XXL Nutrition

Advies nodig / 3 jaar jaar training, niet het beoogde resultaat.

X20XER

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m76
Massa
73kg
Vetpercentage
14%
Ik train nu 3 jaar ca 3x per week.
Ben redelijk gespierd geworden zeker in verhouding met 3 jaar terug maar toch krijg ik iets niet goed onder controle lijkt het.
Naast 3x KT per week doe ik regelmatig cardio, in de zomer vaak elke dag.
In de winter thuis ongeveer om de dag.
Toch blijf ik vet op mn buik houden terwijl de rest van mijn lijf eigenlijk vrij droog is.Ik ben 29, 1.76 en nu 76kg, volgens rekenschema zou ik rond de 2700kcal moeten zitten als ik t goed heb.
Nu heb ik zeker 2 jaar minder gegeten (ca 500kcal minder) dan onderhoud, en toch spieren aangekomen door intensieve training, maar toch ook geen vet verloren lijkt het.
Ik snap er geen hol meer van.
Wat doe ik nou verkeerd? Ik zit nu bijna aan een persoonlijke begeleider te denken :s
Mijn schema is hier te downloaden in volledige vorm:[Link niet meer beschikbaar]
Graag tips!

hoop dat je hier wat aan heb

Helaas is de door u geselecteerde link niet beschikbaar.
Redenen kunnen zijn:
- Ongeldige link
- Het bestand is verwijderd omdat het onze service voorwaarden heeft geschend.

staat er.

je zegt : "doe ik regelmatig cardio, in de zomer vaak elke dag" "Nu heb ik zeker 2 jaar minder gegeten (ca 500kcal minder) dan onderhoud, en toch spieren aangekomen door intensieve training, maar toch ook geen vet verloren lijkt het.
Ik snap er geen hol meer van."

Ik ben geen voedingcoïtuspert maar ik zal je zeggen dat ik 127 kilo was (@ 170 cm:eek:) zo een 2 jaar geleden ik ben naar 90 kilo gegaan door cardio en stricte dieet binnen een jaar 37 kilo afgevallen, maar ik ben daarna weel veel aangekomen dus jojo effect zeg maar, nu ben ik op de goede weg.

Als ik een ding heb geleerd in al deze tijd is dat ik niet wil afvallen maar er beter uit wil zien en groter wil worden. Om dat te bereiken hoef je geen cardio te doen met cardio verbrand je alleen calorien klaar. Om er beter uit te zien/groter worden/vp omlaag halen moet je je voeding aanpassen en als een beest trainen je lifestyle verbeteren zeg maar.

Waarom ligt het niet aan cardio? omdat je dat half uur per dag een uur max doet dat zijn max 7 uurtjes per week (en dat is voor die die-hards). maar een week heeft 24x7=168 uur dus wat denk je dat belangrijker is een goede voeding al die 168 uur of die cardio? ik vind voeding...
ow en kijk zelf maar eens naar marathonlopers... wil je er zo uitzien? ik niet.
en kijk maar eens naar sprinters Usain bolt? nou dat is wel beter toch?...

voeding is de sleutel tot je gewenste resultaten 100 %.

En je traint 3x per week en je hebt niet het beoogde resultaat bereikt (ervan uitgaande dat je idd niet veel vooruitgang heb geboekt). Dus er is blijkbaar iets mis met je training icm voeding toch?

ik zou zeggen kijk goed en kritisch naar je schema naar elke training naar elke set zelfs elke rep. Is het zwaar genoeg? hard genoeg? train je lang genoeg ?ben je kapot na de training? heb je de dag daarna spierpijn? als het antwoord nee is
dan moet je wat veranderen denk ik.
the key tot een goede training is focus en uitgerust zijn, maar als je zoveel cardio doet zal je niet uitgerust zijn om je krachttrainingen te doen.

terug op voeding, wat voor mij erg goed werkt (en ik ben niet de enige) is de koolhydraten terugbrengen eiwitten en goede vetten opkrikken en trainen als een mothe****er. Je carbs beperken tot goede gezonde bronnen zoals rijst aardappels groenten pasta hier en daar een bruine boterham. Regelmatigb eten en bij elke maaltijd een eitwitbron drbij dat is je basis.

qua proteins houd ik het bij kip (zonder vel) magere rund/kalfsvlees, kalkoen, ei.

vetten: olijfolie vooral.

als je je hieraan houdt en je blijft gedisciplineerd volhouden zal je succes hebben...maar dat ligt aan jou

• Topic Starter Topic Starter
[Link niet meer beschikbaar]

hier nog een poging...

Bedankt voor je reactie N76.
Het gekke is dat alle dingen die je noemt ik ook doe...ik loop al 3 jaar achtereen met spierpijn! Elke training doe ik goed.

Als je mn voedingsschema bekijkt zie je ook dat ik heel vaak per dag eet, de goede dingen. Hoeveel bakken kwark en stukken kip moet ik nog opvreten?! Zo ****ing frustrerend soms.

En daarom zou dr es iemand mee moeten kijken, want iets gaat er gewoon niet goed. En ik ben te blind om het te zien. Ja, wat ik zie in de spiegel is niet wat ik wil zien!

Laatst bewerkt:
Ik wilde je file even downloaden om er hopelijk wat nuttigs uit te kunnen halen, maar de download link werkt niet.

Probeer anders eens http://www.2shared.com/.

Als het nog niet lukt, post je train & voedingsschema gewoon los, daarmee kan je verder geholpen worden.

edit: hij werkt nu wel, ik zal de oude link wel aangeklikt hebben.

Wat is je doel nu precies? Als je het vet op je buik weg wilt hebben, zul je moeten cutten. Maar ik ben van mening dat het verstandiger is om te cleanbulken, waardoor je zult groeien en je buik in verhouding minder zal opvallen. Als je maar zorgt dat je clean eet, houd je je vet% in bedwang.

1.5kg kwark per dag trouwens? Lijkt me een beetje teveel van het goede. Probeer 's avonds ook noten toe te voegen.

Laatst bewerkt:
Nu heb ik zeker 2 jaar minder gegeten (ca 500kcal minder) dan onderhoud, en toch spieren aangekomen door intensieve training, maar toch ook geen vet verloren lijkt het.

Dan is het heel simpel, je onderhoud ligt lager dan wat je dacht.

Rekenschema's zijn maar een indicatie, als je geen vet verliest in de cut zul je je calorieën wat naar beneden moeten schroeven.

Ik wilde je file even downloaden om er hopelijk wat nuttigs uit te kunnen halen, maar de download link werkt niet.

Probeer anders eens http://www.2shared.com/.

Als het nog niet lukt, post je train & voedingsschema gewoon los, daarmee kan je verder geholpen worden.

edit: hij werkt nu wel, ik zal de oude link wel aangeklikt hebben.

Wat is je doel nu precies? Als je het vet op je buik weg wilt hebben, zul je moeten cutten. Maar ik ben van mening dat het verstandiger is om te cleanbulken, waardoor je zult groeien en je buik in verhouding minder zal opvallen. Als je maar zorgt dat je clean eet, houd je je vet% in bedwang.

1.5kg kwark per dag trouwens? Lijkt me een beetje teveel van het goede. Probeer 's avonds ook noten toe te voegen.

Mn doel is groeien en mn pens wegkrijgen!
Kan het niet zo zijn dat ik juist te weinig heb gegeten en daardoor een laag metalbolisme had? Maw, je lichaam dacht dat het moest overleven en hield juist vet vast?
Ik probeer zoveel mogelijk te bewegen op een dag, doe nogw at oefeningen voordat ik naar bed ga, heb een crosstrainer gekocht voor als het regent, 3x KT per week... t moet toch een keer genoeg zijn? Ik zie zoveel gasten die wel een strakke buik hebben? T moet toch gvd niet onmogelijk zijn?? Ik wil dr echt alles voor doen, en t lijkt ook of ik dat doe :S

Ik probeer nu juist meer te eten dan de zeg 2100 waar ik op zat, nu zeg 2750, en daarbij de 3xKT. Zoveel mogelijk clean eten en veel eiwitten maar toch redelijk wat koolhydraten vanwege training en cardio. Dus bovenstaande beetje onder t mom van "meer eten en meer bewegen" om je metabolisme tot t uiterste te stimuleren.

Laatst bewerkt:
Te veel lichaamsbeweging, vooral cardio, kan het hormoon cortisol verhogen, wat de afbraak van vet kan tegenhouden. Te weinig slaap kan hetzelfde effect hebben.
Volgens Robb Wolf van: The Paleo Solution

Het hormoon insuline, dat vrijkomt bij het eten van koolhydraten, geeft het lichaam een signaal om vet op te slaan en niet te verbranden.
Door genoeg vet te eten en maar weinig koolhydraten, blijft de insuline laag en krijgt het lichaam juist een signaal om vet te verbranden.
Volgens Jimmy Moore van: Livin La Vida Low-Carb

Dit werkt om van overgewicht af te vallen naar een normaal gezond gewicht.
In hoeverre het ook werkt om van een gezond gewicht nog verder af te vallen naar extreem droog bodybuilders vetpercentage, durf ik niet te zeggen, maar ik vermoed dat het beperken van de insulinereactie nog steeds helpt, maar het ook belangrijk is om een stuk minder calorieën binnen te krijgen dan nodig nodig hebt.

Hey ik heb ff snel gekeken naar je voedingsschema, je eet 4 gram per kg lichaamsgewicht aan eiwitten en je vet inname is maar 12 energieprocent. Zoveel eiwitten heb je niet nodig, ik zou zeggen 2 - 2,5 gram per kg lichaamsgewicht is goed genoeg. + de vetinname wat hoger, Evert ijzer gaf al een onderbouwing hiervoor. Om af te vallen ga ik altijd lager in de koolhydraten zitten, dit werkt voor mij wel echt makkelijkst.

---------- Post added za 11 jun 2011 at 10:10 ----------

Trouwens, waar heb je de Excel vandaan? Of heb je die zelf gemaakt? Best handig en uitgebreid.

Te veel lichaamsbeweging, vooral cardio, kan het hormoon cortisol verhogen, wat de afbraak van vet kan tegenhouden. Te weinig slaap kan hetzelfde effect hebben.
Volgens Robb Wolf van: The Paleo Solution
Niet alleen volgens hem hoor.

Het hormoon insuline, dat vrijkomt bij het eten van koolhydraten, geeft het lichaam een signaal om vet op te slaan en niet te verbranden.
Door genoeg vet te eten en maar weinig koolhydraten, blijft de insuline laag en krijgt het lichaam juist een signaal om vet te verbranden.
Volgens Jimmy Moore van: Livin La Vida Low-Carb
Leuk, maar dat is een wel heel summiere beschrijving van een proces dat maar een klein deel beslaat van wat insuline doet. Insuline is onderdeel van tal van complexe processen, zo helpt het ook juist bij het aanmaken van spiermassa. Als je hier wat mee wilt doen ga je het over carb cycling/timing hebben, niet low carb, en dat zou niet nodig moeten zijn om wat vet te verliezen.

Dat wou ik voorstellen, goede kans dat dat wel werkt. Maar, meer hoeft niet van langere duratie te zijn, het kan ook intensiever. Ik zou me richten op HIIT.

Zou je ook het volume van je trainingen even neer kunnen zetten. En intensiteit wellicht ??? (ga je altijd volluit, hoelang rusten tussen sets, hoelang cardio) Voor de cut, beste catabole trainingen voor vetverlies zijn, cardio doen direct na ontwaken zonder ontbijt (eventueel alleen BCAA's) en cardio direct na KT. Dit omdat insuline laag is evenals de bloedsuikerspiegel. Hou daarmee echter wel rekening dat cardio wat zwaarder aan kan voelen zeker als je het nog niet gewend bent. Ik zou echter niet te weinig gaan eten. Want hoe minder je eet hoe lager je metabolisme word. Je lichaam past zich aan op wat je het geeft daarom heeft voor een lange tijd jezelf uithongeren geen zin. En daar komen ook al die cycles vandaan je lichaam voor de gek houden door te laten denken dat het zo en zoveel voedsel krijgt en vervolgens dagen ertussen te zetten waar dat niet zo is. Lichaam draait dan nog op hoge toeren maar je levert geen brandstof.

Goede bump............... not. TS was voor het laatst eind april online.

moet je bij event ijzer zijn :P

Je eet veeeels te weinig vetten. 35g vetten per dag? Schroef dat maar op naar minimaal 60g. Vetten zijn zo belangrijk. Zwaar onderschat.

Zo... TS starter weer levend...

Veel gebeurd afgelopen jaar.
Hier een foto van Decibel 2012...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Nu 70kg @ 12% (geschat)

Kan ik de topictitel nog aanpassen trouwens??

Misschien voor de medeforumgebruikers wat je nou uiteindelijk geholpen heeft? :)

Ja dat wil ook wel weten wat nu uiteindelijk geholpen heeft.

Ik zit al jaren met hetzelfde probleem, maar ben dan ook al een ouwe vent.

Toch zou ik met 4 BlokJuhz al happy zijn.

Sporten:
maandag: KT
Dinsdag: Boksen
Woensdag: KT + boksen
Donderdag: Rust
Vrijdag: KT
Zaterdag: Rust
Zondag: Rust

Heb verschillende schema's gevolgd maar heb P90X als het meest effectieve ervaren.

Eten:

0700 Brinta + whey shake
1000 Bak kwark
1230 2x boterham pindakaas
1500 Bak kwark
1800 300gr kip + 200gr groene groente
2100 Bak kwark of shake

Zoals je ziet geen aardappelen, pasta of andere koolhydraatrijke voeding tijdens het avondeten. Compleet geschrapt.

Dit doe ik ma/di/wo/vr, donderdag is refeed dag en eet ik friet of buritos of wat ook.
In het weekend probeer ik me zoveel mogelijk aan het schema te houden maar dat lukt niet altijd, lees uitgaan, drank (niet veel) etc.

Terug
Naar boven