MuscleMeat

Waarom is Stronglifts 5x5 de meest populaire routine voor beginners? En bijvoorbeeld greyskull LP niet.

Bezoekers in dit topic

Nee, al is het grote verschil tussen de 2 gewoon lineaire progressie per training vs per week. Van wat ik nog weet van mijn stronglift attempt was dat 50% 1RM eerste training van de 2 verschillende, dan A/B elke training verhogen met 2.5kg. Dan zit je na paar weken gewoon op je originele 5rm.
Klopt, in de madcow varianten ga je 1 x per week verhogen. Inmiddels werd de 2,5 Kg per training ook te zwaar voor mij, dan ben je effectief steeds aan het failen en deloaden. De madcow variant heeft 1 'light' day waarin je extra volume pakt, om je voor te bereiden op de 'PR' dag.
 
Greyskull LP is beter geschikt voor beginner. staar je niet blind op de 2.5kg elke training, elke week. als je dat niet haalt blijf je gewoon even hangen.

het is trouwens 2.5lbs UB en 5lbs LB.

Het belangrijkste is dat je zelf als sporter gelooft in wat je doet, en er met volle focus mee bezig blijft. tegenwoordig wordt er zoveel online gelult, dat mensen teveel onzin lezen en er onzeker van worden, zeker als ze even blijven steken op bepaald gewicht.
 
Die laatste zin is inderdaad het belangrijkste, het schema is eigenlijk ondergeschikt aan je inzet en (wat ik gemerkt heb) regelmaat
 
Back
Naar boven