Fitness Seller

Aanslag Parijs.. MOSLIMS

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus al je moeite kan voor niets geweest zijn?

Wij moslims weten wat de waarheid is. En weten wat goed is. En weten dat het goede wordt beloond.

Wij hebben een beter beeld van onze goede en slechte daden. En kunnen dus van onszelf zeggen of wij goed of slecht zijn.

Dit kunnen ongelovigen niet (atheisten in het bijzonder).

Wat is goed voor jouw en wat is slecht voor jouw?

Wat zijn jouw morele waarden en waarom baseer jij die.

(een kanibaal vindt het bijv. normaal om mensen te eten. Is normaal voor hem. Als hij doodgaat zal hij daar bijvoorbeeld niet voor gestraft worden. Als een moslim dit doet wel. Je wordt gestraft als je weet dat wat je doet slecht is.)

Een atheist. Wat is slecht voor jouw?

Allah (swt) knows best.

Waarom ben je niet tevreden met jezelf?

("slecht" staat niet gelijk aan hell. lees mijn eerdere berichten svp.)

Ik ben heel tevreden met mezelf.

Hell heeft er niks mee te maken. Moet ik mijn argument plaatsen? Je vond toch niks aan filosofie?

Sorry maar je weet te weinig over de islam.

Er hoeft niks te veranderen.

Mensen moeten gewoon GOED EN CORRECT worden ingelicht over de islam. Momenteel lopen er gewoon te veel "extremisten" rond die leugens verspreiden over de islam. Met alle gevolgen van dien!!

Tuurlijk wel, ik heb jouw betoog over dit in het andere topic ontkracht. Het blijft een kwestie van interpretatie, dewelke jij ook hebt, maar dat jij denkt dat jij de "enige ekte" interpretatie hebt is irrelevant. Een westerse samenleving moet compatibele interpretaties promoten, en degene die het niet zijn bestrijden.

Het IQ
Het intelligentiequotiënt of IQ is een van de meest gangbare maten voor de intelligentie.

ja

Iq pretendeert intelligentie te meten. Pretendeert. Of het daadwerkelijk intelligentie meet is een andere vraag.
Iq en intelligentie zijn niet gelijk. Intelligentie is een construct en iq is een maat om die construct in een cijfer te gieten. (Je relatieve positie tov anderen). Iq may or may not concord with intelligentie. Die moet je via onderzoek aantonen en beargumenteren. Er zijn legio standaardwerken waar pros en contras gegeven wordenn. Zelf heb ik earl hunt, human intelligence gelezen.

Daarom wil ik wel graag van je horen:

Leg eens uit waarom je gelooft/denkt/meent dat iq intelligentie meet? :)

Stel dat ik zeg dat iq je kortetermijngeheugen meet, welke tegen argumenten zou je daarop geven?

Strong offtopic tough :(

In het Q&A topic staan vragen van dit topic :D

Wij moslims weten wat de waarheid is. En weten wat goed is. En weten dat het goede wordt beloond.

Wij hebben een beter beeld van onze goede en slechte daden. En kunnen dus van onszelf zeggen of wij goed of slecht zijn.

Dit kunnen ongelovigen niet (atheisten in het bijzonder).

Tuurlijk wel, heb je 2000 jaar ethiek gemist ofzo?

Om het terug te koppelen, dit is net dat omdat er geen absolute standaard van intelligentie is dat een down-persoon even intelligent is dan Einstein.
Zo werkt het niet.

Klopt, mijn indoctrinatie was is katholiek. Ik heb me hiervan afgezet, dus ik dus heeft die indoctrinatie geen effect meer. En ik heb mij verdiept in de psychologie en sociologie die achter indoctrinatie zit.

Ik zeg niet dat ik geen biases meer bezit, heb ik in het ander topic al aangehaald, maar religieuze indoctrinatie heeft geen vat meer op me, ik ben bijna verslaafd geworden aan kritisch denken. Dus als je dat denkt, ben je mis.

Je hebt gewoon het ene met het andere ingewisseld.

Je denkt zelf een keuze te hebben gemaakt. Maar daar geloof ik niet in.

its life it just happens.

We worden beoordeeld om onze daden en de achterliggende intenties.

Ben je afgestapt van je katholieke geloof omdat je het slechte wilde goedpraten. Of om oprechte reden dat je er niet achterstond. Om goede of slechte redenen?

Is je overgang dus goed of slecht? Dat weet alleen jij.

Allah (swt) knows best.

kom eens naar islam Q&A thedeenkamelenteen

Tuurlijk wel, heb je 2000 jaar ethiek gemist ofzo?

Om het terug te koppelen, dit is net dat omdat er geen absolute standaard van intelligentie is dat een down-persoon even intelligent is dan Einstein.
Zo werkt het niet.

Einstein geloofde net als mij in een hogere macht..

en nu jij

en nu jij

als jij zo veel weet als je claimt te weten

waarom maak je dan grammaticale fouten die de meeste 10 jarigen niet meer maken?

als je zoiets simpels niet eens kunt leren, waarom moeten we dan geloven dat jij hebt gevonden wat de waarheid is?

Iq pretendeert intelligentie te meten. Pretendeert. Of het daadwerkelijk intelligentie meet is een andere vraag.

Het meet daadwerkelijke intelligentie omdat intelligentie in de wetenschap gedefineerd is volgens deze meting, en omdat het correleert met maatstaven kenmerkend voor wat we ermee bedoelen.

Dat de metingen niet perfect zijn is irrelevant, noch dat je niet akkoord gaat met wat er gemeten wordt. De rest van je betoog is gewoon het perspectief verliezen.

Laatst bewerkt:
The deen heeft nu 2 threads waar ie de clown kan uithangen.

Dit krijg je dan zonder EricR, complete Chaos! Chaos zeg ik je!

Ericr modereert nog wel, hij post gewoon niet.

Erict kan van thedeen in 1,2,3 een kuffar maken, dat geloof ik wel!

en nu jij

Spinozaanse pantheist is helemaal niet zoals wat jij gelooft.

Vrij irrelevant trouwens want Einstein was nog van de intuitie-garde, wat hem uiteindelijk gekost heeft in de steady-state-universe theory en zijn cosmological constant.

Hoe weet jij dat?

Wat geloof ik dan?

Hoe zien wij moslims Allah (swt). (god)

Als een persoonlijkheid, hoe non-gedefineerd ook.

Spinozaanse pantheisten verenigen het universum met godn als non-persoonlijkheid. Imo leuk, maar een waardeloze definitie van god. Ik erken de god van de pantheisten, maar noem het gewoon niet god.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven