Fitness Seller

Aanslag Parijs.. MOSLIMS

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nieuws met acteurs

Pers- en Nieuwsagentschappen beslissen welk nieuws in het nieuws komt en wat niet.
U kan al raden hoe ze ons van de essentie weg houden
http://www.youtube.com/watch?v=rQ5og86FnGE

Gratis reclame voor een blad met communistische cartoonisten houd ons af van wat echt belangrijk is :eek:

Koçak vertelt in De Zondag wat er volgens hem allemaal fout loopt in de westerse samenleving. ‘“Wij, moslims, voelen ons na vijftig jaar migratie nog altijd niet gelijkwaardig behandeld, we hebben niet het gevoel dat we aanvaard worden. Extreme partijen zoals Vlaams Belang maken ons elk uur van de dag duidelijk dat we hier niet thuis horen. Zij niet alleen trouwens. Uitspraken van N-VA-politici Liesbeth Homans en Theo Francken hebben ook dat effect. We voelen ons als een kreeft in een viswinkel. Niet veilig dus, want ooit wordt die gepakt. Dat is de oorzaak van de afkeer onder moslims voor alles wat Europees is’, aldus Koçak.

Nog volgens Koçak moet het onderwijs een betere duiding geven omtrent migratie en moeten moslims ook de hand in eigen boezem durven steken. ‘Een moslim die verzoening predikt, wordt door anderen afgemaakt. De politiek, het middenveld, maar ook de media, moeten de moslims die in het midden staan, beter ondersteunen.’

Koçak stelt verder ook dat de media een cruciale rol te spelen hebben in het aanvaardingsproces. ‘Stop bijvoorbeeld met het droppen van allochtonen als exotische producten in televisieprogramma’s, maar breng hen als normale mensen in beeld.’

Koçak schreef in het verleden twee boeken over migratie en de islam en vindt dat ook het belang van het onderwijs wordt onderschat. ‘Er zou een verplicht vak moeten komen over diversiteit in onze samenleving. Ook volwassenen moeten heropgevoed worden. De mensen moeten snappen dat migratie geen politieke keuze is, maar dikwijls een noodzaak om te overleven. Een museum over diversiteit lijkt me een goede aanzet,’ aldus de auteur.

Tenslotte wil Koçak ook dat de overheid racisme en discriminatie strenger moet aanpakken. ‘Het ligt vaak níet aan de Turk of de Marokkaan dat hij geen werk of geen huis vindt.’

In het interview klaagt Koçak ook over het feit dat het beledigen van moslims wordt gezien als vrije meningsuiting, terwijl wie joden beledigt meteen een antisemitische stempel krijgt. ‘Ook dat is één van de redenen waarom moslims zich niet gelijkwaardig behandeld voelen. Ik heb gelukkig het verbale vermogen om hierover in discussie te gaan. Maar niet iedereen kan dat. En wie dat niet kan, is vatbaar voor radicalisme,’ stelt Koçak.

Koçak vindt wel dat moslims wat meer met zichzelf moeten kunnen lachen. ‘We krijgen vaak het verwijt dat we te snel op onze pik getrapt zijn. Ja, antwoord ik dan, maar dat is ook normaal. Wij hebben geen voorhuid’

6cav0.gif

Huilebalk die Kocak, ik ken geen enkel ander land (NL) dat zoveel ruimte en vrijheid voor geloof/cultuur/taal, gezinshereniging en allerlei initiatieven heeft gegeven om het 'de immigrant' naar de zin te maken.

Die vrijheden hebben voor een onbalans gezorgd waar nu de gemiddelde autochtoon in meer of mindere mate een klein of groter probleem mee heeft. Die hebben ervoor gezorgd dat er een parallel-samenleving voor allochtonen is in ieder geval in de grote/middelgrote steden.

Meneer Kocak en types als hem moeten naar de juiste schuldigen wijzen en niet naar de gemiddelde autochtoon die gefrustreerd is door de ongebalanceerde aanpak van deze en voorgaande regeringen (NL).

Huilebalk die Kocak, ik ken geen enkel ander land (NL) dat zoveel ruimte en vrijheid voor geloof/cultuur/taal, gezinshereniging en allerlei initiatieven heeft gegeven om het 'de immigrant' naar de zin te maken.

Bijlange na niet voldoende.

Het gaat om de harde economische cijfers: goeie job, gemiddelde loon, werkzekerheid, werkloosheid, educatie etc.

Als ze daarin op gelijke hoogte komen met autochtonen, dan kan je spreken van een succesvolle integratie.

Zo niet, dan zijn het 2derangsburgers

Bijlange na niet voldoende. Het gaat om de harde economische cijfers: goeie job, gemiddelde loon, werkzekerheid, werkloosheid, educatie etc. Als ze daarin op gelijke hoogte komen met autochtonen, dan kan je spreken van een succesvolle integratie. Zo niet, dan zijn het 2derangsburgers

Integreren komt van 2 kanten, elk kind dat hier is geboren heeft dezelfde kansen gehad als een autochtoon kind.

Ik zie het zo:

Immigranten kwamen als 'kinderen' en kregen een totale tolerantie van hun ouder 'Nederlandse politiek'.
Nu is het kind zo verwend geraakt dat enige bescheidenheid niet meer mogelijk is kennelijk. en dan is men 'teleurgesteld' en voelt men zich niet meer 'een' met NL en dat soort cliches.

Als je snapt wat ik bedoel....

Ben ik het grotendeels mee eens hoor. Een autochtoon kind uit een arm gezin heeft het hier even moeilijk als een allochtoon kind uit een arm gezin. Ik weet niet waar je zelf vandaan komt, maar als ik hier in mijn omgeving kijk zijn er gewoon veel te veel jongeren van mijn leeftijd die die kans niet grijpen. Meestal te herkennen aan het feit dat ze geen diploma hebben maar wel op Facebook een omslagfoto van Scarface of The Godfather.

Ik kom zelf uit een familie die zoals zovelen naar de Belgische mijnstreek geïmmigreerd is omdat mijn grootvader hier kon komen werken. School voorde 2e generatie kostte hier geen drol voor mijnwerker families, dus mensen die een beetje normaal en hardwerkend waren konden voldoende opbouwen. Het feit is gewoon dat veel jongeren uit de 3e generatie een geromantiseerd beeld hebben van hun land van herkomst, al zijn ze er alleen maar enkele keren op vakantie geweest. Ze hebben vaak geen idee van de armoede die er daar heerst(te) en willen per se terug, of het leven van daar hier ook kunnen leven. Dat zijn ook de jongeren die de aangeboden kansen niet grijpen.

Wil je ze live in actie zien? Je komt ze vaak tegen op buurtfeesten van de Italiaanse/Turkse/Griekse gemeenschap, waar ze feesten met tradities die hun grootouders kenden van vroeger, en dus al een jaar of 50 passé zijn. Verschrikkelijk om je tussen te mengen als geïntegreerd persoon :o

Kerel, iedereen in Nederland heeft de mogelijkheid om te studeren, ook autochtonen. Dat ze die kans vaak niet grijpen, betekent niet dat ze de kans niet hebben gehad. Dat ze slecht opgevoed worden betekent niet dat de overheid ze minder kansen geeft. Het enige waar ze nadeel van ondervinden is dat ze minder snel worden aangenomen voor een baan. Maar goed, dat is een vrij logisch gevolg als het overgrote deel tuig is met hoogstens een MBO-diploma. Als zij zich ergens volledig voor inzetten, dan hebben ze een grote kans op slagen.

Inderdaad, eigen falen ligt duidelijk weer aan de andere partij. De Italiaanse gemeenschap heeft ondertussen wel al een premier afgeleverd.

Dimitri Bontinck: ‘Charlie Hebdo heeft het zelf gezocht’

Charlie Hebdo heeft het zelf gezocht door steeds zo uitdagend te zijn. Dat zegt Dimitri Bontinck, de vader van Jejoen, in een opmerkelijk interview met P-Magazine.

Over enkele weken weet Bontinck welke straf zijn zoon Jejoen krijgt op het proces tegen leden van Sharia4Belgium. Intussen zit zijn zoon in de gevangenis omdat hij met zijn ex-vriendin naar Turkije trok, terwijl hem dat verboden werd. Dat alles houdt Dimitri Bontinck echter niet tegen om straffe uitspraken te doen in de pers.

Zo zegt Bontinck niet verbaasd te zijn over de aanslagen in Parijs. “Ik had dit al langer voorspeld, want met die mannen valt niet te sollen. In die zin heeft Charlie Hebdo het zelf gezocht door steeds zo uitdagend te zijn.”

Eredoctoraat

Toen zijn zoon Jejoen in Syrië vastzat bij de troepen van Islamitische Staat reisde vader Dimitri hem achterna om hem terug te halen. Hij kreeg de smaak te pakken, want het afgelopen jaar keerde hij nog een aantal keer terug naar het oorlogsgebied om andermans kinderen te gaan opsporen. De trips maakten van hem een Syrië-expert, zo meent Bontinck zelf. “Weet je dat er zelfs al mensen van overheden bij mij thuis geweest zijn om te praten over de aanpak van radicalisering? Uit Denemarken en Canada, bijvoorbeeld. Zij zeggen dat ik bij hen al lang een eredoctoraat had gekregen. Maar nu moet de overheid hier er niet meer mee afkomen hoor. Die is niet meer welkom. Het buitenland is haar toch al voor.”

Wat hij er zag was lang niet altijd fraai, maar toch is zijn beeld van de streken die in handen zijn van de Islamitische Staat genuanceerder dan wat er hier over wordt gezegd en geschreven. “Ik heb de voordelen van de Islamitische Staat gezien. Er is orde, veiligheid, gratis wonen, voeding, onderwijs, niemand heeft er problemen. Onze westerse samenleving zou er heel wat van kunnen opsteken: er is solidariteit, respect en broederschap.”

‘Arabische meisjes hebben meer passie’

Verderop in het interview gaat het over iets luchtiger zaken, zoals het vrouwelijk schoon. “Sinds ik met mijn kop op tv kom, bieden Marokkaanse en Turkse meisjes zichzelf spontaan aan. Ik ben al meer dan twee jaar een gezonde vrijgezel en heb het laatste jaar opvallend veel vriendinnen gehad, maar er zat geen enkele Belgische tussen. Allemaal Arabische. Allemaal mooie meisjes. Ze zijn ook anders, sensueler. Ze hebben meer passie en ja, ze zijn beter in bed!”

Verfilming

Tot slot beweert Bontinck dat er ook een film over zijn avonturen in de pijplijn zit. “De film begint bij mijn geboorte, maar vertelt vooral het volledige verhaal over wat er met Jejoen in Syrië gebeurd is. Films van dat kaliber zie je niet veel in België. En als hij uiteindelijk in de zalen komt, ben ik binnen voor de rest van mijn leven.”

*zucht*

Spoort voor geen meter die man. (Dimitri Bontinck)

Bijlange na niet voldoende. Het gaat om de harde economische cijfers: goeie job, gemiddelde loon, werkzekerheid, werkloosheid, educatie etc. Als ze daarin op gelijke hoogte komen met autochtonen, dan kan je spreken van een succesvolle integratie. Zo niet, dan zijn het 2derangsburgers
Integreren gaat nogal lastig wanneer je als immigrant (of als 2e of 3e generatie allochtoon) het vertikt om de normen en waarden van je gastland over te nemen, je oude cultuur niet los wilt laten en je een ideologie aanhangt die haaks staat op de westers manier van denken.

Integreren wordt al helemaal lastig als je dan vervolgens het land en zijn autochtone bevolking, die jouw als gast toelaten zodat jij een beter leven kan krijgen, de schuld ervan geeft dat jij niet in staat bent om te integreren.

Als je echt wilt integreren dan verdiep je je in de cultuur van dat land, dan probeer je zo snel mogelijk een baan te krijgen en voornamelijk de taal meester te worden, ga je je mengen onder de autochtone bevolking en pas je je aan.

Laatst bewerkt:

Misschien moeten ze dan zelf de moeite nemen om studies te volgen en eens iets doorzetten?

De scholen zijn er, de avondscholen zijn er ook..

Zelfs met cursussen nederlands en alles wat je maar wilt.

Maar het is natuurlijk om iedere maand die 1300euro te krijgen waar je geen klop moet voor doen, reken daar nog wat ziekenkas bij en je ''moet een idioot zijn om te werken in Belgie'' (hun woorden).

Ik heb trouwens geen idee wie er die flauwekul die je hier altijd komt verkondigen gelooft..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven