AndroidHealthClinic

Aanslag Parijs.. MOSLIMS

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als een persoonlijkheid, hoe non-gedefineerd ook.

Spinozaanse pantheisten verenigen het universum met godn als non-persoonlijkheid. Imo leuk, maar een waardeloze definitie van god. Ik erken de god van de pantheisten, maar noem het gewoon niet god.

it's called the universe.

Als een persoonlijkheid, hoe non-gedefineerd ook.

Spinozaanse pantheisten verenigen het universum met god. Imo leuk, maar een waardeloze definitie van god.

False.

Wij moslims kunnen niks in dit leven aan god koppelen. Niks is als hem en niks lijkt op hem. Onbedenkbaar groot.

In de koran staan de attributen van god in 99 namen uitgedrukt. Maar moslims kunnen niet bedenken,inzien wat god is.

Allah (swt) knows best.

Waarom gaan mensen nog in op TheDeen? De grap is er ondertussen af. :(

de waarde die ik aan vrijheid van godsdienst hecht neemt recht evenredig af met het aantal posts dat thedeen maakt

False.

Wij moslims kunnen niks in dit leven aan god koppelen. Niks is als hem en niks lijkt op hem. Onbedenkbaar groot.

Onzin, want hij is de god van Ibrahim, en kan dus spreken, en is dus een persoonlijkheid omdat hij iets kan willen. Dat hij ondefineerbaar is heb ik gezegd.

De pantheistische god heeft geen persoonlijkheid, kan niks weten, kan niks willen,... Het is het onpersoonlijke universum.

Onzin, want hij is de god van Ibrahim, en kan dus spreken, en is dus een persoonlijkheid. Dat hij ondefineerbaar is heb ik gezegd.

False.

Lees goed wat ik zeg.

Hij is ongemaakt en niks in det leven lijkt op hem.

Een persoonlijkheid kan hij mischien hebben. Maar niet op de manier zoals wij dat kunnen bedenken. Wij kunnen niet begrijpen of inzien wat god is. NIKS IS ALS HEM!!

Allah (swt) knows best.

Laatst bewerkt:

35jfbg.jpg

Een persoonlijkheid kan hij mischien hebben. Maar niet op de manier zoals wij dat kunnen bedenken. Wij kunnen niet begrijpen of inzien wat god is. NIKS IS ALS HEM!!

Allah (swt) knows best.

Who cares. We zijn in het argument over pantheisme bezig, niet over wat jouw god is. De god in pantheisme kan niks willen. Dat insha allah een uitspraak is, toont letterlijk van wel voor allah. In de Islamitische stromingen die ik ken heeft Allah tenminste een geest, of beter gezegd begeesting.

Ik hecht niet veel waarde aan labels, maar ik ben agnostisch atheist, in het feit dat ik geen geloof in een god heb, maar hier niet in vast sta.

your soul can't accept that there is no god.

Diep van binnen weet je dat er een god is.

Search for truth in life! en probeer jezelf te bergijpen.

In sha allah zal je dan geleid worden.

Moge Allah (swt) je leiden naar islam.

Allah (swt) knows best

Het meet daadwerkelijke intelligentie omdat intelligentie in de wetenschap gedefineerd is volgens deze meting, en omdat het correleert met maatstaven kenmerkend voor wat we ermee bedoelen.

Dat de metingen niet perfect zijn is irrelevant, noch dat je niet akkoord gaat met wat er gemeten wordt. De rest van je betoog is gewoon het perspectief verliezen.

Als je intelligentie definieert als iq, dan meet iq inderdaad intelligentie. Of maw, iq meet iq.
Dat is natuurlijk een zeer dwaze vorm van redenatie en het klopt helemaal niet dat 'de wetenschap' een dergelijke definitie hanteert. Intelligentieonderzoekers beargumenteren net het belangrijke onderscheidt tussen iq en intelligentie.

Vb je wilt extraversie meten.

Je ontwikkelt een vragenlijst:
Hoe graag eet je champgnons? 1Zeer graag, 2 graag 3 helemaal niet graag etc.

En jij claimt dat mensen die 3 antwoorden extravert zijn.

Iemand geeft kritiek: maar hoe weet je nu dat je vragenlijst extraversie meet?

Jij: shhht, extraversie is datgene wat mn vragenlijst meet en niks anders.

Laatst bewerkt:
your soul can't accept that there is no god.

Diep van binnen weet je dat er een god is.

Search for truth in life! en probeer jezelf te bergijpen.

In sha allah zal je geleid worden.

Moge Allah (swt) je leiden naar islam.

Allah (swt) knows best

Rot eens op met je allah knows best..

hogan_knows_best_3_281x211.jpg

Wij moslims weten wat de waarheid is. En weten wat goed is. En weten dat het goede wordt beloond. Wij hebben een beter beeld van onze goede en slechte daden. En kunnen dus van onszelf zeggen of wij goed of slecht zijn. Dit kunnen ongelovigen niet (atheisten in het bijzonder). Wat is goed voor jouw en wat is slecht voor jouw? Wat zijn jouw morele waarden en waarom baseer jij die. (een kanibaal vindt het bijv. normaal om mensen te eten. Is normaal voor hem. Als hij doodgaat zal hij daar bijvoorbeeld niet voor gestraft worden. Als een moslim dit doet wel. Je wordt gestraft als je weet dat wat je doet slecht is.) Een atheist. Wat is slecht voor jouw? Allah (swt) knows best.
fl**ker toch op man. alsof een ongelovige geen besef heeft van normen en waarden

brb even iedereen die ik zie verkrachten en neerschieten ik weet toch niet of het een foute daad is.

fl**ker toch op man. alsof een ongelovige geen besef heeft van normen en waarden

brb even iedereen die ik zie verkrachten en neerschieten ik weet toch niet of het een foute daad is.

het eeuwenoude normen en waarden en moraliteit etc zouden niet bestaan zonder religie bullshit argument :rolleyes:

de kartels vinden dat wat ze doen "goed" is.

kanibalen vinden dat wat ze doen "goed" is

Hitler vond dat wat hij deed "goed" is

idem bij stalin, etc...

Wanneer en hoe bepaal je wat goed is en wat slecht is.

En wat geeft jouw het recht en het gezag om dat te bepalen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven