MuscleMeat

Afvallen maar toch veel eten?

reiniero

Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
68kg
Heey beste fitnessers,

ik ben nieuw hier op het forum en nog niet zo heel lang bezig met fitness 6 maanden ongeveer.

Maar nu heb ik al eens het een en ander gelezen en ik wil eigenlijk graag wat afvallen (vet wegwerken) vooral rond mijn buik voor een six pack, ik ga 3x per week soms 4x per week fitnesse rond anderhalf uur.
En train buik 2x in de week.

maar nu zie ik overal staan dat je veel moet eten, maar ik vraag me dan af, hoe wil je dan afvallen? Mijn grote vraag is dus, ik wil graag afvallen hoe kan ik dat het beste doen?

mijn afmetingen :

181cm lang
68 kilo
18 jaar oud

Laatst bewerkt:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/cutten-begin-112937/

maar als je nu maar 68 kilo weegt vraag ik me af wat er nog gaat overschieten als je nog vermagerd... mss eerst heel rustig wat massa opbouwen, zonder daarbij in vet aan te komen (in de gaten houden dan!)

bereken je dagelijkse behoefte aan kcal, stel een goed schema op, en lees veel stickies en dergerlijke!

Op dit forum moet je van alles wat je leest realiseren dat je onderscheid moet maken tussen:
-Mensen die spiermassa willen pakken
-Mensen die vetmassa willen verliezen

Wil jij spiermassa kweken zul je boven onderhoud moeten eten, dat is wat 75% van dit forum ongeveer wilt dus je vaker zult lezen ;)... Jij daarentegen wilt je sixpack showen dus zult het minimale vetlaagje dat je momenteel hebt moeten wegwerken dmv. onder onderhoud te eten of op onderhoud en cardio toe te voegen.

Persoonlijk zou ik met jouw gewicht (68kg bij 1.81m) clean bulken en spiermassa kweken zodat het cutten (vet kwijk raken) vervolgens gemakkelijker zal gaan...

Hint: Lees stickies

Wat wil je met die foto aangeven?
post in plaats van die foto is een voedingsschema;)

En ja met veel eten kan je afvallen, dit doe je door goed te eten.
Als je veel te weinig eet heeft je lichaam geen energie en met 4 keer in de week sporten denkt je lichaam dat die in een concentratiekamp zit en te weinig voeding krijgt waardoor alles wat binnenkomt direct als speklaag word opgeslagen.

Laatst bewerkt:
cleanbulken , bij cutten blijft niet veel massa meer over

IMo lijk je zwaarder op die foto da 68 kilo, gegeven je lengte. Maar ik zou zeker niet gaan afvallen in jouw plek. Vreten en bulken, goed op die buikspieren gaan trainen en vervolgens cutten, dan zal je wel een sixpack zien. Of dat nog voor de zomer zal lukken betwijfel ik wel ...

• Topic Starter Topic Starter
en wat bedoelen jullie met clean bulken? gewoon veel eten maar wel GOED eten? en cutten? afvallen?

en wat bedoelen jullie met clean bulken? gewoon veel eten maar wel GOED eten? en cutten? afvallen?

clean bulken is eigenlijk gewoon boven onderhoud eten d.m.v. 'schoon' voedsel opgesteld in een voedingsschema samengesteld.

Maar eigenlijk bedoelen ze dat je daarbij nog rond de 20% boven onderhoud moet eten en niet meer dan dat; zodat je niet veel vet bijkomt.

Terug
Naar boven