"Ik kan Gregory van der Wiel inderdaad kopen", zo stelt Louis van Gaal, maar de oefenmeester van Bayern München heeft niet het idee dat hij daarmee zijn selectie versterkt. Van Gaal wil vooral gaan werken met zijn huidige groep spelers.
"Ik ben tevreden, ik wil werken. Ik heb de spelers die ik nodig heb", zo zegt Van Gaal in gesprek met Süddeutschen Zeitung. "En ik heb met deze spelers een relatie. Ik kan Gregory van der Wiel inderdaad kopen. Maar dan: gaat Lahm naar links? En wat gebeurt er dan met Diego Contento en Edson Braafheid? Ik wil de spelers die ik tot mijn beschikking heb verbeteren."
Ondanks het feit dat Van Gaal niets ziet in het aantrekken van Van der Wiel, wil de trainer wel graag een rechtsback toevoegen aan de selectie. "Ik wil elke positie dubbel bezet hebben. Op rechts hebben we alleen Philipp Lahm, die godzijdank altijd kon spelen. Ik heb dus eigenlijk een nieuwe rechtsback nodig. Maar Van der Wiel is geen vervanger van Lahm. Hij is een basisspeler op het WK en bij Ajax. Op links hebben we Contento en Braafheid."
Het aantrekken van een nieuwe linksback is nog niet helemaal uitgesloten. "Maar die moet beter zijn dan de twee die wel al hebben. En er ligt ook een afspraak met de clubleiding over de prijs. Voor een linksback geef ik geen dertig miljoen euro, en ook geen vijftien miljoen."