Fitness Seller

Aantal herhalingen

Bezoekers in dit topic

De Jos

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
20 sep 2004
Berichten
308
Waardering
0
Vraagje,het aantal herhalingen in je benen mag je dat tot 20 opdrijven in plaats van 10?of is dit niet zo een goed idee?bij kuiten moeten dit meer dan 20 zijn?

thx
 
het hangt ervan af wat je zelf het prettigst vind, waarop je het best groeit en wat je doet is
 
je kan 20 herhalingen een keer als afwisseling gebruiken natuurlijk, maar de meeste mensen houden t ergens tussen 6 en 12 herhalingen.

en je kuiten; ik zelf ga niet hoger dan 15 HH, kuiten kan je t beste met niet te hoge HH pakken.
 
Quadriceps, hamstrings en Gastrocnemius (binnenkant kuit) train ik met reprange 6-10.
Soleus (buitenkant kuit) met een reprange 15-20.
 
20 herhalingen gebruik ik als warm-up, als je zoveel herhalingen doet met gewoon trainen dan train je op kracht, en niet op massa.
 
Centaur zei:
20 herhalingen gebruik ik als warm-up, als je zoveel herhalingen doet met gewoon trainen dan train je op kracht, en niet op massa.

Uhm kracht ? Ik neem aan dat je spieruithoudings vermogen bedoeld.
 
euhm kuiten waren toch een speciale spier die je met veel herhalingen moest doen heb ik me laten zeggen!Mjah jullie weten dat beter als mij zeker weten :p
 
De Jos zei:
euhm kuiten waren toch een speciale spier die je met veel herhalingen moest doen heb ik me laten zeggen!Mjah jullie weten dat beter als mij zeker weten :p
zie mijn vorige post ;)
 
Ik zou er gewoon lekker mee experimenteren en afwisselen. Soms doe ik voor benen wel 30 reps of meer, de andere keer tussen de 6 en de 12. Dat doe ik trouwens ook voor andere spiergroepen.

En het is echt niet zo dat je bij hoge reps geen massa bouwt. Als je lichaam gewend is aan die 6 - 8 reps, kan het wel eens schrikken als je het aantal herhalingen opeens omhoog gooit. En daarbij kunnen benen verschrikkelijk veel hebben.
 
Back
Naar boven