AndroidHealthClinic

Advies cutten/bulken/op onderhoud

marinus1992

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
80kg
Vetpercentage
15%
Ik ben nieuw op het forum en ben benieuwd naar jullie mening.
Ik was altijd enorm dun en woog slechts 64 kg bij een lengte van 1,90. Ik ben 1,5 jaar geleden begonnen met 4 keer per week sporten en flink bulken en ben inmiddels naar 80 kg gegroeid waar ik op zich best trots op ben. Nu is mijn vetpercentage inmiddels richting de 15/16 procent en ik stoor me een beetje aan mijn "buikje". Ik ben eigenlijk bang om te cutten en weer dun te worden en denk dat ik hier nog niet genoeg massa voor heb. Nu was mijn gedachte om een tijdje op onderhoud te gaan eten. Hoe denken jullie hierover en kan ik hiermee ook mijn vetpercentage verlagen?

Ik ben benieuwd naar jullie mening,
Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

schema posten... 15% cutten tot 10 % en dan cleanbulken. Of op onderhoud. ---------- Toegevoegd om 20:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:35 ----------
Ik ben nieuw op het forum en ben benieuwd naar jullie mening. Ik was altijd enorm dun en woog slechts 64 kg bij een lengte van 1,90. Ik ben 1,5 jaar geleden begonnen met 4 keer per week sporten en flink bulken en ben inmiddels naar 80 kg gegroeid waar ik op zich best trots op ben. Nu is mijn vetpercentage inmiddels richting de 15/16 procent en ik stoor me een beetje aan mijn "buikje". Ik ben eigenlijk bang om te cutten en weer dun te worden en denk dat ik hier nog niet genoeg massa voor heb. Nu was mijn gedachte om een tijdje op onderhoud te gaan eten. Hoe denken jullie hierover en kan ik hiermee ook mijn vetpercentage verlagen? Ik ben benieuwd naar jullie mening, Bij voorbaat dank voor jullie hulp!
Van te cutten (200 tot 400 kcal deficiet) ga je geen spieren verliezen... van minder doen omdat je minder energie hebt wel. Maar goed ik train op bijna nuchter maag na 16 uur IF'n

ben je ook al aan het cutten met je 22% outlaw ofnie?

Ik ben nieuw op het forum en ben benieuwd naar jullie mening.
Ik was altijd enorm dun en woog slechts 64 kg bij een lengte van 1,90. Ik ben 1,5 jaar geleden begonnen met 4 keer per week sporten en flink bulken en ben inmiddels naar 80 kg gegroeid waar ik op zich best trots op ben. Nu is mijn vetpercentage inmiddels richting de 15/16 procent en ik stoor me een beetje aan mijn "buikje". Ik ben eigenlijk bang om te cutten en weer dun te worden en denk dat ik hier nog niet genoeg massa voor heb. Nu was mijn gedachte om een tijdje op onderhoud te gaan eten. Hoe denken jullie hierover en kan ik hiermee ook mijn vetpercentage verlagen?

Ik ben benieuwd naar jullie mening,
Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

Lees je eerst eens in... Er zijn hier zat genoeg topics over!
Welkom btw ;)

Je kan daarmee je vetpercentage verlagen ja, als je na je KT nog zo'n 40min cardio gaat doen om op een kcal tekort te komen.

40min. cardio na KT vind ik wel beetje lang hoor, zou eerder 15min. hiit doen ofzo. en op cardio only dag wat langer cardio als het nodig is.

Recompen!

Trainingsdagen ~5-20% boven onderhoud (4 keer per week)
Rustdagen ~10-30% onder onderhoud (3x per week)

40min. cardio na KT vind ik wel beetje lang hoor, zou eerder 15min. hiit doen ofzo. en op cardio only dag wat langer cardio als het nodig is.

Doet 15min hiit zoveel? Wil je best geloven, maar vind het kcal verbruik tijdens cardio lastig inschatten. Die apparaten geven sws nooit goed aan ???

Recompen!

Trainingsdagen ~5-20% boven onderhoud (4 keer per week)
Rustdagen ~10-30% onder onderhoud (3x per week)

Wat hij zegt als jij precies kan uitrekenen hoeveel je binnenkrijgt en niet zoals een hoop mensen (waaronder ik) 'eet wat de pot schaft' in de avond.

Anders zou ik gewoon je onderhoud uitrekenen, er 300~ kcal onder gaan zitten en een shake extra pakken op je trainingsdagen. Werkt iig (enigszins) bij mij. Als je het echt hard wil aanpakken en de mogelijkheid hebt / bereid bent om op de calorie na nauwkeurig te eten kan je idd recompen.

Terug
Naar boven