XXL Nutrition

ADH vs CUTTEN

gerowin

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
76kg
Vetpercentage
15%
Hallo,

Ik ben nu 1,5 maand aan het cutten en ben 4 kg afgevallen. Vrij goede resultaten!
Maaar helaas...Ik heb ook spiermassa verloren. Ik wil verder doen want nog steeds hardnekkig vet thv buikspieren, maar heb schrik dat ik verder spiermassa zal verliezen.

Nu zou ik graag eens de mening of het advies willen van de zotte cut-bodybuilders onder jullie!

Mijn belangrijkste principes:
- dagelijks minimum 2gr eiwitten/kg lichaamsgewicht
- tijdens training steeds bcaa's
- verzadigde vetten tot een absoluut minimum beperken.
- ADH verdelen over 6 maaltijden. Vaak is mijn laatste maaltijd savonds wat te zwaar denk ik.
- 3 X per week krachttrainen met wat intensieve cardio. Samen 1uur ongeveer.
- op rustdagen zorg ik dat ik 500kcal minder neem dan mijn ADH (=2600 kcal).

Nu vraag ik mij vooral af: op de dagen die ik doorbreng in de gym is mijn ADH 2600kcal + gemiddelde activiteit 700kcal = 3300 kcal. Moet ik mijn voeding hier nu ook 500kcal in mindering brengen? Dus 3300-500= 2800 kcal. Of dien ik op mijn trainingsdagen ook vast te houden aan mijn ADH van 2600kcal - 500kcal?

Iemand die mij advies of wijze raad kan geven?

Alvast bedankt

Ik denk dat je op 15% niet zoveel spiermassa verliest hoor..

• Topic Starter Topic Starter
Tóch is het zo.

Wanneer je calorieën tekort komt, zal je lichaam vetten en aminozuren uit spiereiwitten omzetten in glucose om je van de nodige energie te voorzien. Dus niet alleen vet wordt verbrand.

Toch bedankt voor de tip hoor.

vet wordt geen glucose.

als je bang bent dat je te kort komt en dus (spier) eiwitten gaat afbreken, eet dan wat meer.
zorg ervoor dat je je spieren voldoende voedt.

Ruim voldoende eiwitten en vetten binnen krijgen.

500 kcal afhalen van je daadwerkelijke verbranding. 3300 dus.

Stats: M 1m82 76kg 15% = gewoon op onderhoud gaan zitten en aan je spiermassa werken. Als je al lager wilt, dan max 200cal zakken.

Vetten eten?

vet wordt geen glucose.

als je bang bent dat je te kort komt en dus (spier) eiwitten gaat afbreken, eet dan wat meer.
zorg ervoor dat je je spieren voldoende voedt.

Ruim voldoende eiwitten en vetten binnen krijgen.

Geef es wat meer uitleg over die vetten? Hoeveel innemen? En waar is het goed voor?

Thx

Hallo,

Ik ben nu 1,5 maand aan het cutten en ben 4 kg afgevallen. Vrij goede resultaten!
Maaar helaas...Ik heb ook spiermassa verloren. Ik wil verder doen want nog steeds hardnekkig vet thv buikspieren, maar heb schrik dat ik verder spiermassa zal verliezen.

Nu zou ik graag eens de mening of het advies willen van de zotte cut-bodybuilders onder jullie!

Mijn belangrijkste principes:
- dagelijks minimum 2gr eiwitten/kg lichaamsgewicht
- tijdens training steeds bcaa's
- verzadigde vetten tot een absoluut minimum beperken.
- ADH verdelen over 6 maaltijden. Vaak is mijn laatste maaltijd savonds wat te zwaar denk ik.
- 3 X per week krachttrainen met wat intensieve cardio. Samen 1uur ongeveer.
- op rustdagen zorg ik dat ik 500kcal minder neem dan mijn ADH (=2600 kcal).

Nu vraag ik mij vooral af: op de dagen die ik doorbreng in de gym is mijn ADH 2600kcal + gemiddelde activiteit 700kcal = 3300 kcal. Moet ik mijn voeding hier nu ook 500kcal in mindering brengen? Dus 3300-500= 2800 kcal. Of dien ik op mijn trainingsdagen ook vast te houden aan mijn ADH van 2600kcal - 500kcal?

Iemand die mij advies of wijze raad kan geven?

Alvast bedankt
Waarom de verzadigde vetten tot een minimum beperken?
verzadigde vetten stimuleren de hormoon productie, minder verzadigde vetten eten + minder testo aanmaken. En dat ik net wat je nodig hebt, als je weinig spiermassa af wilt vallen

Waarom de verzadigde vetten tot een minimum beperken?
verzadigde vetten stimuleren de hormoon productie, minder verzadigde vetten eten + minder testo aanmaken. En dat ik net wat je nodig hebt, als je weinig spiermassa af wilt vallen

Ok, bedankt.

Het is niet dat ik u niet geloof... maar,...Ik dacht dat je tijdens de cut-fase best onverzadigde vetten inneemt? Tijdens de bulk kan ik begrijpen dat je die hormonen nodig hebt om spiermassa aan te maken, maar tijdens de cut is dit toch niet het doel...

Kan iemand toelichten?

Welke vetten en hoeveel innemen?

Alvast bedankt!

Ok, bedankt.

Het is niet dat ik u niet geloof... maar,...Ik dacht dat je tijdens de cut-fase best onverzadigde vetten inneemt? Tijdens de bulk kan ik begrijpen dat je die hormonen nodig hebt om spiermassa aan te maken, maar tijdens de cut is dit toch niet het doel...

Kan iemand toelichten?

Alvast bedankt!
Je hebt altijd vetten nodig, ook verzadigde. Qua afvallen zal het niet veel verschil maken, het gaat voornamelijk om je totaal aantal kcal per dag. Vetten worden tijdens het cutten immers omgezet naar energie.

trainingsdagen op onderhoud (adh, 2600), rustdagen adh-500(2100)

Ok, bedankt.

Kan iemand toelichten?

Alvast bedankt!

Ook als je wilt cutten heb je voldoende vetten nodig. (en gewoon eigenlijk alle vetten in balans)
Om de vetverbranding juist te stimuleren en om je hormoonaanmaak op peil te houden.
Tijdens je cut werk je als het goed is ook gewoon door aan je spiermassa. iig om de spiermassa te behouden of wellicht nog te verbeteren.

Dus zorg voor voldoende voeding en zeker goed in je eiwitten en vetten zitten.

Bedankt!

---------- Toegevoegd om 13:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:26 ----------

Is de verhouding 50 %koolhydraten, 30 % eiwitten, en 20% vetten ok?.... Meer of minder dan 2 gram eiwitten per vetvrije massa of totaal lichaamsgewicht?

Thanks

Pak 2-2.5gr eiwitten per kg lichaamsgewicht
1gr vet per kg lichaamsgewicht
de rest carbs.

Je zult zien dat het dan ongeveer op 50%/30%/20% uit komt :)

Als je wilt cutten of bulken, je koolhydraten aanpassen, eiwitten en vetten gelijk houden.

Terug
Naar boven