XXL Nutrition

Advies sportschool

slater

Cool Novice
10 media-items
Waardering
2
Lengte
1m79
Massa
92kg
Vetpercentage
10%
De titel lijkt mij al vrij duidelijk, als je advies zou moeten geven aan een sportschool, wat zou je deze dan aanbevelen om een goeie hardcore afdeling te beginnen??

Waarom, omdat we hier bij ons in het dorp een nieuwe sportschool krijgen die wil voldoen aan de eisen van jong en oud, jong krijgt hier dus een aparte ruimte om in te trainen. En als we ideen hadden konden we deze doorgeven. Ik ben dus wel van plan om hier een aantal ideen door te geven, maar niet zonder overleg met jullie natuurlijk:p.

Ik hoop dat jullie nog wat handige en bruikbare tips geven...

alvast bedankt:D

Een breder scala aan losse gewichten en dumbbells, ipv gewichten tot 10kg etc.

Wat wil je zelf? kwestie van uit typen en opsturen...lijkt mij:)

Squatrek met spiegel, barbells, bench press rek, incline bench press rek, decline bench press bankje, dumbbells tot 40/50 kg, pull/chin-up stang en 1.25 + 2.5 kg gewichten (belangrijk ivm het verhogen van je gewicht) Dit lijkt me zowiezo handig om te hebben.

• Topic Starter Topic Starter
ik zat al zelf te denken aan:
- dumbbless tot 50 kg
- powertec power rack incl bench en halterset 140kg 2stuks
- olympische baar 220cm belastbaar tot 450 of 700 kg (zwart)
- olympische baar 152cm
- ez stang
- nog 280 kg haltersets
- powertech lat machine/basic line lat tower
- chin up
- dips

wat zie ik hier nog over het hoofd?????

Leg press?

jeffa, zou je niet beter dan een paar powerracks neer kunnen zetten, en hier in een bench die je incline/flat/decline kan zetten, zodat je eventueel met een paar tegelijk kan benchen..?

jeffa, zou je niet beter dan een paar powerracks neer kunnen zetten, en hier in een bench die je incline/flat/decline kan zetten, zodat je eventueel met een paar tegelijk kan benchen..?

Dat zou kunnen. Je kan ook gewoon een 'vaste' flat bench press kunnen vragen. En dan een incline bench met een los bankje, dus dat je een decline bench erin kunt schuiven.

Squatrack/power racks ZONDER spiegel, dumbbells, 1.25kg maar ook 0.5kg gewichten. Misschien wat platforms voor oly lifts, reverse hyper, high low lat pully voor pull0throughs en ab work. Nog wat benches voor de bench-liefhebber, en verscheidene stangen voor pull/chin-ups en een dip-station. En natuurlijk een shitload aan 20kg oly barbells + RONDE gewichten, oly of w/e, maar geen 12-vlakkige ofzo. Die zijn shit om mee te dead/olympic liften:)

Kan me alleen niet voorstellen dat er Gyms zijn dit gaan kopen, als de doepgroep 'jong en oud' is.
Tegenwoordig krijg je alleen maar die Healthcity/Wellness shit, met gewichten tot 10kg (= voor jong & oud haha).

Waarom squatrek zonder spiegel?

wouter g ik zal je wat laten weten als het klaar is:P

ja waarom zonder spiegel, lijkt mij juist handig omdat je op die manier kan zien of je techniek goed is, wat je natuurlijk wel krijg zijn die superdudes die hun 30 cm biceps gaan showen..

en als je naar de lange olympische stangen kijkt, zou je die dan tot 700kg of tot 450 kg belastbaar aanschaffen..?

haha, dat is precies wat het was, en daaraan voldeed het niet aan de eisen van de jongere sporters, en dat is precies waar ze nu WEL op doelen gelukkig:D:D

Ik weet niet of een sportschool voor powertec zou gaan. Maar een powerrack is zeker een aanwinst!

luukje, waarom geen powertec..??

Waarom squatrek zonder spiegel?

Omdat spiegels voor breezahs zijn die zich iedere 4 minuten moeten bewonderen, ook voor de spiegel van het squat rack.
Dat, en je kan niet goed op je techniek letten als je in de spiegel kijkt.

Ohja, ook not een (sumo) deadlift platform voor band pulls!

luukje, waarom geen powertec..??

Powertec is wel stevig, maar er is beter te vinden. Zo zag ik in een sportcentrum waar ik les krijg er een van Hammer strength als ik het goed heb. Zag er nog vele malen degelijker uit. Voor de rest is er absoluut niets mis met Powertec hoor;) heb er zelf ook een.

Verder zou ik inderdaad nog een leg press, goeie set zware dumbbells en misschien een paar stangen die zwaarder dan 200 kilo belastbaar zijn.

Powertec is wel stevig, maar er is beter te vinden. Zo zag ik in een sportcentrum waar ik les krijg er een van Hammer strength als ik het goed heb. Zag er nog vele malen degelijker uit. Voor de rest is er absoluut niets mis met Powertec hoor;) heb er zelf ook een.

Powertec is inderdaad geen professionele gym-equipment, dan kom je toch in een veel hogere prijsklasse terecht en dat is natuurlijk niet bepaald betaalbaar voor gebruik in een gemiddelde homegym ;) Powertec is daarentegen echter uitermate geschikt voor homegyms en een van de beste qua prijs en kwaliteit!

Powertec is inderdaad geen professionele gym-equipment, dan kom je toch in een veel hogere prijsklasse terecht en dat is natuurlijk niet bepaald betaalbaar voor gebruik in een gemiddelde homegym ;) Powertec is daarentegen echter uitermate geschikt voor homegyms en een van de beste qua prijs en kwaliteit!

Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar het ging hier volgens mij ook om een sportschool. Verder is het powerrack top!

Terug
Naar boven