XXL Nutrition

ADHDennis's Stronglog = Back in Business!!! 2012

ADHDennis

Dutch Bodybuilder
Waardering
18
Lengte
1m86
Massa
95kg
Vetpercentage
15%
Zo, na meer dan een half jaar geteisterd te zijn door blessures ben ik terug.
Ik ben van plan zo gauw mogelijk weer op mn oude niveau te zijn, en om nog sterker te worden dan ik ooit geweest ben.
Ik moet wel weer vanaf 0 beginnen, maar weet je wat het is, een betere motivatie kan je niet hebben toch?
Qua presskracht heb ik naar mijn mening niet zo heel veel ingeleverd na dit half jaar, maar qua spierconditionering en uithoudingsvermogen dus wel.
Wat mn 1RMs op dit moment zijn weet ik niet, ik ben er eigenlijk zelf ook wel benieuwd naar.
Ik ga de komende tijd een 2 daags schema doen, en de meeste oefeningen zal ik doen met 3 sets, met ieder 8 herhalingen. Ik hoop dat ik 4 dagen in de week kan trainen, met nog 1 dag extra in het weekend voor event-trainingen.
Verwacht niet al te veel kracht-hoogstandjes, want ik overdrijf niet als ik zeg dat ik het afgelopen half jaar nog een halter heb aangeraakt, maar ik ben wel van plan in zo snel mogelijk die halters weer de lucht in te slingeren, die deadlifts te tillen, die stones op die platforms te gooien en om met die yokes te rennen.
Opgeven komt niet meer voor in mn woordenboek, of zoals een wijs persoon ooit zei:

Quiters never win, Winners never quit!!!!!!!!

Here we go!

Training vandaag; Schouders, biceps en benen.

Military press
10 x 20kg opwarmen lege barbell
8 x 70kg
8 x 70kg
6 x 70kg, laatste 2 gingen echt niet meer omhoog;).

Biceps curl
8 x 17,5kg
8 x 27,5kg
8 x 27,5kg
8 x 27,5kg

Squat
8 x 70kg
8 x 70kg
8 x 70kg, allemaal easy, maar voel wel mn hamstrings trekken.

Loglift
Elke set clean ik de log 5 keer, en bij de laaste clean press ik hem strict uit.
5 x 45kg lege log, opwarmen.
5 x 65kg
5 x 65kg
5 x 65kg, Pressen gaat easy, maar conditioneel helemaal kapot:-P

Reverse curl
8 x 27,5kg
8 x 27,5kg
8 x 27,5kg, ook makelijk.

Al met al viel het me vandaag niet tegen, ik wist vooraf wel dat ik helemaal opnieuw moest beginnen, maar het valt me niet tegen. De volgende keer kunnen alle gewichten wel omhoog, op die MP na misschien.
Op naar de volgende training, waarschijnlijk morgen.

Houdoe!

Dat is inderdaad alweer lang geleden. Zorg dat je van je fouten leert en niet weer in de kreukels komt te liggen. Beter een tandje minder trainen, maar wel kùnnen trainen, dan er uit liggen. Met spiergeheugen ben je zo weer de oude, dat gaat lekker snel.
Ik had vandaag na 3 weken niet trainen (vakantie) al kramp in de hamstring bij de 3e squatset :roflol:

Dat is inderdaad alweer lang geleden. Zorg dat je van je fouten leert en niet weer in de kreukels komt te liggen. Beter een tandje minder trainen, maar wel kùnnen trainen, dan er uit liggen. Met spiergeheugen ben je zo weer de oude, dat gaat lekker snel.
Ik had vandaag na 3 weken niet trainen (vakantie) al kramp in de hamstring bij de 3e squatset :roflol:
t*ring, 96kg marc?
Ik dacht dat jij altijd zat te klagen dat je maar neit over die 88kg grens heenkwam

t*ring, 96kg marc?
Ik dacht dat jij altijd zat te klagen dat je maar neit over die 88kg grens heenkwam

Ik klaagde vroeger al over 82,5kg :P Trainingsjaren en zéker ook leeftijd dat mee is gaan spelen. Stofwisseling is duidelijk trager geworden.
Ik heb nog even 97 gewogen, maar toen merkte ik dat ik alleen maar vetter werd. So much for an ecto ;) Weeg nu ook geen 96kg meer omdat ik cleaner ben gaan eten, maar ik sta helaas nog niet op de beoogde 8%.

Maar laten we Dennis zijn log niet vervuilen. Als je vragen hebt moet je in mijn topic posten.

Mooi Dennis, tot snel man!

• Topic Starter Topic Starter
Training vandaag; Armen en onderrug

Benchpress
10 x 20kg lege barbell opwarmen
8 x 70kg
8 x 80kg
8 x 80kg
8 x 80kg, laatste 3 gingen wat minder snel omhoog.

Back extension
10 x BW
10 x BW
10 x BW

Deadlift
8 x 70kg
8 x 70kg
8 x 70kg
Veel meer zit er voor deadlift nu nog niet in, ik kan nog geen spanning vasthouden in mn onderrug, zal waarschijnlijk wel komen door mn onderrug blessures van de afgelopen tijd. Maar het opbouwen kan gaan beginnen, stapje voor stapje.

Close grip Benchpress
8 x 70kg
8 x 70kg
8 x 70kg

Incline benchpress
8 x 70kg
8 x 70kg
8 x 70kg

Standing triceps extension
8 x 27,5kg
8 x 27,5kg
8 x 27,5kg

Zoals ik al verwachtte is mn presskracht niet zo heel veel achteruit gegaan, maar het is natuurlijk nog ver van mn oude gewichten af;). Ik ben benieuwd of ik nu weer dezelfde vorderingen kan maken als die ik in het begin van mn trainingscarriere maakte.
Tevens vandaag mn nieuwe speeltje getest, mn homemade barbell jack om schijven te verwisselen tijdens deadlifts, fotos volgen zodra ik uitvind hoe ik ze hier online kant zetten:-P

Houdoe!!!!!!!

Training gisteren,

Military press
8 x 70kg
8 x 70kg
8 x 70kg

Biceps curl
8 x 30kg
8 x 30kg
8 x 30kg

Squat
8 x 80kg
8 x 80kg
8 x 80kg

Loglift (strict)
5 x 45kg lege log, opwarmen.
5 x 65kg
5 x 65kg
5 x 65kg

Reverse curl
8 x 30kg
8 x 30kg
8 x 30kg

Shrugs
8 x 70kg
8 x 70kg
8 x 70kg

Dat was ie, houdoe!

Uploaden via www.tinypic.com ;)

Welke blessures heb je dan zo last van gehad ?

Uploaden via www.tinypic.com ;)

Welke blessures heb je dan zo last van gehad ?

Ik heb een scheur in mn rechter schouderspier gehad, een overbelaste onderrugspier (de linker), een overbelaste/opgerekte pols aan mn rechterkant eneen enkelblessure (opgerekte enkelbanden).

Het meeste last heb ik gehad van die rugblessure, nu nog steeds, af en toe komt hij opzetten voornamelijk als ik te lang sta, maar ook als ik in een verkeerde houding slaap krijg.
Van de rest heb ik niet veel last meer gelukkig, maar het k*tte was gewoon dat ik ze vrijwel allemaal of tegelijk, of kort achter mekaar te verduren kreeg, dus dan lig je er gewoon kei lang uit, met alle gevolgen van dien.

Hierbij ook de pics van mn nieuwe speeltje, Thanks 4 the Url Sanca:cool:

25p1mv9.jpg

30x7nro.jpg

Graag gedaan man, wou graag je nieuw speeltje zien :D

Damn, dan heb je even hennig eronder door gezeten man, iig goed dat je weer bezig bent !

Graag gedaan man, wou graag je nieuw speeltje zien :D

Damn, dan heb je even hennig eronder door gezeten man, iig goed dat je weer bezig bent !

Ja de motivatie zakt je in de schoenen als het zo tegen zit, maar hij is gelukkig weer terug, en nog beter dan eerst.:cool:

Training vandaag,

Benchpress
8 x 80kg
8 x 80kg
8 x 80kg, easy

Lateral pull down
8 x 45kg
8 x 45kg
8 x 45kg

Close grip Benchpress
8 x 70kg
8 x 70kg
8 x 70kg, easy

Bent over row
8 x 60kg
8 x 60kg
8 x 60kg

Incline benchpress
8 x 70kg
8 x 70kg
8 x 70kg

Rackpull (kniehoogte)
8 x 70kg
8 x 70kg
8 x 70kg

Standing triceps extension
8 x 30kg
8 x 30kg
8 x 30kg

Alles gaat al wat makelijker de lucht in merk ik, en dat al na 2 trainingen, als ik deze steigende lijn vast kan houden kan ik binnen het jaar mn oude niveau terug hebben denk ik:cool:, misschien beetje voorbarig, maar ach, je moet toch een doel voor ogen hebben he.:rolleyes:

Dat was ie, houdoe!!!

training vandaag,

Military press
8 x 75kg
8 x 75kg
5 x 75kg, laatste 3 gingen niet meer omhoog, misschien met legdrive erbij wel, maar dan is het een pushpress en ik wil me eerst op raw press kracht richten.

Biceps curl
8 x 30kg
8 x 30kg
8 x 30kg

Squat full
8 x 90kg, redelijk zwaar.
8 x 90kg, lichter
8 x 90kg, easy, volgende keer beter opwarmen denk ik:cool:

Reverse biceps curl
8 x 30kg
8 x 30kg