gerowin
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m82
- Massa
- 76kg
- Vetpercentage
- 15%
Hallo,
Ik ben nu 1,5 maand aan het cutten en ben 4 kg afgevallen. Vrij goede resultaten!
Maaar helaas...Ik heb ook spiermassa verloren. Ik wil verder doen want nog steeds hardnekkig vet thv buikspieren, maar heb schrik dat ik verder spiermassa zal verliezen.
Nu zou ik graag eens de mening of het advies willen van de zotte cut-bodybuilders onder jullie!
Mijn belangrijkste principes:
- dagelijks minimum 2gr eiwitten/kg lichaamsgewicht
- tijdens training steeds bcaa's
- verzadigde vetten tot een absoluut minimum beperken.
- ADH verdelen over 6 maaltijden. Vaak is mijn laatste maaltijd savonds wat te zwaar denk ik.
- 3 X per week krachttrainen met wat intensieve cardio. Samen 1uur ongeveer.
- op rustdagen zorg ik dat ik 500kcal minder neem dan mijn ADH (=2600 kcal).
Nu vraag ik mij vooral af: op de dagen die ik doorbreng in de gym is mijn ADH 2600kcal + gemiddelde activiteit 700kcal = 3300 kcal. Moet ik mijn voeding hier nu ook 500kcal in mindering brengen? Dus 3300-500= 2800 kcal. Of dien ik op mijn trainingsdagen ook vast te houden aan mijn ADH van 2600kcal - 500kcal?
Iemand die mij advies of wijze raad kan geven?
Alvast bedankt
Ik ben nu 1,5 maand aan het cutten en ben 4 kg afgevallen. Vrij goede resultaten!
Maaar helaas...Ik heb ook spiermassa verloren. Ik wil verder doen want nog steeds hardnekkig vet thv buikspieren, maar heb schrik dat ik verder spiermassa zal verliezen.
Nu zou ik graag eens de mening of het advies willen van de zotte cut-bodybuilders onder jullie!
Mijn belangrijkste principes:
- dagelijks minimum 2gr eiwitten/kg lichaamsgewicht
- tijdens training steeds bcaa's
- verzadigde vetten tot een absoluut minimum beperken.
- ADH verdelen over 6 maaltijden. Vaak is mijn laatste maaltijd savonds wat te zwaar denk ik.
- 3 X per week krachttrainen met wat intensieve cardio. Samen 1uur ongeveer.
- op rustdagen zorg ik dat ik 500kcal minder neem dan mijn ADH (=2600 kcal).
Nu vraag ik mij vooral af: op de dagen die ik doorbreng in de gym is mijn ADH 2600kcal + gemiddelde activiteit 700kcal = 3300 kcal. Moet ik mijn voeding hier nu ook 500kcal in mindering brengen? Dus 3300-500= 2800 kcal. Of dien ik op mijn trainingsdagen ook vast te houden aan mijn ADH van 2600kcal - 500kcal?
Iemand die mij advies of wijze raad kan geven?
Alvast bedankt