XXL Nutrition

afvallen zonder sport

Yono

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
80kg
Hey allemaal, na een tijdje mee te lezen besefte ik dat jullie me misschien wel kunnen helpen. Als alleenstaande mama van 2 kleine kindjes zonder een echt opvangnet voor de kinderen is het voor mij niet zo makkelijk om regelmatig naar de sportschool te gaan. Ik vroeg me dus af of het ook mogelijk is af te vallen zonder sport. Eventueel met maaltijdvervangers, fat blockers, .... Wie weet raad?

Wees creatief, je hebt geen sportschool nodig om te sporten. Wat dacht je van hardlopen, krachtoefeningen met het lichaamseigengewicht of met zandzakken, boomstammen etc...ik zie regelmatig hardlopende moeders met een buggy er voor (ja echt!). Misschien met 2 kleine kinderen wat moeilijker, maar het is maar een idee.

Kan zeker, een bekende van mij is van 102 naar 82 gegaan zonder een minuut in de sportschool te hebben doorgebracht (100% zekerheid). Nou is het van kg 100+ met slecht eten makkelijk om af te vallen (als je echt wilt) door gezond te eten. Vanaf 80 KG wordt het wellicht iets lastiger maar als je discipline hebt kan er zeker een kilo'tje of wat vanaf.

Mijn advies luidt: goed eten (!) met de nadruk op ETEN.

Als je echt graag wil, zijn er vrijwel altijd mogelijkheden. Hoe graag wil je afvallen/sporten?

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou toch heel graag een 10 kilo eraf krijgen. Echt ongezond eet ik niet maar wegens de drukte is soms een snelle hap veel makkelijker.

Ik zou toch heel graag een 10 kilo eraf krijgen. Echt ongezond eet ik niet maar wegens de drukte is soms een snelle hap veel makkelijker.

Dan kook je grote voorraden en doe je het in bakjes. Kwestie van de ingevroren maaltijd 's ochtends er uit halen en in de magnetron doen.

Zo los ik het inderdaad soms op! Dus jullie tips zijn gezonder eten en thuis sporten zonder hulpmiddelen zoals maaltijdvervangers of supplementen?

Hier heb je een tip:
Ophouden met geloven van je eigen rationalisaties en gewoon doen. Waar een wil is is een weg.
Na een tijdje hoor je jezelf geen excuusjes meer maken, tenminste voor dit onderwerp.

Overigens, hulpmiddelen zoals supplementen zijn pas nuttig als je voeding goed zit! Probeer eerst gezonder te gaan eten, pas als dat goed zit gaan kijken naar supplementen. Waarschijnlijk val je al genoeg af als je gezonder gaat eten icm hardlopen oid.
Pas als je tot een soort blokkade komt wanneer het afvallen stagneert maar de rest nog wel goed zit, kan je aan supplementen gaan denken

Bedankt voor jullie tips! 'k zal streng moeten zijn voor mezelf maar waar een wil is, is een weg ...

Te weinig eten is ook slvecht, let daar op.

Atkins of Dr. Frank.. (diet for lazy people;))

ik ben hier niet mee eens
je zal een slappe huid krijgen en houden als je niet traint.
maar als het om de cijfertjes gaat.doe gerust

---------- Post toegevoegd Fri 22 Jun 2012 om 17:21 ----------

Atkins of Dr. Frank.. (diet for lazy people;))

serieus?ik heb het gedaan maar ik train altijd 4 x kt en 6x cardio:p

Ik zou The Hacker's Diet (kort e-book) eens lezen, goede basic informatie over verantwoord afvallen zonder al te moeilijk te doen, hij laat ook de keuze om te sporten aan jou maar raadt het wel sterk aan en geeft oefeningen die je makkelijk thuis kan doen. Ook kan je op de site een account maken en je gewicht bijhouden als je daar niet voor met excel sheets wil rommelen.
http://www.fourmilab.ch/hackdiet/www/hackdiet.html

Wees creatief, je hebt geen sportschool nodig om te sporten. Wat dacht je van hardlopen, krachtoefeningen met het lichaamseigengewicht of met zandzakken, boomstammen etc...ik zie regelmatig hardlopende moeders met een buggy er voor (ja echt!). Misschien met 2 kleine kinderen wat moeilijker, maar het is maar een idee.

Zit je nu een huismoeder krachtoefeningen met boomstammen aan te raden?

Tijd/budget maken op te trainen!
Als je echt wil... gaat het lukken. Kijk eens naar sommige amerikaanse moeders, veel meer do-or-die mentaliteit, je beslist uiteindelijk zelf!!

Desnoods inderdaad hardlopen met de kinderwagen en een paar verschillende maten halters en een bankje voor thuis, hoeft niet veel te kosten.

Het verhaal voedingsschema, dus onderhoudsberekening, kcal en zijn macronutrienten, verhouding, hoeveelheid, enz.
Daarbij kan cardio/beweging een goed hulpmiddel zijn.

En supplementen?
waar dacht je aan? Animalcuts, Hydroxycut, Lipo? Burners waar vaak snel naar gegrepen wordt, zijn echt niet aan de orde. De werking ervan is discutabel en voor sommigen kan het een aardige negatieve impact op het lichaam hebben.

Dus gewoon voeding in orde.

ps
Hollen achter de kinderwagen is idd normaal. Zeker wanneer hier een leuke korting is op de Haagse Markt. En dan dat hoge toontje met die tongetjes. :D

waarom wist ik voordat ik dit topic opende dat TS een vrouw is?

Zit je nu een huismoeder krachtoefeningen met boomstammen aan te raden?

Ze geeft zelf aan geen tijd te hebben voor de sportschool. Dus ik laat haar zien dat er alternatieven zijn, als je echt niet naar de sportschool wilt of geen budget hebt.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven