MuscleMeat

AAS en je genetische grens.

Big'r zei:
Stel ik ben 1,85 m en mijn genetische grens is 100 kg op zo'n 12% lichaamsvet.
Ik doe een aantal kuurtjes en win 10 kg spiermassa.
-Kan ik mijn gewonnen spiermassa vasthouden wanneer ik jaarlijks 1 goeddoordachte kuur volg?
-Heeft iemand een idee hoe lang het duurt voordat ik weer terug zit op mijn genetische grens? Jaartje of 3-5?

Ik snap dat mijn vragen afhankelijk zijn van een aantal variabelen en dat je er eigenlijk geen concreet antwoord op kunt geven, individueel bekeken iig (persoonlijke hormoonhuishouding, goed doordachte kuren gebruiken, goed blijven vreten/trainen en het aantal kg spiermassa boven je grens).

Zolang kuren nog binnen je plannen voor de toekomst liggen, behoort ook het behouden van een grotere spiermassa tot de mogelijkheden. Dat lijkt me evident.

Big Cat zei:
3.Een setpoint is een comfortabele zone voor het lichaam. Dat wil zeggen als je boven of onder een bepaalde massa komt, dat het lichaam weer streeft om aan de beginmassa te komen. Dit geld vooral voor vet uiteraard en niet zozeer voor spiermassa. Het behouden van een zeker gewicht en vetpercentage buiten je setpoint voor langere perioden dan normaal, kan je setpoint echter verleggen. Het hele idee van setpoint heeft echter weinig met spiermassa te zien en al helemaal niets met het genetisch maximum.

Ja, dat hoorde ik dus.... Dat er ook een soort setpoint voor spier schijnt te bestaan. Of dit daadwerkelijk IS, weet ik ook niet.

Wat ik wel met enige zekerheid kan zeggen is dat de uitersten van het setpoint voor vetweefsel wel voor een groot deel genetisch zijn bepaald. (nu niet naar referenties vragen, want die heb ik niet. Ik heb wel 2 jaar voeding en diëtetiek gedaan en ben nog steeds geïnteresseerd in voeding. Erop hopende dat dit mijn stelling wat kracht kan bijzetten. :p ).

Verder bedankt voor de uitleg. :o :o

Terug
Naar boven