Spierafbraak terzijde, daar is de topictitel ook niet naar, vind ik vetverbranding toch een punt. Ik tel geen calorieën en heb niet echt een voedingsschema. Maar ik denk dat ik netjes eet. Als experiment ben ik nu 3 weekenden gestopt met drinken. Ik dronk normaal niks doordeweeks en in het weekend 1 a 2 biertjes, 1 a 2 witte droge wijntjes en 0,20 a 0.25 liter wodka met cola light.
Ik at normaal voor het stoppen het volgende:
7:00 Echte muesli (12gr. suiker per 100gr.) met optimel vanille yoghurt.
10:00 Een appel, Granny Smith
12:30 4 Volkoren boterhammen met kipfilet en 1 volkoren boterham met pindakaas.
15:00 Een appel, Granny Smith
Trainingsdagen (ma, wo en za)
18:00 Tonijn met zilvervliesrijst en scrambled eggs (2 eieren).
na het trainen een Whey shake met halfvolle melk en een handje cashewnoten (stuk of 10).
22:00 250 gram optimel kwark
Niet trainingsdagen
19:00 a 20:00 groenten met vlees of vis uit de wok. (kip, zalm, biefstuk)
Weekend 7:00 nog in bed, 10:00 kwark met muesli ipv. de gebruikelijke appel.
Het wegen is bij gebrek aan beter een Tanita op de sportschool die bonnetjes print, maar die gaf al maanden 16% vet aan. Het is dus wel een indicatie van de vooruitgang.
Start vetpercentage 16% en gewicht 75,5 kilo
Na 1 weekend zonder alcohol verpercentage 15.4% en gewicht 74,5 kilo
Na 2 weekenden zonder alcohol vetpercentage 15.4% en gewicht 73.3 kilo
Aangezien ik geen gewicht wou verliezen heb ik mijn eten iets aangepast. De beide appels is veranderd een appel en een volkoren boterham met kip. lunch 3x kip en 1x pindakaas en elke avond 10 uur 250 gram kwark.
Na 3 weekenden zonder alcohol en aangepast eten vetpercentage 14.5% en gewicht 73.3 kilo.
Ik ga dit expiriment minimaal 6 weken volhouden. Tot nu toe ben ik eigenlijk verbaasd dat het zo goed gaat en ben daarna van plan alcohol in ieder geval in mindere mate te nuttigen en de voortgang dan enkele weken nog strak in de gaten te houden (1x per week zelfde tijdstip weegmoment).