AndroidHealthClinic

Alcohol en vetverbranding

vertaal effe,ben te lam om engels te lezen

hm t is wel zo dat van rooie wijn je aders duidelijk zichtbaarder worden en je bloed- en -hartvaten gezuiverd worden

• Topic Starter Topic Starter
thanks !

Alcohol is pas spierafbrekend als je dermate veel drinkt dat je in het ziekenhuis wordt opgenomen. Een paar glazen bier 1 à 2 keer per week veranderen niets aan je spiervolume. En het is geen probleem om shredded te worden zolang de rest van je voeding klopt.

Spierafbraak terzijde, daar is de topictitel ook niet naar, vind ik vetverbranding toch een punt. Ik tel geen calorieën en heb niet echt een voedingsschema. Maar ik denk dat ik netjes eet. Als experiment ben ik nu 3 weekenden gestopt met drinken. Ik dronk normaal niks doordeweeks en in het weekend 1 a 2 biertjes, 1 a 2 witte droge wijntjes en 0,20 a 0.25 liter wodka met cola light.

Ik at normaal voor het stoppen het volgende:
7:00 Echte muesli (12gr. suiker per 100gr.) met optimel vanille yoghurt.
10:00 Een appel, Granny Smith
12:30 4 Volkoren boterhammen met kipfilet en 1 volkoren boterham met pindakaas.
15:00 Een appel, Granny Smith

Trainingsdagen (ma, wo en za)
18:00 Tonijn met zilvervliesrijst en scrambled eggs (2 eieren).
na het trainen een Whey shake met halfvolle melk en een handje cashewnoten (stuk of 10).
22:00 250 gram optimel kwark

Niet trainingsdagen
19:00 a 20:00 groenten met vlees of vis uit de wok. (kip, zalm, biefstuk)

Weekend 7:00 nog in bed, 10:00 kwark met muesli ipv. de gebruikelijke appel.

Het wegen is bij gebrek aan beter een Tanita op de sportschool die bonnetjes print, maar die gaf al maanden 16% vet aan. Het is dus wel een indicatie van de vooruitgang.

Start vetpercentage 16% en gewicht 75,5 kilo
Na 1 weekend zonder alcohol verpercentage 15.4% en gewicht 74,5 kilo
Na 2 weekenden zonder alcohol vetpercentage 15.4% en gewicht 73.3 kilo

Aangezien ik geen gewicht wou verliezen heb ik mijn eten iets aangepast. De beide appels is veranderd een appel en een volkoren boterham met kip. lunch 3x kip en 1x pindakaas en elke avond 10 uur 250 gram kwark.

Na 3 weekenden zonder alcohol en aangepast eten vetpercentage 14.5% en gewicht 73.3 kilo.

Ik ga dit expiriment minimaal 6 weken volhouden. Tot nu toe ben ik eigenlijk verbaasd dat het zo goed gaat en ben daarna van plan alcohol in ieder geval in mindere mate te nuttigen en de voortgang dan enkele weken nog strak in de gaten te houden (1x per week zelfde tijdstip weegmoment).

Behoud/toename van spiermassa zonder toename van gewicht in vet (eventuele minimale afname).

Maar zonder het topic te kapen of te veranderen in voeding ipv. alcohol discussie ging het er mij om dat ik nu zonder alcohol meer kan eten en dat dit resulteert in 'clean' voedsel vs. loze calorieën.

Behoud/toename van spiermassa zonder toename van gewicht in vet (eventuele minimale afname).

Maar zonder het topic te kapen of te veranderen in voeding ipv. alcohol discussie ging het er mij om dat ik nu zonder alcohol meer kan eten en dat dit resulteert in 'clean' voedsel vs. loze calorieën.

Geen zin om alles te lezen, maar een appel is geen voeding natuurlijk, je moet wel een beetje zorgen dat je per maaltijd gewoon een paar uur vooruit kan, een appel is leuk voor erbij, maar als je daar 2 uur op moet teren zal je indd geen vet % aankomen, maar ook geen spier.

Nou ik was per ongeluk knock out gegaan. Maar mijn spierpijn was wel gelijk over die dag erna. Had spierpijn in benen trainen. Dus dat is misschien ook wel een aantoning dat het meer bloed door laat stromen. Ik was ook veel onnodig vocht kwijt want ik zweette als een otter

Laatst bewerkt:
Nou ik was per ongeluk knock out gegaan. Maar mijn spierpijn was wel gelijk over die dag erna. Had spierpijn in benen trainen. Dus dat is misschien ook wel een aantoning dat het meer bloed door laat stromen

Wat is dit nou weer voor bullshit post.

Nou ik was per ongeluk knock out gegaan. Maar mijn spierpijn was wel gelijk over die dag erna. Had spierpijn in benen trainen. Dus dat is misschien ook wel een aantoning dat het meer bloed door laat stromen. Ik was ook veel onnodig vocht kwijt want ik zweette als een otter

:roflol:

Spierafbraak terzijde, daar is de topictitel ook niet naar, vind ik vetverbranding toch een punt. Ik tel geen calorieën en heb niet echt een voedingsschema. Maar ik denk dat ik netjes eet. Als experiment ben ik nu 3 weekenden gestopt met drinken. Ik dronk normaal niks doordeweeks en in het weekend 1 a 2 biertjes, 1 a 2 witte droge wijntjes en 0,20 a 0.25 liter wodka met cola light.

:roflol::roflol:

OT: wat is de conclusie nu eig van het artikel, vertraagt of versnelt Alcohol de vetverbranding?

Alcohol an sich is helemaal niet zo erg, 't zijn die pitta's en vreetkicks dat je ****en.
Vodka met cola zero of redbull light, en de vreetkick ophouden door sla te eten ofzo

Alcohol an sich is helemaal niet zo erg, 't zijn die pitta's en vreetkicks dat je ****en.
Vodka met cola zero of redbull light, en de vreetkick ophouden door sla te eten ofzo

welnee gewoon vreten man, overal zitten eiwitten in zowat, en als je van een broodje shoarma dik wordt, moet je meer bewegen.

Terug
Naar boven