Fitness Seller

Al-Qaeda: "paus moet vermoord worden"

**** paus **** taliban en Al-Qaeda

dit is precies de reden waarom ik bewust atheist ben geworden.

is ook een geloof, maar dan net even anders.

Maak je geen zorgen Mikki, ze zullen jou niks doen zolang ik bij je in de buurt ben.

Dat is de gemakkelijke uitweg, je moet verder denken dan je neus lang is, kan je veel oorlogen en problemen mee voorkomen wist je dat?

Er zijn al genoeg intelligente mensen (oa professors) die hebben gezegd dat het een domme uitspraak was van de paus, niks vrije meningsuiting, gewoon een stommiteit. Als je namelijk de context kent weet je dat het niet om zijn mening ging, het was enkel een quote die bij een andere tekst hoorde. In de Islam zal men ook niet zulke zaken zeggen over Jezus, dat zijn gewoon zaken die je beter niet zegt, omdat er alleen leed en ellende van komt. Als Paus hoor je vrede te brengen, geen haat en oorlog, en dat i snu juist wat hij wel indirect doet.

boel shit.... laat je niet bang maken door dingen die toch nooit gaan gebeuren... als het al ergens over gaat dan gaat het over landje pik en je moet wel een ontzettend domme landje pikker zijn als je deze eerst gaat vervuilen met kernbommen...

Ik bedoel, bom er op.

Generaliseren, generaliseren. Als we alle moslims bij naam moeten noemen, hebben we 10miljard achmeds, dus daarom noemen we ze moslims. Is dat nou zo moeilijk? Nee. De moeilijkheden beginnen pas als dat primitieve tuig vervelend begint te doen wanneer zelfs de paus laat blijken dat hij ze zat is. Zien die mensen nou niet dat de islam passé is, ze die knots moeten neerleggen, berevel af, vrouw een paar rechten geven zodat ze een beetje met de tijd meegaan? Nee hoor. Puntmuts op en een camera proberen te bedienen, krijgen we straks weer van die hoogst irritante al jazeera beelden.

religie geef ik niet om, mensen mogen van mij geloven wat ze willen.
Maar de fundamentele extremistische uitwassen die zowel bij de islam als bij protestantisme voorkomen daar ligt het probleem.
Ik weet het dit is een hele simpele redenering van het hele gebeuren maar wel nodig om niet alles over 1 kam te gaan scheren.

zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Op wat slaat dat nu?

Wat jij doet is veralgemenen, en alle moslims aan al-Q associeren. Alsof alle moslims het mee eens zijn met wat de AL-Q doet. Totaal niet, het gaat hier om een kleine harde kern die eigenlijk peanut voorstelt tov de gehele moslimgemeenschap.

En toch vernken ze het voor iedereen, best knap.

Als ik even mag reageren. Ik begrijp je argumenten, maar heb je de Koran eigenlijk al eens gelezen? Ik wel namelijk, en mijn conclusie is dat geweld maar al te vaak aangemoedigd wordt. Waarom zou je blindelings vertrouwen op de normen en waarden van een boek dat geschreven is vóór de Middeleeuwen door God weet welke gek? Sorry, maar ik vind het niet vreemd dat er zoveel extremisten rondlopen in de Islam. Ik zou niet zo ver durven gaan om te zeggen dat het een achterlijk geloof is, maar laten we het erop houden dat het goed is dat niet iedereen alles letterlijk overneemt wat er geschreven is.

Wat de paus aangaat kan ik alleen zeggen dat hij maar beter zijn grote mond kan gaan houden, en vooral geen citaten meer voorlezen uit de Middeleeuwen, zowat de meest donkere periode in de menselijke geschiedenis. Dit is het beste bewijs dat geloof geen vrede brengt, alleen oorlog, zelfs de leiders zijn er verantwoordelijk voor.

Sterker nog! Ik heb de Koran in mijn jeugd gestudeerd. Maar wat ervan over blijft is vrij vraag (lang geleden). Het is idd zo dat in de Koran in sommige passages geweld wordt opgenoemd, maar iedereen heeft daar zijn eigen interpretatie over (cfrg Sjiieten vs soennieten). De Koran lees je zoals je het zelf wilt lezen. En iedereen heeft daar zijn eigen opinie en interpretatie over. De Koran is niet zwart op wit geschreven maar eerder grijs.

De moslim 'ansich' bestaat niet, dit is een illusie of een beeld dat (hoofdzakelijk) de media gecreëerd heeft.

Er zijn enorm veel factoren die doorslaggevend zijn om over te gaan tot geweld bij sommige moslims. Als je je ouders, broers, zussen en buren voor je ogen ziet afslachten. Dan krijg je een klik in je hoofd, en het enige dat je nog wilt is wraak nemen. Als er dan zich zo'n geval voordoet dan zijn de EXTERMISTISCHE beweging er als de kippen bij om juist die mensen te rekruteren want die passen in het profiel.

Wat de paus betreft wad het onnodig om zo'n oude keizer te citeren. Ten tweede u zult nooit maar dan echt nooit een Imam iets slecht horen zeggen over Jezus. Zelfs niet een doorsnee moslim. Voor de moslims is Jezus ook een profeet en dus ook heilig

En toch vernken ze het voor iedereen, best knap.

Jah, kan je nog meer bekrompen zijn? Paar weken geleden hebben ze 17 neo-nazies gearresteerd in België. Ze hebben bij huiszoekingen videobeelden gevonden met gruwelijke daden tov migranten.

Hebben zij het dan ook verdoet voor iedereen? Nee! Het gaat hier om een kleine harde kerd met een IQ van een pindanoot. Het overgrote deel zijn brave mensen met beetje gezond verstand.

Wat de paus betreft wad het onnodig om zo'n oude keizer te citeren. Ten tweede u zult nooit maar dan echt nooit een Imam iets slecht horen zeggen over Jezus. Zelfs niet een doorsnee moslim. Voor de moslims is Jezus ook een profeet en dus ook heilig

ih ih ih :roflol: heerlijk stukje trouwens . waarom roepen sommige dan op om de paus te doden ? omdat hij zo heilig is :rolleyes:

en waarom roepen al die jonge mocros ''joden aan de gas'' omdat zo zoveel respect hebben voor de heer ? of dat ze geen greintje respect hebben voor andere vormen van geloof

ik vind het heerlijk dat de paus zo een opmerking maakte , zijn woorden bewijzen nog maar eens de daden van sommige moslims . geweld , geweld, geweld

Vrije meningsuiting anyone? het christelijk geloof mag hier al decennia bespot en afgebroken worden, maar als men het over de Islam gaat hebben moet men zijn woorden gaan wikken en wegen. Er moet duidelijk een dringende mentaliteits verandering worden doorgedreven bij de weldenkende westerling. Ik ben verre van rechts georienteerd, maar vind dat de Paus principieel bij zijn standpunt moet blijven.
Ook verwonderlijk dat er van Islamitische kant geen passieve optochten worden gehouden om het tegendeel te bewijzen, maar onmiddelijk met de dood wordt bedreigd. Noem dit generalisatie, maar ik zie nog altijd veel te weinig gematigde moslims afstand nemen van het fundamentalisme. Stilzwijgend goedkeuren van hun verderfelijke doodspraat noem ik dat.

Wie bespot het christelijke geloof? De moslims? Je gaat hier preciezer moeten zijn vriend. De meeste moslims wat zeg ik het OVERGROTE MERENDEEL van de moslims keuren dat soort geweld of eender ander geweld AF! Knoop dat maar goed in je oortjes!

En oh ja, vrijemeningsuiting heeft ook zijn grenzen.

Terug
Naar boven