Wel, met mijn luie reet ben ik al mijn hele leven aan het sporten en cardio, maar ineens (vanaf mijn 46ste) is er zonder reden 55kg bijgekomen in 5 jaar tijd, na de eerste 10 kg ben ik dan ook begonnen met op mijn voeding te letten, maar een jaar later waren er nog eens 10kg bij, dan begonnen met keto, joepie eerste week 3 kilo minder, nadien in record tempo verder gestegen tot 120kg bij een lengte van 170cm, nu 115kg. Ik drink geen alcohol en eet geen tussendoortjes en totaal geen koolhydraten meer vanwege een insulineresistentie.
Na vijf jaar gewicht zien stijgen zonder oplossing te zien werd verder onderzoek gedaan. Zwaar vertraagde schildklierwerking en oestrogeendominantie tengevolge van een autoimmuunziekte. Blijkt dat mijn luie reet behoefte heeft aan schildklierhormonen en oestrogeenblokkers, met een verder verbod om nog diet te volgen en de cardio te beperken vanwege de risico's op hartkwalen tengevolge van de medicijnen. Bewegen blijft natuurlijk wel belangrijk. De eerste twee weken van de behandeling ben ik totaal geen gewicht verloren, maar ook niet meer bijgekomen, maar ik voelde me wel al een stuk beter. Nu nog eens 3 weken later, zijn de eerste 5kg terug verdwenen en zit ik terug boordevol energie.
Ja, soms heb je meer nodig dan een luie reet te bewegen en zijn chemcalien een noodzakelijk kwaad.