AndroidHealthClinic

Woede over opmerkingen paus (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Die geschriften staan toch redelijk vol met hatelijkheden richting andersdenkenden. Christendom, Islam, Jodendom, allemaal vrij onverdraagzaam richting andersgelovigen. Dan heb ik het niet eens over niet gelovigen, want in principe is dat volgens die geschriften de laagste soort die er is.

Geloof kan best in praktische zin zo beleden worden dat er rekening wordt gehouden met andersdenkenden. Echter is het voor velen die het geloof verspreiden een uitkomst om juist hun hordes gelovigen te behouden en dus zo afkerig mogelijk te staan tegen andersdenkenden.

Zie wat er gebeurd is in de Westerse wereld (voor een groot gedeelte), de vrijheid van godsdienst heeft in veel landen geleid tot ontkerkelijking. Een gruwel voor degenen die hun macht te danken hebben aan diezelfde geloven.

Gelukkig is de machtsinvloed van de kerk in de Westerse wereld nog amper voelbaar. Maar we moeten niet vreemd opkijken dat in andere culturen er met man en macht geprobeerd wordt om die macht en invloed van religies te behouden.

Ja, idd...kom ik terug op mijn punt dat mensen het geloof verdoet (pardon my French) hebben.
Geloof zou verdraagzaamheid moeten prediken (dus ook tov ander godsdiensten en vrijzinnigen)...
daarom is er ook zo'n zever over Jihad, wat wil het woord zeggen?Oorlog??
nee hoor--->inspanning, wat wil zeggen dat je je moet inspannen voor je geloof (dmv praten en redeneren, en niet vechten en moorden)

Ik vind mijneigen toch wel verdraagzaam, en ik ben ver van een "perfecte gelovige", iedereen maakt fouten, daarom zijn we mensen...
En, ook alleen een echte gelovige zal zijn religie ook wel eens in twijfel trekken, als je niet twijfelt...dan geloof je niet, want er zijn altijd dingen waarover te discussieren valt, dus als je er echt zo van overtuigt bent dat je geloof het "enige juiste geloof" is, dan ben je verkeerd bezig;)
 
zoals ik al zei : de rotte appels zoeken gewoon een reden om oorlog te kunnen voeren en zichzelf te kunnen profileren . een pakje melk zou volgens hun al aanstootgevend zijn .kijk maar naar die cartoon actie een tijd geleden
 
Maar we moeten niet vreemd opkijken dat in andere culturen er met man en macht geprobeerd wordt om die macht en invloed van religies te behouden.

Te behouden en uit te breiden.


En daar zal ik mij -als ongelovige hond zijnde- tegen verzetten, dat opdringen van sprookjes waar je je hele leven aan vast moet houden.

Ik heb niets met wat voor vorm van religie op en wens er ook niet aan mee te doen of mijzelf te moeten aanpassen ervoor.
 
Te behouden en uit te breiden.


En daar zal ik mij -als ongelovige hond zijnde- tegen verzetten, dat opdringen van sprookjes waar je je hele leven aan vast moet houden.

Ik heb niets met wat voor vorm van religie op en wens er ook niet aan mee te doen of mijzelf te moeten aanpassen ervoor.

Ook jij zal je ooit tot de Islam bekeren J'tje :yes:
 
Yeah right :rolleyes:
"...het ware beter geweest dat deze persoon niet geboren ware..." om maar even in dezelfde sT te blijven. Dat zou ons toch een hoop HEDENDAAGSE ellende bespaard hebben. Christenen en Rooms Katholieken vormen geen bedreiging voor de westerse maatschappij vandaag de dag, in elk geval niet in die mate waarin de Islam dat wel vormt.
Amen!
 
Te behouden en uit te breiden.


En daar zal ik mij -als ongelovige hond zijnde- tegen verzetten, dat opdringen van sprookjes waar je je hele leven aan vast moet houden.

Ik heb niets met wat voor vorm van religie op en wens er ook niet aan mee te doen of mijzelf te moeten aanpassen ervoor.

VUILE KAFIR! stenigen deze hond :D
 
"rotzooi" tussen de religies zijn er altijd al geweest en zullen er ook altijd blijven. Het zal ook altijd gebruikt blijven worden als vrijbrief voor bepaalde acties.

Ik persoonlijk vind het een domme zet van de Paus zeker in de situatie waarin wij nu allemaal verkeren. Maar om nu gelijk iemand met de dood te bedreigen... Mohammed Hussein verlangt ook namens de moslims dat hij zijn excuses aanbiedt, dat vind ik eigenlijk belachelijk.

"In anderen Ländern wollte man die Erklärung des Papstes nicht hinnehmen. So bezeichnete der Mufti von Jerusalem, Mohammed Hussein, die bisherige Reaktion des Vatikans auf die Verärgerung der Muslime als unzureichend. Der Papst müsse sich öffentlich und persönlich bei den 1,5 Milliarden Muslimen in der Welt entschuldigen."

Bron: zdf

Ok, de uitspraak was misschien te hard maar iedereen pleit toch altijd voor vrijheid van meningsuiting? Voor zover ik me kan herinneren verspreidden de patriotten, na hun bevrijding en machtsovername in 1795, de Frans vertaalde pamflet: Verklaring van de rechten van mens en burger. Hierin wordt gepleit voor vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst.
Dus hoe lang geldt deze regel al? Al ruim 200 jaar dacht ik zo. En nog is men heden ten dagen aan het zeveren over uitspraken rondom het geloof. :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Wel een erg foute en eenzijdige site opgericht door Evangelisten. Nog niet zo lang geleden werd je verbrand, verzopen of opgehangen als je hun geloof niet aanhing.

Dat waren volgelingen...

Mohammed had een minderjarige vrouw (12 jaar meen ik)
Mohammed voerde oorlogen
Mohammed hield er slaven en slavinnen op na
Mohammed vond vrouwen minder intelligenst dan mannen
Etc.

Geen wonder dat je volgelingen ook zo worden.


Eerlijk gezegd spreekt de levensstijl van de profeet Jezus me meer aan.
De religie (regeltjes van mensen) spreekt me echter niet aan.

O ja kijk eens bij: Apostates of Islam - We left Islam
Een site door mensen die de Islam meegemaakt hebben, haar de rug toegekeerd hebben en daarvoor meestal met de dood bedreigd worden (of daadwerkelijk gedood werden).
 
Laatst bewerkt:
Dat waren volgelingen...

Mohammed had een minderjarige vrouw (12 jaar meen ik)
Mohammed voerde oorlogen
Mohammed hield er slaven en slavinnen op na
Mohammed vond vrouwen minder intelligenst dan mannen
Etc.

Geen wonder dat je volgelingen ook zo worden.


Eerlijk gezegd spreekt de levensstijl van de profeet Jezus me meer aan.
De religie (regeltjes van mensen) spreekt me echter niet aan.

O ja kijk eens bij: Apostates of Islam - We left Islam
Een site door mensen die de Islam meegemaakt hebben, haar de rug toegekeerd hebben en daarvoor meestal met de dood bedreigd worden (of daadwerkelijk gedood werden).


karmaaaaaaaaaaaaaaaaa
 
wat is er gebeurd in die 20 jaar dat jezus van de bol verdween?

er zal wel iets controversieel gebeurd zijn, anders zou de kerk ze tonen

misschien had jezus coïtus met jongens onder de 6 (zoals de meeste priesters)
misschien voerde jezus oorlogen
misschien hield jezus slaven en slavinnen op na
misschien vond jezus vrouwen minder intelligent (met t vince) dan mannen

misschien spreekt de levensstijl van de profeet Jezus je aan omdat ie alcohol en kinderen misbruikt?

als afsluiter je kunt nooit weten wat er 2000 jaar geleden gebeurd is
trouwens de bijbel werd geschreven door mensen, de koran dicteerd door god, en wie is feilbaar?
 
als afsluiter je kunt nooit weten wat er 2000 jaar geleden gebeurd is
trouwens de bijbel werd geschreven door mensen, de koran dicteerd door god, en wie is feilbaar?


koran gedicteerd door god , een of andere waanzinnige die een verhaal neerpent . dat kan onze allerbeste lauw nog beter dan mohammeke woestijn
 
hey i didnt write it, tis gewoon zo
 
Homofielen, al die religieze rakkers. Dat zulke nonsens nog bestaat.
 
waarom is het verkeerd om continue in een opiumroes te leven?
 
Geloof brengt veel ellende, heel veel.
Geloof brengt geen vreugde, vreugde zit in je hoofd, daar moet je voor kiezen!
 
misschien had jezus coïtus met jongens onder de 6 (zoals de meeste priesters)
misschien voerde jezus oorlogen
misschien hield jezus slaven en slavinnen op na
misschien vond jezus vrouwen minder intelligent (met t vince) dan mannen
4x Nee, staat nergens in de Bijbel.
Van Mohammed staat het letterlijk in de Qur'an. (ik heb er een in huis, net als een Bijbel overigens en de geschriften van de Dalai Lama; want de materie interesseert me wel)

Overigens staat de profeet Isa (Jesus) in hoog aanzien in de Qur'an.

misschien spreekt de levensstijl van de profeet Jezus je aan omdat ie alcohol en kinderen misbruikt?
Nee, omdat hij volkomen geweldloos, tolerant en vergevingsgezind is.
Isa vergeeft hoeren en stuurt ze weg met het verzoek het niet weer te doen.
Mohammed stenigt ze.

als afsluiter je kunt nooit weten wat er 2000 jaar geleden gebeurd is
trouwens de bijbel werd geschreven door mensen, de koran dicteerd door god, en wie is feilbaar?
Yeah, right :rolleyes:

Dan geloof je zeker ook in de 10 Geboden: deze zijn door God in steen gegraveerd en aan Mozes gegeven. Nog even iets beter dan dicteren...
 
Back
Naar boven