Ajax heeft zich ondertussen gemeld bij de zaakwaarnemer van Ronnie Stam. Wat een drama, maar goed. Als ik Ajax was zou ik dat geld voor Stam (die toch minimaal 6 miljoen moet kosten) lekker in m'n zak houden en het intern achterin oplossen, en dat geld besteden aan een nieuwe spits. Stam heeft een clausule in z'n contract waarin staat dat hij in zijn laatste contractjaar weg mag voor 6 miljoen euro. Hij heeft nog een contract voor 2 jaar, dus die clausule is nog niet geldig. Twente kan dus vragen wat ze willen, en Ajax kennende zijn ze wel weer zo gek om het nog te betalen ook. Het zal me niks verbazen als Anita, Blind en over een half jaar Kappelhof Stam uit het elftal spelen, maar goed, ook dat is Ajax.
Van der Wiel was op Ibiza voor het huwelijk van Heitinga, maar als ze morgen terugkeren naar Amsterdam zal hij ongetwijfeld gaan onderhandelen met Bayern Munchen. Ajax heeft overigens een ruildeal geld+Braafheid voor van der Wiel afgewezen. Er gaan geruchten dat Ajax heeft gevraagd om geld+Pranjic voor van der Wiel, maar het schijnt dat Bayern dat weer niet ziet zitten.
De geruchten gaan ook dat Ajax bezig is met Dembele, maar die kan alleen gehaald worden als Suarez wordt verkocht. Dembele schijnt te willen wachten op een topclub, maar tot nu toe is alleen Birmingham City serieus. Mocht er geen topclub komen, wil hij naar Ajax.
Voor Suarez is overigens nog geen club concreet, althans, er gaan geen echte concrete namen rond in het geruchtencircuit. Chelsea had vorig jaar interesse maar laat nu niets van zich horen, net als Manchester United. De enige club die enigszins concreet is is Tottenham Hotspur, maar die kunnen/willen zijn vraagprijs niet betalen.
Ajax heeft sowieso een nieuwe spits en een rechtsbuiten nodig. Ik weet niet hoe goed Jozefzoon (rechtsbuiten uit de jeugd) en Özbiliz (linksbuiten uit de jeugd) zijn, maar met die twee jongens gaan spelen lijkt me een beetje veel risico. Sulejmani is alweer geblesseerd na 3 wedstrijdjes voetbal, dus dat wordt ook weer niks.