MuscleMeat

Ajax en Bayern bereiken akkoord over Vd Wiel

de c**k met ceeoooceekaaa:)

---------- Toegevoegd om 14:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:26 ----------

hehehe - welkom in de hedendaagse wereld mijn vriend - ajax zal dit jaar voor de troostprijzen moeten gaan - fairplaycup of zoiets:D

zucht, kun je niet beter een korfbaltopic openen Ove, je verstand van voetbal reikt niet verder dan de G elftallen.

Het doek lijkt definitief te zijn gevallen voor het huwelijk tussen Martin Jol en AFC Ajax. De man die nog geen jaar geleden hoofdtrainer werd van de club, zal volgens The Sun morgen zijn vertrek naar Fulham bekend maken.

Jol lag al enige tijd overhoop met het Ajax-bestuur, zo blijkt nu pas. Bij Ajax mocht Jol van het bestuur niets investeren, liet Rik van den Boog mannen als Pantelic, Gabri en Rommedahl gratis de deur uit lopen en was bespreking van vervangers op deze posities geen optie. De best scorende voorhoede van vorig seizoen? Daar is in twee weken tijd niets meer van over, moet Jol gedacht hebben. Het contract van Emanuelson wordt niet verlengt, Pantelic en Rommedahl zijn zonder afkoopsom op zoek (gegaan) naar een volgende club en aan Suárez wordt nog van alle kanten getrokken. Voor vervangers was toch nog altijd geen geld. Rode cijfers drukten op de begroting, en daarmee op Jol's ambities.

In Engeland wacht een zak geld op Jol. Bij Fulham zal hij ongeveer €3,8 miljoen aan salaris verdienen, wat neer komt op een miljoen meer dan hij bij Ajax kreeg. Belangrijker is nog de miljoenen aan beschikbaar transfergeld die Fulham Jol heeft toegezegd. Hiermee mag de trainer aankopen wie hij wil. Een rooskleurigere toekomst dan een Ajax waar drie dragende spelers op vertrekken staan en alle breedte-spelers omwille van een te hoog salaris de deur worden gewezen. Althans, dat is de lezing van The Sun.

Martin Jol laat hiermee een Ajax achter dat waarschijnlijk een leegloop wacht, tegen de zin van alle fans in. Volgens eerdere geruchten zou beoogd spits El Hamdaoui alleen van AZ overkomen als Martin Jol aanbleef als hoofdtrainer. Bovendien zou de komst van El Hamdaoui voor Suárez een reden zijn om bij Ajax te blijven. Opmerkelijk is wel het feit dat Jol een jaar geleden HSV verliet om juist bij Ajax aan de slag te gaan voor de langere termijn. Hiermee maakte hij zijn klus in Hamburg niet af en ging voor het avontuur in Amsterdam. Dit avontuur keert hij opnieuw na een jaar de rug toe.

Over 9 dagen speelt Ajax de eerste wedstrijd voor Champions League-deelname tegen PAOK. Wie bij Ajax op de bank zal zitten zal morgen bekend worden. In de wandelgangen worden de namen van zowel Danny Blind als Ronald Koeman genoemd.

Oke boys.

Ik lees op ajaxf-side.nl:

Bayern ziet af van van der wiel. Goed nieuws:)
Er staat wel dat Jol vertrekt.

Op afca.nl staat

Dat Jol bij ajax blijft.

Dus ja het blijft wachte en wachte

Oke boys.

Ik lees op ajaxf-side.nl:

Bayern ziet af van van der wiel. Goed nieuws:)
Er staat wel dat Jol vertrekt.

Op afca.nl staat

Dat Jol bij ajax blijft.

Dus ja het blijft wachte en wachte

Ik lees net ook dat Jol blijft.

Jol blijft en Wiel gaat niet naar Bayern. Ik denk naar een andere club.

Jol blijft inderdaad. Waarschijnlijk zal Tom de Mul of Daniël de Ridder aan worden getrokken. Of je daar blij van moet worden vraag ik me af, maar ja. Van Gaal heeft gezegd van der Wiel niet nodig te hebben, maar de interesse in Phillip Lahm is groot, dus er kan nog wel wat gaan gebeuren.

Jol blijft inderdaad. Waarschijnlijk zal Tom de Mul of Daniël de Ridder aan worden getrokken. Of je daar blij van moet worden vraag ik me af, maar ja. Van Gaal heeft gezegd van der Wiel niet nodig te hebben, maar de interesse in Phillip Lahm is groot, dus er kan nog wel wat gaan gebeuren.
Waar lees je dat ?

Maar je heb gelijk, vrolijk word je er zeker niet van.

• Topic Starter Topic Starter
De Ridder wordt hoogstwaarschijnlijk vandaag of morgen gepresenteerd.

Verder als Jol blijft dan komt die spits(El Hamdaoui) er dus echt wel. Daar kun je van uitgaan. Probleem is alleen dat er 1 speler verkocht zal moeten worden.

Daniel de Ridder :roflol:

Waar lees je dat ?

Maar je heb gelijk, vrolijk word je er zeker niet van.

Jol wil De Ridder en De Mul

Martin Jol wil bij Ajax blijven als hij mag versterken. Voor de rechtsbuitenpositie heeft hij zijn oog laten vallen op Daniel de Ridder en Tom de Mul.

De Ridder speelt momenteel voor Hapoel Tel Aviv. De Mul staat onder contract bij Sevilla, maar komt daar niet aan spelen toe. Hij was de afgelopen zes maanden verhuurd aan Genk.

Van de Telegraaf.

"Ik kan Gregory van der Wiel inderdaad kopen", zo stelt Louis van Gaal, maar de oefenmeester van Bayern München heeft niet het idee dat hij daarmee zijn selectie versterkt. Van Gaal wil vooral gaan werken met zijn huidige groep spelers.

"Ik ben tevreden, ik wil werken. Ik heb de spelers die ik nodig heb", zo zegt Van Gaal in gesprek met Süddeutschen Zeitung. "En ik heb met deze spelers een relatie. Ik kan Gregory van der Wiel inderdaad kopen. Maar dan: gaat Lahm naar links? En wat gebeurt er dan met Diego Contento en Edson Braafheid? Ik wil de spelers die ik tot mijn beschikking heb verbeteren."

Ondanks het feit dat Van Gaal niets ziet in het aantrekken van Van der Wiel, wil de trainer wel graag een rechtsback toevoegen aan de selectie. "Ik wil elke positie dubbel bezet hebben. Op rechts hebben we alleen Philipp Lahm, die godzijdank altijd kon spelen. Ik heb dus eigenlijk een nieuwe rechtsback nodig. Maar Van der Wiel is geen vervanger van Lahm. Hij is een basisspeler op het WK en bij Ajax. Op links hebben we Contento en Braafheid."

Het aantrekken van een nieuwe linksback is nog niet helemaal uitgesloten. "Maar die moet beter zijn dan de twee die wel al hebben. En er ligt ook een afspraak met de clubleiding over de prijs. Voor een linksback geef ik geen dertig miljoen euro, en ook geen vijftien miljoen."

Van voetbalprimeur.

Het kan natuurlijk ook een lulverhaal zijn om de onderhandelingen te versoepelen. Van Gaal weet ook wel dat Ajax moet verkopen, en zal dus absoluut niet de vraagprijs willen betalen.

Hmm, de Mul en de Ridder.

Ik snap dat er weinig geld is, maar zullen we anders ook Tom Soetaers en Wesley Sonck terug halen?

Hoezo proberen ze Babel niet te huren? Dan worden ze kampioen.

Ajax heeft tijdens de oefenstage in Oostenrijk van de mogelijkheid gebruik gemaakt om ook te kijken naar versterkingen. Afvaardiging van Ajax was aanwezig bij het oefenduel tussen Anderlecht en CFR Cluj dat ook op Oostenijkse grond werd afgewerkt.

Specifiek doelwit van de Amsterdammers was aanvaller Lacina Traore van CFR Cluj. Traore (20) is een boomlange spits die ook in de voorselectie van Ivoorkust zat voor dit WK. Afgelopen winter had PSV nadrukkelijk interesse voor de Afrikaan maar een transfer sprong af op de vraagprijs van 5 miljoen.

De Roemenen wonnen hun oefenwedstrijd van Anderlecht overigens met 3-0, Traore was verantwoordelijk voor de tweede treffer.

Van Ajaxfans.net

Traore zou een prima spits zijn voor Ajax. Alleen zijn ze een jaar te laat met bekijken, aangezien Valencia en Arsenal hem ook volgen.

PASPOORT
seizoen club wedstrijden doelpunten competitie
2002/03 Ajax 0 0 Eredivisie
2003/04 Ajax 15 1 Eredivisie
2004/05 Ajax 15 2 Eredivisie
2005/06 Celta de Vigo 17 1 Primera Division
2006/07 Celta de Vigo 3 0 Primera Division
2007/08 Birmingham City 10 0 Premier League
2008/09 Wigan Athletic 18 0 Premier League
2009/10 Hapoel Tel Aviv 3 0
Totalen: 81 4

81 wedstrijden en 4 goals, niet slecht voor een aanvaller.

Beetje van Persie zijn gemiddelde van tijdens het WK.

Terug
Naar boven