woeste beir
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 25
- Lengte
- 1m70
- Massa
- 77kg
- Vetpercentage
- 15%
Dus tussen een 4 daagse split 1x per week een een ub/lb 2x zit bijna geen verschil?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
is dat ergens aan de orde dan?Dus tussen een 4 daagse split 1x per week een een ub/lb 2x zit bijna geen verschil?
is dat ergens aan de orde dan?
TS doet een 3 daagse split ongeveer 2x per week met voldoende volume en ws ook voldoende weerstand dus normaal nauwelijks of geen verschil.
dan heb ik niks gezegd 
Ja maar veel mensen zeggen dat borst ook gewoon een grote spiergroep is op internet. Maar ik snap wat je bedoeltverschil valt wel mee.
Het trainen van bovenkant borst zal RFFNCK het vast nog wel mee eens zijn. De upperchest loopt inderdaad bij velen flink achter omdat ze die te lang overslaan, net als de reardelts die bij sommigen gewoon plat zijn.
Let op maatje,
de borst spier is in feite ongeveer even groot als de complete schouderspier, scheelt vrij weinig in totale afmeting. De schouderspier is eigenlijk ook maar 1 spier en geen 3 spieren. Zoals de grote borstspier er maar 1 is en geen 2.
Als je de schouderspier zou loshalen en plat neer zou leggen dan zou je zien hoe groot het geheel in feite is.
Maar goed, de buikspieren - die zijn flink groter dan borst of schouder en vallen ook niet onder de grote spiergroepen. De groep buikspieren dus rectus abdominus en de obliques samen zelfs niet en dat is heel wat aan spiermassa.
De rug heeft erg veel spieren als groep en met een aantal flink grote spieren, net zoals de benen dat hebben. De benen en rug zijn daarom de grote spiergroepen en de rest scharen we onder de kleinere spiergroepen.
In het algemeen zeggen ze ook dat borst een "grote" spiergroep is terwijl als je logisch nadenkt niet zo is maar over het algemeen zeggen ze van wel en daar kun je niet om heenOf zou dat zijn omdat je met bench press nog veel meer spieren aanspreekt dan alleen borst?
Klinkt iets logischer dan jouw logica bench = oefening in grote 3 dus borst = grote spiergroep.
In het algemeen zeggen ze ook dat borst een "grote" spiergroep is terwijl als je logisch nadenkt niet zo is maar over het algemeen zeggen ze van wel en daar kun je niet om heen
Ja maar veel mensen zeggen dat borst ook gewoon een grote spiergroep is op internet. Maar ik snap wat je bedoelt
Ik heb nooit gezegd dat die zoveel oefeningen nodig heeft, maar 3 is voor mij het minimale.Ja maar ik ben niet 'ze'. Dat jij deze gedachtegang meteen overneemt is iets anders.
En nogmaals dat 'ze' zeggen dat het een grote spiergroep is, wil niet meteen zeggen dat dit zo is en dat hij zo belachelijk veel oefeningen nodig heeft.
Ik heb nooit gezegd dat die zoveel oefeningen nodig heeft, maar 3 is voor mij het minimale.
Kan ik wel begrijpen dat hij dat een keer wil doen, als je je benen dan op die dag gewoon goed aanpakt.
Kan ik wel begrijpen dat hij dat een keer wil doen, als je je benen dan op die dag gewoon goed aanpakt.
Om 2x intensief benen te gaan trainen heb ik geen motivatie voor haha![]()
TS?Misschien telt TS gewoon door de daar op volgende week. Dan is de frequentie weer prima.
Gewoon 1 zware benendag en twee wat lichtere borst & rugdagen.Heb het natuurlijk ook over jou. En tegelijk ook over TS.
Wel zin om 2x pw borst te pompen, maar 2x pw benen is dan weer te veel van het goede?
Die logica snap ik toch echt niet.
True, als je je benen goed genoeg aanpakt kan 1xpw voldoende zijn. Maar dat geldt dan toch ook voor borst?
Gewoon 1 zware benendag en twee wat lichtere borst & rugdagen.
Hij heeft een speciale dag voor benen (met abs)Oke, wat jij wil. Ga jouw logica wrs nooit begrijpen.
Hij heeft een speciale dag voor benen (met abs)
Met borst train je nog schouders & triceps erbij.
Met rug train je biceps & achterkant schouder erbij.
Als je die Borst schouders triceps & rug biceps & achterkant schouder traint is effectiever.
Ik zou het ook fijner vinden om benen 1x in de week goed aan te pakken ipv 2x want benen is over het algemeen niet leuk om te trainen. En als je die borst & etc, en rug & etc 2x per week aanpakt is het effectiever ipv 1x in de week. Want een hele week rust is teveel tenzij je ze zo erg kan aanpakken dat ze dat wel nodig hebben.Je kan je benen wel intensief genoeg aanpakken om 1xpw te doen, maar borst niet omdat je nog tricep en schouder er bij moet doen? Omdat dat effectiever is? Ik vind het allemaal niet echt logisch klinken ..