Fitness Seller

Advies

Tapesto

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
91kg
Yo! Nieuw hier en zou het erg tof vinden als jullie advies willen geven wat betreft vetverlies/afvallen. Samen met verschillende vragen tussendoor.

Ik heb zoveel mogelijk stickies en andere relevante topics gelezen waardoor ik hopelijk niet meteen als een 'nee-he-nog-zo'n-r*tard' overkom.

Ik zal mijn stats en voedingsschemazo nauwkeurig mogelijk noteren hier onder, zover ik dat tot nu kan, laat het me weten als het eventueel uitvoeriger moet.

Lengte: 1,79
Gewicht: 110
Geslacht man
Leeftijd: 20 jaar

(Aan de hand van de Formule van Harris-Benedict)
BMR: 2332
Onderhoud: 3207
Vetpercentage lukt me niet op dit moment om te meten.

Dagelijkse eetpatroon:

09:00 - Twee volkoren sneetjes brood met sandwich spread naturel, melk (mager, glasvol) - of- pindakaas als beleg
11:00 - Bak yoghurt (mager)
13:00 - Twee volkoren sneetjes brood met kipfilet, melk (mager, glasvol) -of- gekookte ei zonder eigeel op volkoren brood
15:00 - Stuk fruit (appel)
18:00 - Avondeten (aardappelen (3), 6 lepel groenten, vlees (kip of karbonade) -of- wit rijst met groenten en stukjes kipfilet
21:00 - Stuk fruit (appel) of bak yoghurt (mager)

Tussen dit alles drink ik zo'n 2-4 liter water, ook met het avond eten drink ik gewoon water.

Ik heb zelf zo'n idee dat dit niet genoeg kcals zullen zijn, maar ik weet niet wat ik er zo nog tussen kan gooien omdat ik bang ben dat iets anders teveel slechte eigenschappen zullen bevatten. In ieder geval is het niet mijn doel om mijn lichaam in een winterslaap te zetten dus als iemand hier advies heeft eventueel? bijvoorbeeld is het ok om in plaats van 1 ei 3 eieren te doen?

Zaterdag's is een ''pret'' avond voor de avondeten, iets om in de normale week naar uit te kijken, alsnog let ik op de hoeveelheid maar voor avondeten zou dit bijvoorbeeld pannenkoeken of een pizza (hawai) zijn, voor de rest word er geen andere onzin getolereerd.

Ik ben net weer begonnen met fitness en zwemmen na een tijdje eruit te zijn geweest, dus ook qua conditie ben ik dit weer aan het opbouwen.
Ik begin met 20 minuten cardio in de sportschool (10 minuten intervals, 1 minuut rennen, 1 minuut lopen) op de loopband. 5 minuten roeien en 5 minuten crosstrainer. (3 keer per week)
Zwemmen gebeurt elke vrijdag, half uur lang stevig baantjes trekken.

^ Vraag hierbij is, is het verstandig om, en dan puur kijken met het doel vetverlies en afvallen, om ook kracht training erbij in te gooien? Ik lees namelijk verschillende meningen/punten hierover. Bijvoorbeeld dat het verstandig is wel te doen omdat je spieren namelijk dan meer verbranden in de rust periode, maar een ander zegt bijvoorbeeld dat het nutteloos is om twee dingen te willen, zowel spieren opbouwen als vet willen verbranden.

P.S Woah shit sorry voor de enorm lakkende titel, vergeten iets beters in te zetten voordat ik dit poste
P.P.S Ik ga zelf van de week uitvogelen hoeveel KCAL alles bevat wat ik eet zodat ik zelf ook weet als dit 30%< onder mijn behoefte zit of niet.

Laatst bewerkt:
ik zou je yoghurt vervangen door kwark(meer eiwitten en vult beter).
Sandwichspread is net mayo...dus dat vervangen door magere kalkoenfilet(evt met boter).
Witte rijst vervangen door complexe koolhydraten zoals zilvervliesrijst/ volkorenpasta.En of kip/of witvis(pangafilet/koolvis).
Hmm verder..zorgen dat je vanaf de ochtend tot en met de avond, de inname van koolhydraten afbouwt.
Krachttraining moet je erbij doen zeker als je afvalt. Je blijft dan strak en spieren verbranden meer vet. Wel zou ik veel herhalingen doen en lichte gewichten...bouw je je spierconditie op en je verbrand dan ook vet.
Veel succes!

ik zou je yoghurt vervangen door kwark(meer eiwitten en vult beter).
Sandwichspread is net mayo...dus dat vervangen door magere kalkoenfilet(evt met boter).
Witte rijst vervangen door complexe koolhydraten zoals zilvervliesrijst/ volkorenpasta.En of kip/of witvis(pangafilet/koolvis).
Hmm verder..zorgen dat je vanaf de ochtend tot en met de avond, de inname van koolhydraten afbouwt.
Krachttraining moet je erbij doen zeker als je afvalt. Je blijft dan strak en spieren verbranden meer vet. Wel zou ik veel herhalingen doen en lichte gewichten...bouw je je spierconditie op en je verbrand dan ook vet.
Veel succes!

Witte rijst is volgens mij gewoon prima, zijn volgens mij gewoon complexe carbs. In zilvervliesrijst zit gewoon meer vezels en wat andere dingen.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties zo ver! Appreciate it.

Yoghurt ga ik vervangen met kwark, moet geen enkel probleem zijn, ik heb gelezen dat het ook goed is om dit voor het slapen te eten?

Ik was onder de indruk dat sandwich spread natural erg mager zou zijn, maar dit kan ik vervangen voor kipfilet dus dat is ook geen probleem.

Ook zeg je dat ik de inname van koolhydraten af moet bouwen, ik neem aan dat het dan verstandig is om s'ochtends/s'middags brood te eten en s'avonds zo min mogelijk aardappelen ook? Aangezien daar mijn meeste koolhydraten in zitten.

Ik ben alleen als de dood dat dit echt lang niet genoeg kcal's zullen zijn als ik kijk naar mijn energiebehoefte, dat ik dan in de beruchte spaarstand kom, dat je lichaam je spieren aanspreekt in plaats van het vet, is dit inderdaad zo of hoef ik mij hier niet zo'n zorgen over te maken, want om eerlijk te zijn is het honger gevoel niet zo sterk aanwezig en voel ik me wel goed vol na het eten.

Laatst bewerkt:
Zowiezo geen brood, echt bbers eten rijst :mad:

killy we moeten het niet te moeilijk maken...hij kan later brood nog vervangen door rijst :).

---------- Post added ma 13 jun 2011 at 09:51 ----------

Bedankt voor de reacties zo ver! Appreciate it.

Yoghurt ga ik vervangen met kwark, moet geen enkel probleem zijn, ik heb gelezen dat het ook goed is om dit voor het slapen te eten?

Ik was onder de indruk dat sandwich spread natural erg mager zou zijn, maar dit kan ik vervangen voor kipfilet dus dat is ook geen probleem.

Ook zeg je dat ik de inname van koolhydraten af moet bouwen, ik neem aan dat het dan verstandig is om s'ochtends/s'middags brood te eten en s'avonds zo min mogelijk aardappelen ook? Aangezien daar mijn meeste koolhydraten in zitten.

Ik ben alleen als de dood dat dit echt lang niet genoeg kcal's zullen zijn als ik kijk naar mijn energiebehoefte, dat ik dan in de beruchte hibernation mode kom, dat je lichaam je spieren aanspreekt in plaats van het vet, is dit inderdaad zo of hoef ik mij hier niet zo'n zorgen over te maken, want om eerlijk te zijn is het honger gevoel niet zo sterk aanwezig en voel ik me wel goed vol na het eten.
Spieren worden in het laatste stadium pas afgebroken..

Neejoh, gelijk goed beginnen is het halve werk.

Goed beginnen = sneller resultaten = niet na 3 maanden afhaken

Witte rijst is volgens mij gewoon prima, zijn volgens mij gewoon complexe carbs. In zilvervliesrijst zit gewoon meer vezels en wat andere dingen.

Kan in de bulk idd prima, bloedglucosespiegel zal wat hoger en je zal wat sneller gewicht tenemen, met cut/precontest overgaan naar zilvervlies.

Neejoh, gelijk goed beginnen is het halve werk.

Goed beginnen = sneller resultaten = niet na 3 maanden afhaken

this

ja kan beter goed beginne dan dat ie later onder ogen te zien krijgt wat ie allemaal nog moet gaan eten. (A) dus rijst rijst en rijst. . na niet te veel rijst.

heb gister iets te veel van genome nu ben ik misselijk xD

Temperament y u no real bber !

coz i know i made that mistake what you described ;)

this

ja kan beter goed beginne dan dat ie later onder ogen te zien krijgt wat ie allemaal nog moet gaan eten. (A) dus rijst rijst en rijst. . na niet te veel rijst.

heb gister iets te veel van genome nu ben ik misselijk xD

Is geen probleem zolang het volkoren is imo. Dat zout, meer of minder vezels ten opzichte van rijst boeit echt niet. Dan drink je maar meer water (of groene thee). Als je geen rijst eet of kan eten dan eet je bijvoorbeeld voor 75gram rijst gewoon 3 volkoren brood afgestemd op je behoefte.

---------- Post added ma 13 jun 2011 at 10:12 ----------

Kan in de bulk idd prima, bloedglucosespiegel zal wat hoger en je zal wat sneller gewicht tenemen, met cut/precontest overgaan naar zilvervlies.

Heeft toch eerder met GI te maken? Zolang je voeding erbij eet dat laag in GI zit maakt het voor je bloedglucosespiegel niks uit.

Cool! Ik neem dit alles mee in mijn voedingschema, dus dit aangepast is er verder niks op aan te merken?

Heb overigens nog wat alternatieve manieren van cardio gelezen zoals touwspringen en gewoon lekker joggen in de ochtend, samen met push ups en sit ups, ik heb er in ieder geval zin in en ben goed gemotiveerd, bedankt tot zover!

Overigens nog een laatste vraag

Is het verstandig om s'ochtends bij het opstaan eerst te eten of gewoon op een nuchtere maag joggen?

Laatst bewerkt:
Misschien is dit handig.

Kan je mooi alles inzetten wat je op een dag eet en 't wordt allemaal voor je uitgerekend. Kan je precies zien hoeveel kcals je binnenkrijgt.

Btw.. dit is mijn schema dus niet klakkeloos overnemen he :p

Bijlagen

Cool! Ik neem dit alles mee in mijn voedingschema, dus dit aangepast is er verder niks op aan te merken?

Heb overigens nog wat alternatieve manieren van cardio gelezen zoals touwspringen en gewoon lekker joggen in de ochtend, samen met push ups en sit ups, ik heb er in ieder geval zin in en ben goed gemotiveerd, bedankt tot zover!

Overigens nog een laatste vraag

Is het verstandig om s'ochtends bij het opstaan eerst te eten of gewoon op een nuchtere maag joggen?
Eten voordat je gaat joggen..iets lichts zoals fruit...en als je klaar bent ga je echt ontbijten...Je lichaam heeft om de 3 uur voedsel nodig...als je slaapt zou er eigenlijk ook een eetmoment moeten zijn...daarom moet je 's ochtends echt iets eten. En je krijgt meer energie..want ik zou echt niet kunnen joggen op nuchtere maag, krijg ik gewoon hoofdpijn van.

Weeral bedankt Otherwizethen. : )

Aangepaste voedingschema

09:00 - Twee volkoren sneetjes brood met kipfilet, melk (mager, glasvol)
11:00 - Bak magere kwark
13:00 - Twee volkoren sneetjes brood met pindakaas, melk (mager, glasvol) -of- gekookte ei op volkoren brood
15:00 - Stuk fruit (appel)
18:00 - Avondeten 8 lepels groenten, vlees (kip) -of- zilvervliet/wit rijst met groenten en stukjes kipfilet
21:00 - Bak magere kwark

Ik ga morgen meteen de hoeveelheden checken en hoeveel kcal dit nou in totaal is. (omdat ik niet alles in huis heb nu en morgen pas de winkels weer open zijn.)

P.S Life Starts Now als ik thuis ben ga ik dat zeker checken, thanks!

Laatst bewerkt:
Kijkend naar mijn schema die ik heb gepost zijn er aanbevelingen om op een bepaald tijdstip cardio/KT te gaan doen?

Hmm ik weet daar kan ik je niet mee helpen. Ik zelf train het liefst rond 20.00

Terug
Naar boven