een iq test idd intelligentie noemen. Maar iemand anders kan zeggen dat de resultaten van een iq test iets anders is, vb algeme geheugen of algemene kennis.

Intelligentie, kennis of geheugen is dan een zinloos label zonder verdere betekenis.

Als je wel betekenis eraan wilt toevoegen, dan moet je kennis/geheugen of intelligentie wel afzonderlijk definieren, los van je de te meten testbatterij.

Ik ben zeker niet iemand die muzikale en lichamelijke intelligentie aan de lexicon wilt toevoegen.

Ik stel me de vraag hoe men redeneert dat een iq test intelligentie meet en niet iets anders?

Dit is een doodnormale standaardvraag binnen diagnostiek. Ik heb het hier over constructvaliditeit.
Hoe is iq constructvalide? Jij geeft daar geen antwoord op.

Ik weet wat de positive manofold is binnen iq testen, ik weet dat het de single best predictor is voor tal van academische vaardigheden en carriere mogelijkheden en onnoemelijk vele andere variabelen. De psychometrische kwaliteiten van een iq test staan als een huis. En het is ongetwijfeld zo dat een lage iq score linea recta verban: houdt met onnoemelijk veel negatieve outcomes.

Maar bovenstaande zegt nu helemaal niks wat iq nu precies aan het meten is.

Iq kan intelligentie meten, maar het kan ook iets anders meten (algemene kennis, education level, snelheid van redeneren, geheugen etc). Dat is trouwens waar een deel van de intelligentie onderzoekers zich oa mee bezighouden.

In je plaatje zie ik dat je iq relateert aan een schoolse vaardigheidtest. Leuk, maar nu is je definitie van intelligentie weer verengd tot een ander test waarmee je wederom ervan uitgaat dat het intelligentie meet. Je verschuift maw het probleem.
Dus stel ik mn vraag opnieuw mbt het sat test. Waarom geloof je dat die sat test intelligentie meet en geen @nder construct? (Vb opgedane kennis uit leerervaring etc)

---------- Toegevoegd om 23:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:35 ----------

Waarvoor staat die wj trouwens? Woodstock johnson? :Roflol:
Strong poverty test

De edele koran.

Allah (swt) is de schepper van iedereen en alles.

Wat geeft een moeder het recht om haar kind op te voeden?

Niks, want sommige moeders hebben het recht niet om hun kind op te voeden, net zoals allah niet de schepper van iedereen is, maar enkel van degene die dat geloven :)

Sats pretenderen trouwens schoolse vaardigheden te meten, maar correleren wel met .90 met iq tests. Maw, whats in a label :p
Beiden meten nag3noeg hetzelfde, ofwel intelligentie ofwel schoolse vaardigheden (...of iets anders!)

Morele waarden is niet gelijk aan wat normaal is voor een bevolkingsgroep.

Het verschil tussen goed en slecht is ook niet zo moeilijk. Iedereen weet het, alleen niet iedereen wil het weten.

Iedereen kan dit, staat los van geloof. Dit is gelijk aan de ontwikkeling van de mensheid.

Hoe weet jij dan dat een kannibaal niet gestraft zal worden als het geen moslim is? (krijg er honger van)

False,

Als wat jij zegt klopt.

Waarom verschillen mijn morele waarden met die van jouw?

Waarom vindt een kanibaal mensen eten normaal. En jij niet?

Blijf maar liegen tegen jezelf.

Alleen allah (swt) weet wie gestraft gaat worden.

---------- Toegevoegd om 23:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:57 ----------

Niks, want sommige moeders hebben het recht niet om hun kind op te voeden, net zoals allah niet de schepper van iedereen is, maar enkel van degene die dat geloven :)

En hoe bepaald jij dat?

Wat geeft jouw dat recht?

Geef gewoon toe dat jij als atheist geen morele basis kan hebben of eisen.

De nederlandsen normen en waarden komen van het christendom.

Accepteer alsjeblieft.

False,

Als wat jij zegt klopt.

---------- Toegevoegd om 23:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:57 ----------

En hoe bepaald jij dat?

Wat geeft jouw dat recht?

Geef gewoon toe dat jij als atheist geen morele basis kan hebben of eisen.

De nederlandsen normen en waarden komen van het christendom.

Accepteer alsjeblieft.

Wie zegt dat ik atheist ben?..

er zijn dus islamieten die dat anders opvatten en jouw normen en waarden van de islam negeren, net zoals dat in een atheïstische maatschappij is

Wat praat jij ?

we hebben het hierover morele waarden

en hoe die tot stand komen en worden bepaald.

---------- Toegevoegd om 00:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:00 ----------

Wie zegt dat ik atheist ben?..

Sorry typo

bedoelde dat je als atheist.

Zeg wollah

False,

Als wat jij zegt klopt.

Omdat jij je morele waardes uit een boek haalt ipv zelf na te denken, daarom verschillen die.

Omdat kannibalen bestonden uit achterlijke stammen die voor een reden andere mensen uit andere stammen opaten.

Blijf jij maar geloven zonder na te denken.

Allah en iedereen weet dat je full of shit bent.

Omdat jij je morele waardes uit een boek haalt ipv zelf na te denken, daarom verschillen die.

Omdat kannibalen bestonden uit achterlijke stammen die voor een reden andere mensen uit andere stammen opaten.

Blijf jij maar geloven zonder na te denken.

Allah en iedereen weet dat je full of shit bent.

Dit.
TheDeen je hebt een eigen topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven