Fitness Seller

Advies over rust en training a.u.b.

Japio1973

Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
83kg
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum en in de wereld van Fitness & Bodybuilding.
Sinds een kleine 5 weken ben ik hard aan het trainen(1 1/2 uur per dag, elke dag).
Ik doe bijvoorbeeld de ene dag rug,bovenbenen,dijen,kuiten en de andere dag borst,gehele armen enz.
Er zit dus altijd 1 dag rust tussen de spiergroepen die ik train. Is dit genoeg? Te kort? Nogmaals ik ben helemaal nieuw in deze wereld "so bare with me".
Tevens doe ik om de dag mijn buikspieren (crunches, V crunches etc.). Kan ik ook elke dag mijn buikspieren trainen of is het wijzer om toch een dag rust te houden?

Alvast bedankt!!

Of 1 dag er tussen genoeg is kan niemand je zo antwoord op geven.
Als ik naar mijn eigen trainingen kijk dan zeg ik nee is niet genoeg je hebt minimaal 5 dagen herstel nodig en voor een ander is het weer wel of net aan genoeg of juist net niet.
De tijd die je nodig hebt om te herstellen ligt aan hoe intensief de training is, hoe zwaar en hoe hoog het volume per spiergroep.

Ik hou altijd aan 48 tot 72 uur de spiergroepen rust geven. Recente onderzoeken zeggen dat als je na het trainen van een spiergroep deze na 72 uur weer traint, dat dit het optimale is met herstel en lichaamswaarden.

Buikspieren kunnen elke dag.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt :D

Ik hou altijd aan 48 tot 72 uur de spiergroepen rust geven. Recente onderzoeken zeggen dat als je na het trainen van een spiergroep deze na 72 uur weer traint, dat dit het optimale is met herstel en lichaamswaarden.

Buikspieren kunnen elke dag.

48 tot 72 uur rust is voldoende voor mij, kan per persoon natuurlijk verschillen en hoe zwaar je getraind hebt. De vraag is waarom zou je buikspieren elke dag trainen, je pakt deze ook al bij andere oefeningen en naar mijn weten heeft dit ook rust nodig om te herstellen net als ieder andere spier.

Als het je intentie is om ze sterker te maken zou ik alsnog minimaal 1 rustdag houden, als het je intentie is om ze zichtbaarder te krijgen kun je beter aanpassingen doen in je voeding want dit heeft puur met je vetpercentage te maken.

Volgens mij wijkt de rectus abdominis niet gigantisch veel af van de overige spieren in je lichaam als het gaat om de reactie op trainingsprikkels. Het lijkt me sterk dat deze 2-3 keer zo snel herstelt.

Terug
Naar boven