MuscleMeat

Afvallen en dan pas krachttrainen, of tegelijk?

Chakirhdr

Novice
Waardering
0
Lengte
1m67
Massa
84kg
Hallo iedereen

Ik ben nu een maand bezig met afvallen (vet/gewichtsverlies). Ik ben al 7kg vermagerd door gezonder te eten en 30-40 minuten op 15% helling te snelwandelen. Maar mijn uiteindelijke doel is om af te vallen maar ook kracht te trainen en breder gebouwd te zijn (niet al te veel massa, liefst afgelijnd).

Mijn vraag nu is of ik cardio en krachttraining kan doen zonder elkaar tegen te werken. (spiermassa kweken en wegwerken door cardio)

Kan ik dus gewoon een training doen van bv:

borst + armen erna (30-40min 15% helling snelwandelen)
schouder+rug erna (30-40min 15% helling snelwandelen)
benen + buik erna (30-40min 15% helling snelwandelen)

Hiermee heb ik als doel om vet/gewicht te verliezen en al tegelijk spieren op te bouwen voor wanneer mijn vetten weg zijn.

Ik heb al veel informatie proberen zoeken op google... maar allemaal andere antwoorden. Ik heb deze forum ontdekt en hier lijken me wel veel mensen te zijn met ervaring.

Sinds kort ben ik ook begonnen aan een 5+2 slankplan van body & fit, dit houdt in:

yoghurt+haver (ontbijt)
smart protein bar of stuk fruit (snack)
smart protein shake (middag)
smart protein pancakes (avondmaal)

Ik ben bang dat dit teveel proteinen zijn en dat ik hierdoor ga verdikken (al hoewel dit bedoeld is als afslank methode)

ik heb geen raad, dus aub help me!

groeten
Chakir

Altijd KT erbij doen. Niet omdat je veel gaat groeien in de cut maar het helpt spierbehoud en ook de vetverbranding.

Teveel eiwit zal niet snel het probleem zijn. Beter letten op je carbs.

Altijd KT erbij doen. Niet omdat je veel gaat groeien in de cut maar het helpt spierbehoud en ook de vetverbranding.

Teveel eiwit zal niet snel het probleem zijn. Beter letten op je carbs.

this.

ik zou je niet teveel bezig houden met van die speciale afval schema's maar gewoon IIFYM en KT/cardio.

maar als dit je bevalt en het werkt hoef je er niet mee te stoppen.

veel mensen die amper wat van dbb weten denken dat cutten altijd afvallen is en naast vet ook spiermassa verliezen.
Niet hiervan is waar als je weet hoe je het aan moet pakken.
Je kan prima in spiermassa groeien en vet% verlagen. ook als naturel.
laat je niet gek maken, en zoek een goede trainer.

veel mensen die amper wat van dbb weten denken dat cutten altijd afvallen is en naast vet ook spiermassa verliezen.
Niet hiervan is waar als je weet hoe je het aan moet pakken.
Je kan prima in spiermassa groeien en vet% verlagen. ook als naturel.
laat je niet gek maken, en zoek een goede trainer.

als beginner is dat best wel te doen ja( heb ik zelf ook gedaan), alleen hoe meer je cut hoe minder je aan spiermassa aan zal kunnen komen.

het is verder ook niet optimaal.

• Topic Starter Topic Starter
Dank jullie voor alle antwoorden, dit helpt me zeker om verder op weg te kunnen gaan.
Mijn doel is gewoon om nog een 10 a 15kg af te vallen, of alle sinds mijn vet rond mijn buik/benen te verliezen. Als Krachttraining hiermee helpt zal ik het zeker doen, hopelijk duurt het niet lang meer vooraleer ik volop kan concentreren om spieren te kweken

Laatst bewerkt:
Krachttraining moet altijd de basis zijn.

Sinds kort ben ik ook begonnen aan een 5+2 slankplan van body & fit, dit houdt in:

yoghurt+haver (ontbijt)
smart protein shake (middag)
smart protein pancakes (avondmaal)

:(

Zonde van het geld man. Gewone voeding is altijd beter. Daarnaast wordt B&F hier niet aangeraden omdat ze hebben gesjoemeld met hun producten en klanten hebben misleidt.

Nog niet genoemd hier: een full body schema werkt beter dan een split schema.

Inderdaad, beginnen met een 3 daagse fullbody is een aanrader :) Succes!

Zie ook:
"Een krachttraining is te intensief om vetten te verbranden. Maar ook voor krachttraining geldt dat het de vetverbranding na de training stimuleert. Dit effect kan tot wel twee dagen aanhouden. Op langere termijn neemt ook de hoeveelheid spiermassa toe. Spieren verbranden meer calorieën, dus de ruststofwisseling neemt toe."
http://www.gezondheidsnet.nl/bewegen/5-vragen-over-vetverbranding

36l2g.jpg

Ik doe gewoon KRACHT en dieet tegelijk......... het zal enkel een stuk langer duren om te herstellen na een training.. dus je kan minder vaak sporten doordat je onder je behoefte eet / /
Dit geldt voor mijn lichaam..
Ik heb zelf NOOIT last gehad van ''merkbaar'' spierverlies als ik weinig at.. ook al at ik 50gram eiwit en 2000kcal.. en ik ben 1m88

Je merkt het vanzelf wel als je ECHT te weinig eet.. GEEN energie meer.. SUF gevoel.. depressief en snel geeriteerd door alles en iedereen..
Denk je van de OORLOG?????????? die soldaten marcheerde elke dag 40km ofso op weinig en slecht voedsel.. .. en die waren al hun spieren kwijt?? Uhhhhh

DUS... een beetje honger in de middag kan ook geen kwaad.. ik eet liever smiddags wat minder en savonds gewoon normaal

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven