XXL Nutrition

Aanvullende voeding op rustdagen

MetalMan

Advanced Bodybuilder
Waardering
34
Mannen, ik zoek wat inspiratie voor mijn voedingsschema (klik hier voor het schema). Het doel is aankomen en daarvoor denk ik dat 3250 kcal per dag genoeg is. Op trainingsdagen eet ik zoveel, zie bijgevoegd voedingsschema. Op rustdagen neem ik echter geen whey, dextrose en brinta dus kom ik 500 kcal tekort. Ik neem op rustdagen 200 gram eiwit (30%), 300 gram koolhydraten (40%) en 85 gram vet (30%).
Ik weeg een kleine 90 kg dus dit is 2,3 gram eiwit per kg lichaamsgewicht (ongeveer 2,6 gram per kg lbm). Op trainingsdagen komt dit door de whey proteine op 243 gram eiwit ofwel 2,7 gram per kg lichaamsgewicht (3,2 gram per kg lbm).

De avondmaaltijd variëert uiteraard, en is vaak bv (volkoren) pasta met gehakt en groente of nasi (bruine rijst met kip). De afgelopen negen weken ben ik ongeveer een halve kg zwaarder geworden dus het gaat op zich de goede kant op. Dit komt echter voornamelijk doordat ik buiten m'n diëet dingen extra eet (soms ongezond) omdat ik weet dat ik op rustdagen te weinig eet. Hierbij vraag ik om suggesties voor de rustdagen.

Laatst bewerkt:
Post je schema (inclusief macro's) wat je nu eet eens. Dan kan er gerichter advies worden gegeven.

Edit: ik zie dat je een link hebt toegevoegd.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Op je rustdagen mag je best een shake en brinta nemen. Juist die dagen ben je aan het herstellen, dus kan je lichaam de eiwitten goed gebruiken.

Op je rustdagen mag je best een shake en brinta nemen. Juist die dagen ben je aan het herstellen, dus kan je lichaam de eiwitten goed gebruiken.
+1
Ik zou alleen de dextrose weglaten. Shake en brinta kan er prima bij.
Het is ook niet noodzakelijk om op rustdagen minder te eten. Je kan ook op alle dagen evenveel eten.
Eventueel kan je op rustdagen bij je lunch rijst toevoegen. Gezien je dan alleen groente en vlees eet.

+1
Ik zou alleen de dextrose weglaten. Shake en brinta kan er prima bij.
Het is ook niet noodzakelijk om op rustdagen minder te eten. Je kan ook op alle dagen evenveel eten.
Eventueel kan je op rustdagen bij je lunch rijst toevoegen. Gezien je dan alleen groente en vlees eet.

Ik ben ook juist niet van plan om op rustdagen minder te eten want dan kom ik niet aan. Maar omdat m'n eiwitten al hoog genoeg zijn vroeg ik me af wat een verstandige toevoeging is. Rijst zou wel kunnen maar de lunch is op zich al groot genoeg en tussen 3 uur en de avondmaaltijd (meestal rond 7 uur) zit een te groot gat.

Dan verdeel je je lunch en maak je er 2 maaltijden van. lunch met rijst/groente en vlees en tussendoor nog een keer hetzelfde.

Dan verdeel je je lunch en maak je er 2 maaltijden van. lunch met rijst/groente en vlees en tussendoor nog een keer hetzelfde.

Dat maakt het logistiek een stuk complexer. Dan moet ik op rustdagen de lunch over twee bakjes verdelen en rijst erbij koken terwijl dat op trainingsdagen niet gebeurt. Whey + brinta pakken in de 3-uur maaltijd is toch makkelijker dus als er geen sterke argumenten zijn om rijst te pakken boven iets anders, waarom zou ik dat dan doen?

Het was ook maar een voorstel. Je vroeg immers om suggesties toch. ;)
Logistiek valt het wel mee. Rijst kook je 1 x in de week en gooi je zakjes in de vriezer.

Het was ook maar een voorstel. Je vroeg immers om suggesties toch. ;)
Logistiek valt het wel mee. Rijst kook je 1 x in de week en gooi je zakjes in de vriezer.

Je hebt helemaal gelijk en ik stel de suggesties zeer op prijs. Ik ben echter de laatste tijd niet zo gemotiveerd dus daarom zoek ik de meest simpele oplossing :P.

Oke.. dat kan je inderdaad soms hebben. Probeer in ieder geval die motivatie weer wat terug te vinden!
En denk er ook aan dat variatie in je voeding het ook leuker en makkelijker maakt om een schema aan te houden.... ook al is het niet het meest simpele. ;)

Terug
Naar boven