MuscleMeat

Advies gewenst beginner

Bekijker

Novice
Waardering
1
Lengte
1m81
Massa
81kg
Beste bodybuilder s,
Toch maar eens advies vragen aan de experts:

Sinds een jaar ben ik een beetje krachttraining gaan doen (hiervoor alleen hardlopen 10-15km per 2 dagen), dit doe ik vooral thuis, ik heb 2 dumbells van 15kg, en doe dan 3x20 dumbell bench press, 3x20 Squad press en 3x20 curl.

Maar ik heb niet echt het idee dat ik echt veel spieren ontwikkel, ik heb wel een licht sixpackje, wat biceps en brede schouders.

Ik voel me vaak wat slap en ben voor mijn gevoel snel uitgeput

Wat zou ik aanpassen volgens jullie?

Ma: rustdag
Di: hardlopen 15km
WO: rustdag
Do: krachttraining (thuis)
Vr: kickboksen
Za: rustdag
Zo: wielrennen 85km

181cm, 81kg, 23 jaar

Eet s'ochtends meestal yoghurt met muesli en een banaan, smiddags 7 boterhammen met pindakaas of 3 eieren. En avonds wat de pot schaft, aangevuld met een proteïne shake.

Wat is je doel? Sterker worden? Meer kracht? Vetverlies? Je alle dagen doet verschillende dingen.

Hoe is je postuur houding ? (rug en nek) Doe je wel eens rek oefeningen ?

Als je geen gym abonnement hebt en wilt, mag ik je dan progressieve calisthenics aanraden ? Convict Conditioning bijvoorbeeld, volg het zelf een paar maandjes nu en ben er erg tevreden mee :)
Tenzij je heel snel bulkende spieren wilt met grote aders, lijkt calisthenics me wat voor jou, gezien je huidige schema.

Ik denk ook dat kracht onbalans in je lichaam je energie beperkt. Aan de oefeningen te zien die je doet, richt je je voornamelijk op Anterior chain (voorzijde lichaam) en negeer je de rug e.d. die zie je ook niet in de spiegel dus veel gemaakte fout.
.... of je hebt weinig glutamine in je lichaam omdat je al veel uitputtende dingen doet :) Overtrained state

Convict conditioning is hartstikke leuk (ik heb het e-book), maar OP is meer gebaat bij 2x per week compounds doen met een full body schema voor kracht. Ik zou een sessie wielrennen of hardlopen eruit halen of inkorten zodat je tijd en energie overhoud voor krachttraining. Lid worden van een gym en de grote barbell lifts gaan doen is dan wel het beste als je thuis geen powercage hebt en zware gewichten. En dan Stronglifts 5x5 2x per week in plaats van 3x.

Beste bodybuilder s,
Toch maar eens advies vragen aan de experts:

Sinds een jaar ben ik een beetje krachttraining gaan doen (hiervoor alleen hardlopen 10-15km per 2 dagen), dit doe ik vooral thuis, ik heb 2 dumbells van 15kg, en doe dan 3x20 dumbell bench press, 3x20 Squad press en 3x20 curl.

Maar ik heb niet echt het idee dat ik echt veel spieren ontwikkel, ik heb wel een licht sixpackje, wat biceps en brede schouders.

Wat zou ik aanpassen volgens jullie?

Ma: rustdag
Di: hardlopen 15km
WO: rustdag
Do: krachttraining (thuis)
Vr: kickboksen
Za: rustdag
Zo: wielrennen 85km

181cm, 81kg, 23 jaar

Eet s'ochtends meestal yoghurt met muesli en een banaan, smiddags 7 boterhammen met pindakaas of 3 eieren. En avonds wat de pot schaft, aangevuld met een proteïne shake.
je eet te weinig vind je het gek dat je jezelf vaak slap voelt en snel uitgeput, wat je opsomt tot aan avond eten is net aan een ontbijtje man.

1 x de week krachttraining gaat ook niet veel uithalen.

• Topic Starter Topic Starter
Iedereen bedankt voor de input :), ik ga me eens verdiepen in progressieve calisthenics, en eens proberen en kijken wat dat is.

Een Gym abbo is helaas niet echt een optie voor mij kwa reistijd, inkorten in het wielrennen lijkt mij een goed plan, het weer is er toch niet meer voor, hardlopen is echter een soort verslaving :rolleyes:.

Ik zal ook meer gaan eten, in ieder geval wat glutamine erbij, en denk dat ik aan havermout ga beginnen in de ochtend.

Ik doe verder wel eens wat strek oefeningen, maar dat is wel minimaal :eyes:

Iedereen bedankt voor de input :), ik ga me eens verdiepen in progressieve calisthenics, en eens proberen en kijken wat dat is.

Een Gym abbo is helaas niet echt een optie voor mij kwa reistijd, inkorten in het wielrennen lijkt mij een goed plan, het weer is er toch niet meer voor, hardlopen is echter een soort verslaving :rolleyes:.

Ik zal ook meer gaan eten, in ieder geval wat glutamine erbij, en denk dat ik aan havermout ga beginnen in de ochtend.

Ik doe verder wel eens wat strek oefeningen, maar dat is wel minimaal :eyes:

Wat gaat die glutamine doen dan?

Terug
Naar boven